Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium


Marianne

Recommended Posts

Idag har jeg vært å kjøpt men nye eplesnegler, rosa og blå! :P Fiiiine sneglisene mine det! :P

Råååsa

Akvariet151_edited.jpg

Akvariet152_edited.jpg

Blåååå

Akvariet162_edited.jpg

Igår fikk de en agurkskive og Jørgen (som forøverig er en jente :P ) ble lykkelig og munchet i vei :P

Akvariet155_edited.jpg

Mere blååå

Akvariet165_edited.jpg

Idag så agurken ut sånn:

Akvariet170_edited.jpg

Fine Posthornsneglisen min

Akvariet185_edited.jpg

Akvariet186_edited.jpg

Fine ålen min

Akvariet180_edited.jpg

Mer råååsa! ;)

Akvariet193_edited.jpg

Akvariet195_edited.jpg

Eplisene digger agurk, istad var det 6 snegler som suttet på den samtidig

Akvariet194_edited.jpg

Det var dagens spam fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 384
  • Created
  • Siste svar
Kjempekuult! De rosa dine er annerledes enn mine ser jeg, dine har striper mens mine er ensfarget rosa. Mer som dine blå.

Kjøpte du de av "cherhan"?

Jepp det gjorde jeg! Men jeg vil også ha ensfarget rosa...! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ensfargede rosa kjøpte jeg av ei anna ei. Sender deg mailadr. hennes på PM så kan du jo maile henn og høre om hun har flere igjen, hun driver oppdrett av både epliser, posthorn m.m så regner med at hun har noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sladra til Espen jeg også, og fikk beskjed tilbake at han trodde han hadde fikset det nå... Tro kan han gjøre i kirken...! *flir*

Skal sende henne en mail jeg, tusen takk! :ahappy:

Og forresten hvis du vil ha noen gule epliser så må du bare si i fra, har mer en nok! :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har han tydeligvis ikke...hihihi!

Hun hadde noen hvite, gule og noen rosa igjen men måtte ta en oversiktsjekk først.

Men jeg skulle gjerne ha hatt noen flere gule (med litt mer iq enn den som krøp inn i innsuget på pumpa...), og da kan jeg vel kjøpe de av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sånn i disse eksamens dager så må man jo ha noe å gjøre, og hva er da bedre enn å ta bilder...? :) Og når man tar bilder så må man vise dem fra også, sånn er det bare...! :wub:

Noen er mer grådige enn andre, eller var det bare utrolig digg...? Jeg talte ihvertfall 17 snegler på samme agurken *flir*

Bilde7.jpg

Bilde6.jpg

Bilde3.jpg

Sånn, nå skal jeg lese... *mumler noe om at noen har stukket av med motivasjonen min...* <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ekstra fett på kroppen trenger de i den kulda som er her ja...24 blå! Blir nok en stund til det er trygt med flaskepost ja.

Jepp, hørte noen rykter om mildvær til uka men... Håper bare ikke de blir for store og fete til å komme ned i en flaske da... *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du får urettferdig lite respons på de utrolig artige fiskene dine! :D Kan du ikke legge inn noen filmsnutter, da... Nei, tulla! Flink er du! Det er mye arbeid med akvarium og vakkert å se på! Lykke til med familieforøkelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flott kar du har. :P

Jeg har også masse snegler i mitt, hehe. Bl.annet rosa og blå eplesnegler her og. :P

Takker for det! :D Råååsa og blå epliser på til! :P

Du tar så mange flotte bilder :D

Kjempe fine nye fisker :D

Takk :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sommerfuglciklider! En nydelig fisk (som jeg har selv også) selv om den kan være litt vrien å få til. Håper det går bra med dine da, og at det ikke bryter ut full krig når de etablerer par - de er svært territorielle ovenfor andre artsfrender når et par er etablert, men det har du sikkert hørt om på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei den var faktisk ny for meg..! :unsure: Har hørt at de er stille og fredlige jeg da....... *hrmpf* Vi får håpe på at dette går bra da, forløbig ser det bra ut! Selvom den minste hannen blir jaget litt av den største.. Får håpe det går seg til! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er snille og fredlige mot andre fisker, men noen skikkelige j... mot andre artsfrender - et etablert par jager som oftest ihjel andre artsfrender. Derfor holder jeg aldri mer enn et par ciklider i et kar - de er tross alt ciklider...

Hadde du holdt deg til kun hanner eller kun hunner er det en grei fisk å ha flere av, men danner de par vil paret før eller siden ta kverken på de andre desverre. Da er du advart. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...