Gå til innhold
Hundesonen.no

The Dog Whisperer


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 636
  • Created
  • Siste svar

Nå har ikke jeg sett alle episodene.... men det jeg har sett syns jeg ikke noe om...

Et eksempel er en sheltie hanna som er veldig usikker, han er livredd brødristeren og spesielt når den "Popper" opp brødskivene. Det denne mannen gjør for å fikse det er å sette brødristeren på gulvet TVI holde en tydelig livredd hund rett ved brødristeren og få den til å "poppe" gang på gang på gang.....

Nei, jeg mener det finnes mange bedre måter å trene en hund på enn det der.

Mange av de andre metodene han bruker er veldig "nordenstamske" og det er i og for seg greit det, det fungerer jo. (selv om jeg personlig ikke er veldig tilhenger av det) Det som er problemet er at dette programmet vises på tv og har blitt veldig populært. Og det gjør at hvermannsen begynner å "trene" hunden etter hans prinsipper, men det er bare det at de ikke har satt seg skikkelig inn i treningsmetoden så det blir noe halvhjertet og lite konsekvent....

Slenge ut et lite ekstra spørsmål:

Ødelegger hundeprogram mer enn de hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett alle episodene.... men det jeg har sett syns jeg ikke noe om...

Et eksempel er en sheltie hanna som er veldig usikker, han er livredd brødristeren og spesielt når den "Popper" opp brødskivene. Det denne mannen gjør for å fikse det er å sette brødristeren på gulvet TVI holde en tydelig livredd hund rett ved brødristeren og få den til å "poppe" gang på gang på gang.....

Nei, jeg mener det finnes mange bedre måter å trene en hund på enn det der.

Mange av de andre metodene han bruker er veldig "nordenstamske" og det er i og for seg greit det, det fungerer jo. (selv om jeg personlig ikke er veldig tilhenger av det) Det som er problemet er at dette programmet vises på tv og har blitt veldig populært. Og det gjør at hvermannsen begynner å "trene" hunden etter hans prinsipper, men det er bare det at de ikke har satt seg skikkelig inn i treningsmetoden så det blir noe halvhjertet og lite konsekvent....

Slenge ut et lite ekstra spørsmål:

Ødelegger hundeprogram mer enn de hjelper?

Men silje, dette blir jo litt OT, men du sier det blir veldig nordenstamske, har du hvert på kurs hos han?

jeg har ikke sett dette programet, og lurer veldig på hvor det går... For jeg vil se :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett noen klipp fra hjemmesiden hans (husker ikke nettadresse, intresserte meg ikke å lagre den)

Det meste taler imot min filosofi innen hundetrening. Jeg sier det meste pga han har noen få øyeblikk jeg muligens nikker og er enig, men ellers :icon_redface: nopp...

Husker at jeg tenkte under ene klippet: "slipper du bikkjen nå så kommer den til å tygge deg."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite aber ang. Cesar Millan (har hele 1 sesong på DVD så jeg vet hva det går i :D )

Husk at disse sakene han tar opp er ekstrem tilfeller, folk som har prøvd ALT og har blitt

dømt nord og ned av såkalte atferdseksperter. Enkelte saker har de også hatt neurologer/veterinærer som har sagt at dette ikke er snakk om hunder som er syke heller.

Extreme causes krever av og til extreme measures. Og han knekker aldri spiriten til hundene.

Som Cesar Millan sier selv: " det eneste vi hundetrenere er helt enige om, er å være uenige"

Det finnes kanskje andre metoder som funker for noen, men hans metoder funker på de hundene som tas opp i serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, finner ikke det i programmet jeg <_< er jeg blind eller står det et annet sted. For jeg vil se :D

http://www.dagbladet.no/tvprogram/?date=16-02-2007

Bare lurte deg jeg... :D Unnskyld altså. Det var vist ikke den norske varianten av NG. Nei da får vi håpe noen av de som har sett serien gidder å fortelle oss hvor de ser den, eller om det rett og slett bare er trolling fordi de kjedet seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte deg jeg... :D Unnskyld altså. Det var vist ikke den norske varianten av NG. Nei da får vi håpe noen av de som har sett serien gidder å fortelle oss hvor de ser den, eller om det rett og slett bare er trolling fordi de kjedet seg litt.

ååå slemme deg <_< Jeg som gledet meg å greier... :D

Neida, men håper noen skriker ut om hvor dere ser det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke sendt i Norge enda.... Og det er National Geographics som har rettighetene til det.

Det går jo an å sende en mail til Programansvarklig i kanalen her i Norge (om det finnes noen) og høre om det er planlagt å sende det innen høvelig tid?!

Imens kan jo dere gå inn på siden hans:

http://www.dogpsychologycenter.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Erh, det er sikkert tråder her, men det var denne jeg fant.

Det er mye rart han gjør, men en ting jeg synes er viktig - som han får fram på en god måte - er at man må være flokklederen og ikke menneskliggjøre hunden. Måtte bare få det ut. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sansen for fyren..

Budskapet hans er visstnok å bare ha en "calm and assertive manner", så vil det meste løse seg. Men det faktum at han bruker pigghalsband (og i enkelte tilfeller strøm) på mange av hundene han trener, det nevner han ikke med et ord.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han brukte jo bare metodene som eierene selv hadde brukt. For at hundene ikke skal synes situasjonen er helt annerledes, bruker han det hundene er vant til. Han sa jo selv han ikke likte å bruke f.eks pigghalsbånd. Og e-halsbåndet hadde også vært brukt før av eierene i en av episodene. Helt ærlig så ikke jeg heller hvordan man skulle trene en hund vekk fra å løpe etter en traktor uten e-halsbånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han brukte jo bare metodene som eierene selv hadde brukt. For at hundene ikke skal synes situasjonen er helt annerledes, bruker han det hundene er vant til. Han sa jo selv han ikke likte å bruke f.eks pigghalsbånd. Og e-halsbåndet hadde også vært brukt før av eierene i en av episodene. Helt ærlig så ikke jeg heller hvordan man skulle trene en hund vekk fra å løpe etter en traktor uten e-halsbånd :)

det skulle ikke være umulig å trene vekk den atferden uten å bruke strøm.. Dessuten- etter norsk regelverk er det ulovlig å bruke strøm annet enn til aversjonsdressur mot vilt og husdyr.

har sett litt på programmene (tror det gikk på tvn på søndager?), og er ikke imponert. I hvertfall ikke når det gjelder hvordan han trener opp hunder som er redde for noe (barn, brødrister etc etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det faktum at han bruker pigghalsband (og i enkelte tilfeller strøm) på mange av hundene han trener, det nevner han ikke med et ord.... <_<

Hmm, jeg har sett alle episodene i sesong 1 og 2 og noen av 3, og MANGE hunder som blir brukt pigghalsbånd/strøm på kan jeg ikke huske å ha sett.. :) Jeg har kun sett et par episoder hvor jeg har syntes var litt hardere enn hva jeg ville foretrukket, men de fleste har vært ganske bra syns jeg. Selvfølgelig reagerer folk på dette, særlig hvis de praktiserer helt andre metoder. Da blir det "feil". I mange tilfeller håndtrerer han skikkelig vanskelige individer, og jeg vil absolutt si at han har kunnskapen og erfaringen som trengs for å hjelpe eierne. De blir jo tross alt bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...