Gå til innhold
Hundesonen.no

Papillon


LiLi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Khela har fått være ute og lekt seg i hagen i nesten hele dag, vi har kost oss skikkelig

Leja begynner å lysne litt nå: Også dette bildet som Caroline her inne tok i helgen. Leja snart 5 måneder. Tipper fortsatt hun blir en fin, rød sobel som voksen

Lejas pappa: Weiefors Future Flash Mamman, Kajlas Dream Girl (veldig ung på bildet): (hentet fra weieforskennel.se) Ingen av dem er stilt så veldig mye, men mammaen har et helt fantasti

Posted Images

Heisann jeg lurte på om det var 2 str på en papillon? Mvh John

Litt ja og litt nei. I følge rasestandarden så er rasen delt i to størrelser, en med vekt fra 1,5 til 2,5 kg, og en fra 2,5 til 5(4,5) kg.

Men i praksis så er det ingen sånn deling, store og små hunder stilles om hverandre på utstilling og størrelse er ikke en faktor i forhold til avl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ja og litt nei. I følge rasestandarden så er rasen delt i to størrelser, en med vekt fra 1,5 til 2,5 kg, og en fra 2,5 til 5(4,5) kg.

Men i praksis så er det ingen sånn deling, store og små hunder stilles om hverandre på utstilling og størrelse er ikke en faktor i forhold til avl.

Stemmer, er bare det at jeg har sett slike veldig små og slik jeg skal ha synes begge er utrolig vakkere men bare lurte :)

Takk for svar.

Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Ler litt.. Ser at jeg var på nippen på å hente hjem en Papillon for over 2 år siden..

Men nå har jeg kommet hjem fra en tur til Skåne og Helsingborg..132 mil!

Her er hun.. Vesla.. eller Karmelita eller Sol eller Pixie (har ikke greid bestemme meg..På "papiret" heter hun "Styva Linans There is Always Me"

Hun er ei glad spretten morsom leken og interessert liten jente.. Samojedene har akseptert henne og hun dem.

Lucysvalpar014.jpg

Lucysvalpar016.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Herre... Så ble det jo papillon på meg allikevel!

Min Weiefors Notorious Leja - Leja til daglig

januar2012104.jpg

Hun er alt ti uker gammel og full av f**n og kjærlighet :P En utfordrende, liten sak i alle fall. Jeg tror hun blir liten av seg, da hun nå veier knapt 1,1 kg. Håper hun runder 3 i alle fall, men jeg er neimen ikke sikker!

Hvor mye veide deres papillons på samme alder og nå, tro?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på vekttabellen til halvsøsteren til Frøken, Lili, og hun var 1,2 kg ved 12 ukers alder og var 2,8 kg ved 25 mnd :) Kullsøsteren til lili derimot, Ami er jo en kjempepapillon på 6-7 kg, så det er tydligvis STORE forskjeller innen rasen, og også innen kull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på vekttabellen til halvsøsteren til Frøken, Lili, og hun var 1,2 kg ved 12 ukers alder og var 2,8 kg ved 25 mnd :) Kullsøsteren til lili derimot, Ami er jo en kjempepapillon på 6-7 kg, så det er tydligvis STORE forskjeller innen rasen, og også innen kull :)

Ja, helt klart! Men da tenker jeg at Leja blir omtrent som Lili, forhåpentlig vis litt større. Siden hun ved 10 uker veier nesten 1,1 kg. Håper ikke hun blir altfor liten liksom. Altså - hun er fin uansett, men hun trenger ikke leke Chihuahua heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart! Men da tenker jeg at Leja blir omtrent som Lili, forhåpentlig vis litt større. Siden hun ved 10 uker veier nesten 1,1 kg. Håper ikke hun blir altfor liten liksom. Altså - hun er fin uansett, men hun trenger ikke leke Chihuahua heller :P

Står at hun veide 0,9 kg ved 10 ukers alder. Fant også vekttabellen til datteren hennes, 1,7 kg ved samme alder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at hun veide 0,9 kg ved 10 ukers alder. Fant også vekttabellen til datteren hennes, 1,7 kg ved samme alder :P

Ja, jeg fant tabellene hun hadde liggende ute. Lili vokste tydelig vis mye fra 10 til 12 uker. Så jeg krysser alt for at Leja blir 3 kg, kanskje 3,2? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veide såvidt under kiloen ved 10 ukers alder. Idag veier han rundt 5 kg. Han er en kraftig type, ikke liten og spinkel, som jeg har sett flere er. Men det kommer vel litt an på type og linjer? De to papillonene jeg hadde før var iallefall mye spinklere i kroppsbygning, og mye lettere enn han jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Leja er ikke av det kraftige sorten, det er helt klart. Det er en god del mellomstore hunder i linjene hennes. Moren og faren er vel rundt 3 - 3,5 kg begge to, så sannsynligheten for at hun blir det samme er jo stor.

Jeg liker egentlig godt den nette typen papillon, så lenge de fortsatt en funksjonelle og sporty. Og det tyder i alle fall ikke på annet foreløpig :D. Lille Leja er forresten en skikkelig shower når hun går, helt fantastisk morsomt å se på.

Farge er og spennende synes jeg. Det blir spennende å se hvilke farger mini ender opp med å få! Jeg tipper rødlig med sorte frynser.

Legg gjerne ut valpe- ungdoms og voksenbilder av hundene deres!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min hund så har fargen hans endret seg ganske mye, jeg tror det er ganske vanlig med mindre hunden er veldig mørk? Flekken på ryggen har vokst med hunden. og blitt ganske stor. Ser også at blisset hans er blitt smalere. Lysere øyne har han også fått, men de er feil i forhold til standard:)

Valp

53341284533925585253125.jpg

53341284534025585253125.jpg

Litt eldre valp

56541453811625585253125.jpg

Ungdom

14631243805007558525312.jpg

Voksen

38818710150519001612559.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...