Gå til innhold
Hundesonen.no

Huggorm


Anne

Recommended Posts

Har skrevet om det i dagboken til Aro, men det er ikke sikkert alle leser der så derfor legger jeg det her også:

Ja vi våknet til sol idag så da tenkte vi at vi skulle ta oss en tur i heien... Samboer er Tour de France frelst sa vi måtte også benytte oss av hviledagen der :wink: ... Vi tok med vann og reiste til "fjells". Da vi hadde gått ca 10 min stod Aro og snuste i en gresstue som var midt på stien. Plutselig peip han og skvatt bakover. Vi gikk for å sjekk med bange anelser, og vi fikk rett!! I tua lå det en lite huggorm Vi snudde straks og satte kursen mot bilen... Fikk i han huggormtablettene og reiste til dyrlegen... Her fikk han først to sprøyter i låret, og så fikk han sånn drypp (heter det ikke det da?)... Men den stakkers gutten likte seg ikke, og det kan jeg godt forstå. :D Først barberte de den ene labben og stakk den dingsen inn, men det funket ikke. Så måtte de prøve på den andre labben, her funket det heldig vis... Så lå han med dette dryppet i 40 min, pustet og peset og ville bare langet vekk. Men den gode gutten min var flink og lå å ventet med mor og far på gulvet... Så endelig kom dyrlegen å fjernet slangen slik at han kunne få gå ut :P Nå ligger han her på gulvet med hoven nese, og halve halsen ser ut som om den tilhører en st. berner Så nå må han ta det rolig i ca 10 dager, og ta tabletter...

Ikke slik vi hadde planlagt turen og dagen, men det gikk nå bra til slutt :mrgreen:

____________________________________________________________________

Jeg ble skikkelig redd, for på turen tilbake til blien, som tok ca 10 min, la han seg ned to ganger og gikk å brekte seg. Giften begynte fort å virke!!

Dyrlegen sa at det var mangen som gav hundene ormetablettene å reiset heim. Og så når hunden ble dårligere så var det ofte for sent... Ormetablettene er ikke motgift, de bare holder det litt i sjakk til en får hjelp hos dyrlegen... Det fins ikke motgift så derfor er det viktig å reise til dyrlegen, så tar de valget om de skal få noe vidrer behandling... Aro fikk kortison og antibiotika + det dryppet...

Så husk å dra til dyrlegen uansett!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...