Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium


Marianne

Recommended Posts

  • Svar 384
  • Created
  • Siste svar

Karet mitt har nå fått seg en skikkelig helomvending etter at det bar skikkelig preg av at jeg har hatt eksamensperiode i ca 2 mnd.. *Urk* det så grusomt ut... Har en stund tenkt på å ommøbelere litt oppi der så da var det bare å hive ut alt som var og sette inn igjen :D Og da må vi jo seff ha litt bilder!

Disse to bildene her er jeg drit fornøyd med! Blå acara hunnen og to homlesnegler

IMG_8660.jpg

IMG_8661.jpg

Nysgjerrigheten lenge leve!

IMG_8662.jpg

Og her er beviset.... De har trekanter i undervannsverden også..! :D

IMG_8682.jpg

Sånn ser det ut nå :D

IMG_8701.jpg

IMG_8702.jpg

IMG_8706.jpg

IMG_8716.jpg

Kjøpte noen neon tetraer også, men noen av de har forsvunnet på merksnodig vis *skuler olmt på Acaraene* :glare:

IMG_8709.jpg

Satt inn en luftpumpe har jeg også gjort

IMG_8712.jpg

Stor Ancistrus, liten L-144

IMG_8718.jpg

Fiiiine fiskene! ;)

IMG_8722.jpg

også har vi han stakkar'n her da.. som fant det for godt til å gjemme seg inni planten på den ene rota så han stakkar, han fant jeg på gulvet, eller *kremt* Tequila fant han på gulvet etter at jeg var ferdig med hele greia så det betyr at han har klart seg på land i nesten 2 timer, han var relativt stiv i kroppen og så ikke ut som om han var spes imponert over landturen sin, men han klarte seg og er tilbake til å tro at han er kongen av karet igjen *flirer* rare søte reka! ;)

IMG_8726.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bakgrunn hadde absolutt gjort seg! Om ikke annet svart maling eller noe, det er så fint ellers.

I know, jeg er bare drit treig.. Handler ikke om noe annet en glemsk latskap tror jeg *flirer*

Men takk :D

Er det forresten noen som har prøvd å henge et svart laken eller noe i den duren bak? Klippe til seff.. Jeg hadde svart papp på det forrige karet men det ble så stygt så fort.. Hmmm... Kanksje jeg skulle prøvd det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Idag har det flyttet inn en stim med kobbertetraer, fiiine fiskene, men et lite ******* å ta bilde av <_< Så da blir det mest bilder av de andre..

Her er Jørgen, etter litt eksperthjelp (les: mms til Colliegirl :P ) så fant vi (les: hun) ut at Jørgen ikke er feit, men eggstinn, ergo det blir sanynligvis bebiser her snart! *jeeej*

DSC00741.jpg

DSC00743.jpg

Kanskje Albert blir faren? :P

IMG_9566.jpg

Dette var faktisk det beste bildet jeg greide å ta av kobbertetraene ;)

IMG_9571.jpg

Fineste acaramamsen

IMG_9580.jpg

Litt oversiktsbilde

IMG_9586.jpg

Acarabebiser og litt div

IMG_9587.jpg

IMG_9595.jpg

IMG_9597.jpg

Fineste Coryene, har kjøpt noen fler nå så det er litt forskjellig str på dem

IMG_9599.jpg

IMG_9601.jpg

IMG_9608.jpg

IMG_9609.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine billeder af dit akvarie, og sikke mange fisk der, heh eller også er det mit der er ret tomt ;)

Sikke? :P

Er ganske så mye yngel der ja.. Tenker å selge leksparet, har nok acaraer nå syns jeg :P Kommer også til å selge unna yngel etterhvert som de vokser seg til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikke? :P

Er ganske så mye yngel der ja.. Tenker å selge leksparet, har nok acaraer nå syns jeg ;) Kommer også til å selge unna yngel etterhvert som de vokser seg til :P

uhmm oversætter hele sætningen til engelsk, da det er nemmere - ooh so many fish eller how many fish you got(ikke som spørgsmål), kan oversættes med ohh, how ghee - an excited expression.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hmm... Nå har jeg hatt ett ekstremt stort frafall på fisk etter en liten *kremt* søt nitrat-bombe, men vannverdiene er nå fine igjen, heldigvis! Desverre har jeg mistet masse fisk og snegler :) Bla eggstinne Jørgen *deppa* Jørgen var den eldste fisken i karet så det var litt teit..

Meeen jeg oppdaget noe litt artig og merksnodig her forrige dagen, mens de andre fiskene arbeider for å overleve så fant to av de største yngelene ut at det var innmari lurt å lage litt bebiser :D Kanskje påtide å slutte å kalle de yngel når de begynner å yngle selv....? :P

Og jeg som solgte foreldrene fordi jeg var lei av yngel... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt litt omøblering igjen og bildespam ble bestilt så here we go :no:

IMG_0109.jpg

Fant masse stilige steiner ute så da lagde jeg litt huler

IMG_0111.jpg

IMG_0113.jpg

En haug med snegler

IMG_0116.jpg

IMG_0121.jpg

IMG_0123.jpg

IMG_0124.jpg

Her er "yngelen" som mener det er lurt å lage bebiser, Colliegirl snakket om at hun ville ha de :D

IMG_0125.jpg

IMG_0142.jpg

Hulene ble tatt fort i bruk

IMG_0127.jpg

IMG_0128.jpg

IMG_0130.jpg

IMG_0131.jpg

IMG_0132.jpg

IMG_0138.jpg

Fra side til side

IMG_0133.jpg

IMG_0134.jpg

IMG_0135.jpg

IMG_0136.jpg

Lita gikk forbi karet og vi er da nysgjerrige må vite :P

IMG_0146.jpg

Jeg lovte spam og det fikk dere vel nå...? *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det blevet fint, og sikke nogle søde bebiser der laver bebiser :P

Stenene du fandt er virkelig kule, er ikke ofte man finder sådan nogle.

Takk :icon_redface:

Ja jeg er drit fornøyde med steinene, det er en byggeplass rett utenfor her og det var avkappet av noen svære steiner som de skal bruke til noe lurt ;)

Oj, så utrolig stilig :D jeg vil også ha ;) hvor lenge lever ca slike fisker? og når du har ett så stort akvarium må du rense og vaske det selv da?

flott ;)

Takk :)

Fisker kan bli mange år gamle, hvis du gir de de rette forhold som de skal ha. Karet mitt er 240 liter, og krever endel stell. Det meste går av seg selv, men man må jo ha ukentlige vannbytter og rense planter osv. Vaske skal man aldri, eller ihvertfall aldri med såpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :icon_redface:

Fisker kan bli mange år gamle, hvis du gir de de rette forhold som de skal ha. Karet mitt er 240 liter, og krever endel stell. Det meste går av seg selv, men man må jo ha ukentlige vannbytter og rense planter osv. Vaske skal man aldri, eller ihvertfall aldri med såpe :D

ja, for når jeg hadde ett kar på kanskje 20 - 30 liter, ble det fort alger og slikt. og da måtte jeg vaske veggene ;) selvfølgelig ikke med såpe ;) hehe

Veldig fint var det hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...