Gå til innhold
Hundesonen.no

Slankemiddel for hunder


Guest Christine

Recommended Posts

Så lenge det ikke er skadelig for hunden så er jeg for dette. vil også si at man burde nå først prøve å gå lange turer og såkalt diettfor først. Jeg ville nå heller at hunden min skulle gått på slankepille enn å få hjertetrøbbel å vugge bortover veiene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humor! Rett og slett humor. Det måtte jo bare komme.

-Kan mennsker gå ned i vekt uten å dø av hjerteinfarkt kan vel hunder og. Jeg syntest det er dyreplageri å la hundene bli for tjukke. Da mener jeg ikke litt extra fett på kroppen, det har da min og (lagde fettreserver til vinteren, men den kom aldri:)) men livstruende overvektige hunder er det kanskje en bra ting(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er skadelig for hunden så er jeg for dette. vil også si at man burde nå først prøve å gå lange turer og såkalt diettfor først.

Eller kanskje folk burde slutte å overfôre hundene sine sånn til de grader. Kanskje også kommet seg opp av sofaen og ut på tur til en forandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo til folk - så hvorfor ikke hunder også?

Når folk lar seg selv og ungene sine bli livstruende fete - så er det kanskje ikke så rart at endel kan få til dette med husdyrene sine også?

Men skulle jo tro at alle disse fete menneskene også "bare" kunne gå ut på tur også - men det er nok ikke så lett, alltid. Og det er kanskje derfor nettopp slankeindustrien tjener milliarder av kroner i året? Og at overvekt er raskt økende til å bli den fremste årsaken til tidlig død hos mennesker..

Nei, jeg skulle selvsagt ikke villet gi dette til noen hund - og jada, en hund kan man tvangsslanke ved å gi minimalt med mat (såfremt den ikke kan forsyne seg selv) OG øke mosjonen.

I motsetning til barn som kanskje skriker av sult - så vil jo en hund bare måtte akseptere at posjonene blir mindre og mindre..

Men det eneste som er rart med dette er vel at det ikke har kommet før.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke tid til å gå tur med hunden, har du ikke tid til hund.

Dette er noe som vanlige hundeiere ikke trenger.

Ikke rart dette kommer først i USA. Der har jo noen politikere lovt full "hundehage-dekning". Bortskjemte hunder som ikke gjør noe annet å spise. Stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Enkelte spesielle tilfeller hvor alt er prøvd, ja kanskje. Men sånn i utgangspunktet er det ikke noe problem å slanke en ellers frisk hund. Sånn jeg ser det må det da være mye lettere å slanke en hund enn seg selv. Jeg forstår mennesker som sliter med å gå ned i vekt. Men når det gjelder hunder er det faktisk bare å gi den mindre (lavkalori) mat og trene den mer. Og det er sikkert bare sundt for eier også. Mindre mat, mer tur og trening. Enkelt og greit. Derfor skulle ikke sånne piller vært nødvendige på hunder. Men, er det snakk om en eier som ikke greier å gjennomføre det, så mener jeg det å gi bikkja slankepiller enn å la den forbli overvektig. Det må bare ikke bli sånn at dette er et alnternativ til mindre mat, riktig mat og morsjon. Så i utgangspunktet er jeg ikke for dette, men i noen spesielle tilfeller hvor slankepiller det "det beste av to onder" på en måte så ja, da er det kanskje fornuftig. Men jeg ville ikke putta noe sånt i bikkja mi.

Therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

helt greit.. Men synes at eieren sjølv bør ta ansvar før det kjem så langt... Alle og alt er nå bare fett i USA nå for tiden... Labbetuss er jo litt tjukk da... Men kastererte hunder har en tendens til å bli feite har eg hørt.. Men vett at han får litt mer mat enn jan burde :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...