Gå til innhold
Hundesonen.no

Advarsel


LØVEN

Recommended Posts

Hei

En venninde av meg skulle selge valper. Hun fikk bestilling fra en kjøper i Holland som virket meget seriøs og glad for og finne den rette valpen!

Han skulle ikke bare ha en, men to fra samme kull siden det var en kombinasjon han lenge hadde ventet på ...og det var også viktig at han fikk førstevalg i kullet!

Han sendte sjekk for at hun skulle reservere valpene og for og betale for transport via "pet agent"!

.......så ble sjekken hun mottok stjålet hjemme hos dem!...og kun den!

Hun ringer "valpekjøper" og melder sjekken stjålet og ber ham utestenge denne sjekken (som var krysset i hennes navn)

Så får hun telefon om at sjekken er hevet og han krevet pengene tilbake.......det hører med til historien at hun mottok en sjekk som var trippelt av det beløpet hun skulle ha for valpene!

Nå vil kjøper ha 800 euro i advokathjelp siden hun har klart og "miste" sjekken!

Det som var litt underlig var at der lå sigarett stumper utenfor huset hennes (og hun røyker ikke!) noen dager etter at hun ble kontaktet av "valpekjøper"!

Vil nå bare ADVARE på det sterkeste mot denne svindleren!

Navn: *****

E-mail:******

Etter at vi har undersøkt litt nærmerer så har han ved flere tillfeller forsøkt og svindle andre dyreselgere i Norden! En god del av dem er hestefolk!...så alle som har noen dyr til salgs vær OBS!

Denne saken er nå meldt til politiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på en liten ting her. Hvis sjekken var utstedt til henne, så kan ingen heve denne? Hvis det hadde vært en blankosjekk så, men ikke hvis hennes navn var påført.

Men det kan være jeg misforsto deg hvis ikke, så kan du jo fortelle dette til venninnen din. Fordi det høres helt absurd ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere ordnet det?

Sjekken var nok falsk.

Det har vært noen inne hos henne og tatt den da hun var og forte hestene sine på baksiden av huset. Døren hennes var ikke låst da.

Da hun oppdaget at sjekken var vekke tok hun kontakt og sa han måtte stoppe sjekken i hennes navn.

Senere ringer han og sier at noen hadde hevet sjekken i hennes navn, og at han krever pengene tilbake.

Han kunne ikke si hvor den var blitt hevet og hadde plutselig veldig dårlig dekkning på mobilen sin.

Han ringte fra et uregistret engelsk mobilnummer.

Vi sjekket litt rund på nettet i går og fant mangen som hadde opplevd det samme som henne. Dette sendte hun link på til ham og sa samtidig at saken var blitt anmeldt.

De somm hadde prøvd og heve sjekken fra ham fikk vite i banken at den var falsk...og siden hørte de ikke noe fra ham!

Det skjer nok ikke så mye mer med saken nå vil jeg tro. Håper bare han ikke klarer og lure noen annen til og sende ham penger til "advokathjelp"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt! Men altså, tror dere det var "valpekjøperen" som var hjemme hos oppdretteren og stjelte sjekken? :) Dette er jo skikkelig skummelt.

Nei det er nok ikke "valpekjøperen" som har vært inne hos dem!

Han har nok endel gode hjelperer i forskjellige land!

Nå har ikke min vennine hørt noe mer fra ham siden fredag..det er hun veldig glad for. Det var ikke noe hyggelig da det "stormet" som værst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nok ikke "valpekjøperen" som har vært inne hos dem!

Han har nok endel gode hjelperer i forskjellige land!

Nå har ikke min vennine hørt noe mer fra ham siden fredag..det er hun veldig glad for. Det var ikke noe hyggelig da det "stormet" som værst!

Huff så ekkelt. Men kan du fortelle hvilken rase han er på utkikk etter? Altså hvilken rase oppdretteren avler på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...