Gå til innhold
Hundesonen.no

Royal vs Hills??


Kine Helen

Recommended Posts

Jeg brukte Hills til katten min og var veldig fornøyd med det, men Chicka finn renne mage av det.

Du får prøve å se hvordan det går.

De har ikke Specific hos vetrinæren din?

Chicka hadde også problemer med fyllte analkjertler, men etter at vi begynnte med Specific så er tømmes de av seg selv som de egentlig skal. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja, jeg tænker på at skifte til Royal Canin, og ville derfor gerne høre om du - eller andre - kunne fortælle mig hvad jeres mening er om deres foder... om det er godt at købe...?

Hvorfor vil du skifte foder?? Det virkede som om du var tilfreds med Olivers? :D :?

Ja Royal Canin er vel et bra foder med syns bare at det er så dyrt. Men igen det kommer vel an på hvordan din hund reagerer på foderet. Man skal jo i hvertfald bruge 3 sække inden man kan se hvordan foderet virker på hunden

:D

Hvor længe har du fodret med Olivers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, problemet er bare at det næsten altid er til voksne hunde, og ikke hvalpe. det er derfor jeg nok skifter til Royal.

Hvad siger Rocky ellers til Olivers? Det skulle jo dufte specielt lækkert, sådan at selv lidt mere kræsne hunde gerne vil spise det.

Forresten, bare nysgerrighed, hvad koster Royal i Norge? For jeg så i et andet indlæg at Olivers koster 30 kr mere pr sæk i Norge. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei som mesteparten sikkert har fått med seg har Askepott meget rennede øyne, vi har nå oppsøkt veterinær 3 ganger, og fått forskjellige kurer og råd.

Vi bruker nemlig Royal Canin, noe som jeg bare har hørt godt om faktisk, men det skjer at hunder er allergisk mot for, noe jeg tror Askepott kanskje er mot royal, så vi skal prøve eukanuba nå, ettersom en venninne av meg hadde samme problem med rennende øyne på sin golden retriver, og straks etter de byttet for sluttet det å renne!

Så nå håper jeg faktisk at det er så enkelt som allergi på et for, og at vi slipper inngrep ! Kryss fingrene for oss er dere snille :D

Hilsen Michelle & Askepott!

PS: Hva har dere hørt om eukanuba ? PS PS: Tror også at det ikke finnes noe fasit svar på for, hunder er som oss- forskjellige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hills på både katten og hunden min og er veldig fornøyd med det! Katten min er fra dyrevernet og jeg så fort forskjell på henne da jeg begynte å fore henne med Hills. Pelsen ble mye blankere og tegningene kom tydligere frem og hun virket mye kvikkere. Hunden min har alltid fått hills og jeg ser ingen grunn til å bytte for. Så jeg vil absolutt anbefale hills!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, problemet er bare at det næsten altid er til voksne hunde, og ikke hvalpe. det er derfor jeg nok skifter til Royal for så vidt jeg ved tager de meget hensyn til sarte maver... også i det foder der er til hvalpe, så det prøver jeg nok, og så håber jeg at det hjælper.

Hvad siger Rocky ellers til Olivers? Det skulle jo dufte specielt lækkert, sådan at selv lidt mere kræsne hunde gerne vil spise det.

Forresten, bare nysgerrighed, hvad koster Royal i Norge? For jeg så i et andet indlæg at Olivers koster 30 kr mere pr sæk i Norge. :?

Rocky kan lide Olivers :D Heldigvis han har altid været så kræsen :D

Royal canin valpefoder kostede 510 kr :D Tror ikke det er så meget billigere i DK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Eukanuba er jo et bra fôr, men min papillon vil ikke ha det. Hun vil mye heller ha Hill's, og jeg regner med at chi'en din sikkert også er kresen :) Så det kan være verdt å prøve Hill's i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Hills har givet min hund allergi. Men det er nok bare fordi han er lidt sart. Amstaff'er har tit problemer med huden, jeg synes ellers altid hills har været godt til jeg fik min egen hund. Nu har jeg skiftet til eukanuba da jeg ikke kan li at bruge royal canin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...