Gå til innhold
Hundesonen.no

Landets første hundebarnehage er åpnet!


mowgli

Recommended Posts

5000 kroner i måneden, for å passe på en liten hund, og gå en tur med den midt på dagen? En annen link hadde dagsprogrammet, som var noe i nærheten av; hundene kommer og hilser på hverandre og leker litt. hundene går en tur i parken. hundene får ett stort måltid. hundene slapper av og hører på musikk eller ser på film. To ansatte og fem hunder. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, penger som lokker kanskje ?!

Fem hunder blir jo 25 000 kr i mnd det. Hvem sier vel ikke neitakk til det?

25 000 i måneden høres ikke så mye ut når man skal betale skatt, moms, leie av lokaler (Grünerløkka er dyrt) og lønn til to ansatte.

EDIT: Tror de hadde fler enn fem hunder på innslaget på Norge Rundt i går. De må vel ha mer enn fem hunder hvis det ikke skal bli et underskuddsprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hundebarnehage bare er noe tull. Nå er det jo bedre at hundene blir dillet med i barnehage enn at de ligger hjemme alene hele dagen, men har ikke folk tid til hundene sine så synes jeg at de ikke bør ha hund heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hundebarnehage bare er noe tull. Nå er det jo bedre at hundene blir dillet med i barnehage enn at de ligger hjemme alene hele dagen, men har ikke folk tid til hundene sine så synes jeg at de ikke bør ha hund heller.

Noen av oss har jobber da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og nå synes jeg ikke hund er for folk som jobber så mye at de har dårlig samvittighet for hunden heller.

Eyyy, hvor mange voksne mennesker jobber mindre enn åtte timer om dagen...? Jeg synes forretningsideen er ganske god, hadde jeg vært alene, skulle jeg gjerne hatt noen til å passe valpen min til den er stor nok til å være alene hjemme, kanskje hadde det vært nok med noen måneder. Mye bedre det enn å la den være alene vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konseptet er fantastisk, og tro meg - de tjener ikke mye på dette etter alle regninger er betalt.

de kan ha opp til 8 hunder om gangen, og de må vise forsikringspapirer og vet.attest.

De har det så bra der så! :icon_redface: tro meg!

ta en titt på hjemmesiden dems:

www.doggiedo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyyy, hvor mange voksne mennesker jobber mindre enn åtte timer om dagen...? Jeg synes forretningsideen er ganske god, hadde jeg vært alene, skulle jeg gjerne hatt noen til å passe valpen min til den er stor nok til å være alene hjemme, kanskje hadde det vært nok med noen måneder. Mye bedre det enn å la den være alene vel?

Jeg jobber mer enn åtte timer for dagen og hunden min klarer seg helt fint selv om hun ikke befinner seg i noen barnehage på dagtid.

Ja, forretningsideen er god den, sikkert helt ok å kunne tjene penger på hobbyen sin liksom. Tror nok at hundene har det helt fint der også jeg, men har ikke folk tid til hundene sine så skjønner jeg heller ikke poenget med å ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kalles hundebarnehage eller hundedaghjem har da lite med saken å gjøre, det er hva det er, en plass for hunden å være mens eieren er på jobb.

Dette må da være et bra konsept for de som trenger noen til å passe hunden sin mens de er på jobb.

Jada, min hund klarer også å være alene i åtte, ti, tolv timer om det så måtte være (neida, han er ikke så lenge alene hjemme, men jeg vet han hadde klart det helt fint), men det må da være bedre for han å få være sammen med andre? Leke med andre hunder, få kos og stell, og en liten tur midt på dagen, det hadde vært perfekt (tatt i betraktningen at jeg stolte på disse personene som drev daghjemet).

At hundebarnehagen bare vil ha hunder under åtte kg skjønner jeg godt, jeg har vært barnevakt til to grand danois valper, og mer bråk skal en lete lenge etter!

Jeg vet ikke hva folk reagerer mest på jeg, at det var et stort antall kinesiske nakenhunder og chihuahua med masse klær og bling, i tillegg til masse fancy klær og utstyr, enn at konseptet faktisk er som det er, ett tilbud for de som trenger hundevakt om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte meg dere ville reagere, og vet dykk.. jeg er helt enig. Katastrofe sier jeg.. Ta en god titt på klærne hundene bruker inne, ytteklærne ol. Har ikke ord, blir bare så oppgitt av å se at disse flotte, sporty rasene blir behandlet slik..

Skulle gjerne tipset dere om en diskusjon med bestyrerinnen som foregår nå, hun hadde trengt å høre fra andre hunderase-eiere hvordan denne reportasjen fronter oss småhundeiere.

Lenge leve sundt hundehold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene fremstilte det ikke akkurat noe bedre. Klær INNE? jaja, hvem vil at hundene skal få ri på hverandre?

Nei det fremstilte "miniatyr"-hund eierne dårlig også. Men skjønner veldig godt at ikke alle er sånn. Og det er kanske de med litt penger som har hundene der, og ja, rasene, nei jeg sier ikke mer. Da blir det vel bråk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konseptet med daghjem har jeg ingenting imot i utgangspunktet, det er jo ikke alle hunder som takler å være alene heller :icon_redface:

Men slik som bildene i VG fremstilte dette... *riste på hodet* ...tragisk.

..vi trenger riste-på-hodet-ikon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 000 i måneden høres ikke så mye ut når man skal betale skatt, moms, leie av lokaler (Grünerløkka er dyrt) og lønn til to ansatte.

EDIT: Tror de hadde fler enn fem hunder på innslaget på Norge Rundt i går. De må vel ha mer enn fem hunder hvis det ikke skal bli et underskuddsprosjekt.

Vet at hun som driver stedet selv eier en eller tre hunder, hun eier hvertfall punky og jeg mener hun har en italiensk mynde og en chinese crested også, så kan ha vært de du så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har ikke folk tid til hundene sine så skjønner jeg heller ikke poenget med å ha hund.

Jeg har 100% tid til hundene mine, men hadde jeg hatt råd skulle pirill gjerne fått vært der innimellom. Kjempe sosialt :icon_redface:

Syns det er et flott sted! Et sted hundene virkelig skjemmes bort de timene de er der. Eneste jeg reagerer på er disse klærne. På chihuahuaforumet startet selvfølgelig diskusjonen rundt dette (de allerfleste er tro det eller ei, veldig imot overdreven klesbruk) og som det kom frem på chiforumet så er det ikke de som driver det som skal klandres for det, men noe eierne har bestemt. Likevel, hadde jeg drevet stedet hadde INGEN hunder uten vetrinærattest gått med klær inne og tviler på at noen vetrinær hadde skrevet en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...