Gå til innhold
Hundesonen.no

Markerer tisper?


TollerRetriver

Recommended Posts

Den ene tispa mi tisser maaange ganger hver gang vi er ute! Det er markering! Hun tisser seg tom første gangen og resten så kommer det vel egentlig ingenting! Kanskje noen dråper! Var nylig hos dyrlegen fordi hun hadde problemer med urinen, men dyrlegen sa det samme som jeg mente, at all den tissinga ute bare var markering!

Men det kan jo være urinveisinfeksjon også da. Hvis hun har problemer med å få tissa, kanskje vondt og prøver hele tiden kan det være det! Men virker alt normalt så er det nok sannsynligvis bare markering! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Min Dina markerer også nå, men hun har løpetid. Hun har markert i noen uker nå, og kommer sikkert til å markere til hun slutter å løpe..

Hvis det ikke er noe hormonelt bak all tissinga, ville jeg sjekka for urinveisinfeksjoner for sikkerhets skyld.. Men det er ikke helt uvanlig at tisper markerer altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? Det kan tenkes at hun nærmer seg første løpetid, de har en tendens til å markere endel..

Tequila markerer, hun løfter til og med på beinet.. :rolleyes: Lita markerer endel hun også, spes rundt løpetid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang hun setter seg ned sitter hun en stund, men etter hver tå er det bare sette deg og så reise seg igjen. Virker ikke som hun har noe vondt heller.

Akkurat slik min vesle markeringsfreak gjør å! :P Og hun gjør det hele året! Så på meg høres det ut som helt vanlig markering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tispene marker vel ikke innevel?

har aldri hatt tispe og har heller ikke sett noen tisper markere. hmm

Tror ikke det er så vanlig nei!

Ingen hunder bør jo egentlig markere inne! Da har de enten skikkelig hormon problemer eller så er det noe som har gått galt i reinslighetstreninga! Mulig jeg er helt på jordet, men er ihvertfall sånn jeg ser på det!

Men nå er vel tisper sånn generelt sett lettere å reinslighetstrene tror jeg!

Men jeg er absolutt ingen ekspert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Første gang hun setter seg ned sitter hun en stund, men etter hver tå er det bare sette deg og så reise seg igjen. Virker ikke som hun har noe vondt heller.

Det høres ut som hun tisser fordi hun må først og resten er bare markeringer. Tispa mi marker ofte når vi er ute akkurat som du beskriver, men hun sparker gjerne opp jorda etter på også. Blir mer intenst i og rundt løpetida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taika har også begynt å markere i det siste.

Var til veterinæren for å sjekke det, men hun mente det bare var naturlig markering.

Hun løfter den ene foten hun også. Men når det er hanhunder til stede har hun som regel aller fire føttene godt plantet på bakken :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? Det kan tenkes at hun nærmer seg første løpetid, de har en tendens til å markere endel..

Tequila markerer, hun løfter til og med på beinet.. :rolleyes: Lita markerer endel hun også, spes rundt løpetid..

Dina hadde sin første løpetid for rundt 2 måneder siden. Hun har markert helt siden da, men det var mer under løpetiden. Da gikk vi bare 10-20m mellom hver stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka markerer, hun løfter det ene benet, sparker ofte etterpå og noen ganger knurrer hun samtidig, feminint...not! :)

Det gjør Dina og.. Vel, hun løfter ikke beinet, men hun sparker etterpå, og noen ganger knurrer hun og er "kærslig"..

Men hun er egentlig ikke veldig feminin annet enn at hun har et vakkert feminint hode, og ser veldig feminin og elegant ut når hun traver.. Hun slafser og slurper når hun drikker vann og hun.. Og må rape når hun har spist.. Dina er alle gutters drømmedame *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toya marker.

Løfter alltid på ene baklabben når hun tisser og marker. Kan også finne på å sparke/spre lukta etterpå.

Om en hannhund vi er på tur med har markert et sted, kommer gjerne Toya og markerer over .......

I dag var vi på tur med 2 hannhunder. Den ene markerte, Toya markerte og den andre hannen kom og markerte. Toya bort og markerte nok en gang. Den første hannhunden kommer og markerer og så gikk vi vidre :Laugh: Hun er en av hannhundene på tur ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...