Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi vil leke mer!


Marianne

Recommended Posts

[

Hoy hoy! Jeg ser dere!

Men Pus?? (hihi, pusen min), jeg lurer på om jeg rett og slett skalprøve å rekke innom dette treffet en tur... Da kan jo du få julegaven din der rett og slett? :P Er ikke jeg smart kanskje? Eneste er at da må jeg stå opp tidlig.. Må innom onkel på Lunner, Kristine på Roa og i det hele tatt kjøre 12 mil med valp før jeg kommer meg innover liksom, så garanterer ikke at vi er på denne flotte "måsa plassen" klokka 11. Men dere blir der et par timer dere liksom? :rolleyes:

Og btw... Finnes det noen eksakt gateadresse på denne "måsaplassen" eller? så kan jeg bare be Tom og Tom om å finne veien for meg liksom :P

Du skal nemlig! Vi har jo valpedeit!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia
Tror jeg lar svartingen bo i bilen under grillingen etc.. men er det noen som er klar for en liten tur etterpå? Så guttebassen min kan få litt glede av reisen og? *ler*

Jovisst - kan vi ikke gå enten innover mot Rausjø eller oppover mot Vangen da - fint det da........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
[

Hoy hoy! Jeg ser dere!

Men Pus?? (hihi, pusen min), jeg lurer på om jeg rett og slett skalprøve å rekke innom dette treffet en tur... Da kan jo du få julegaven din der rett og slett? :P Er ikke jeg smart kanskje? Eneste er at da må jeg stå opp tidlig.. Må innom onkel på Lunner, Kristine på Roa og i det hele tatt kjøre 12 mil med valp før jeg kommer meg innover liksom, så garanterer ikke at vi er på denne flotte "måsa plassen" klokka 11. Men dere blir der et par timer dere liksom? :rolleyes:

Og btw... Finnes det noen eksakt gateadresse på denne "måsaplassen" eller? så kan jeg bare be Tom og Tom om å finne veien for meg liksom :P

Pusa til utsetning! :P Jo men altså det passer jo bedre enn perfekt, så slipper jeg å stresse hit og dit :P

Må stusse litt over denne addressen, og se om fattern kan finne fram. Om han har bilen da :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg lar svartingen bo i bilen under grillingen etc.. men er det noen som er klar for en liten tur etterpå? Så guttebassen min kan få litt glede av reisen og? *ler*

Vi blir gjerne med på tur hvis vi kan gå i skogen, på stier og sånn, så hundene kan være løse. Jeg skal passe en diger Golden-hannhund og ser for meg tur i bånd med mye andre bikkjer som rimelig slitsomt... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Vi blir gjerne med på tur hvis vi kan gå i skogen, på stier og sånn, så hundene kan være løse. Jeg skal passe en diger Golden-hannhund og ser for meg tur i bånd med mye andre bikkjer som rimelig slitsomt... :rolleyes:

Det får man jo ta en diskusjon på - he he - men jeg blir ikke med på sånn slippe løs og la gå variant, med en rottis som akkurat er ferdig med rekonvalensperioden etter korsbåndsskade, en terrier som ikke vet sitt eget beste og en liten valp er ikke det noe tema - men jeg lar meg gjerne stemme ned *ler* - Jeg har MYE å gjøre før jul så det er ikke noe krise å ikke få gått tur liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bussruter :P Kunne du kanskje ha plukket meg opp på Shell stasjonen ved Mortensrud eller Reo/Stena miljø(forbrenningsanlegget ved Klemetsrud)? Ellers så stopper 501 bussen i nærheten av Grønnmo. Er ikke helt sikker på hva som er best?

Forresten, tusen takk for at vi får sitte på :P !

Om du går av på bussholdeplassen ved shell'en som ligger ved motorveien? Eller bussholdeplassen etter? Så kan jeg jo passe på å være sånn ca like bak så dere slipper å stå og vente i en evighet :P Bare hyggelig forresten :P

Tror jeg lar svartingen bo i bilen under grillingen etc.. men er det noen som er klar for en liten tur etterpå? Så guttebassen min kan få litt glede av reisen og? *ler*

Høres jo hyggelig ut det, så sant jeg ikke går på krykker og har nok dop igjen.. hehe

Vi blir gjerne med på tur hvis vi kan gå i skogen, på stier og sånn, så hundene kan være løse. Jeg skal passe en diger Golden-hannhund og ser for meg tur i bånd med mye andre bikkjer som rimelig slitsomt... :rolleyes:

Heh.. Jeg holder purkeskinnet mitt i bånd (bare for å presisere: Dina) uansett, tror det er mest hyggelig :P Om hunder skal slippes løs, ser jeg helst at de er noenlunde høflige og ikke spiser på valper? :P

EDIT: Jeg mistenker forøvrig en løpetid rett rundt hjørnet på frk. Dinersen.. Bare for å ha nevnt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. Jeg holder purkeskinnet mitt i bånd (bare for å presisere: Dina) uansett, tror det er mest hyggelig :P Om hunder skal slippes løs, ser jeg helst at de er noenlunde høflige og ikke spiser på valper? :P

EDIT: Jeg mistenker forøvrig en løpetid rett rundt hjørnet på frk. Dinersen.. Bare for å ha nevnt det :P

Jeg tar det vel egentlig som en selvfølge at man ikke slipper hunder som har en eller "dille" i forhold til andre hunder, enten de er voksne eller babyer...

Men når dere sier det, så er jeg vel kanskje enig i at det kan bli litt vel kaotisk ja...

Løpetid ja! Jippi... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med meg baggen beltet mitt jeg da *ler*

Er det kaldt så er jeg ikkeklar for sånn veldig lang tur da det lille vandrende katastrofeområdet mitt må sove i bilen i mens. Av åpenbare grunner får ikke de to være sammen ute på steder Loke blir litt sånn.. engasjert... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Tar med meg baggen beltet mitt jeg da *ler*

Er det kaldt så er jeg ikkeklar for sånn veldig lang tur da det lille vandrende katastrofeområdet mitt må sove i bilen i mens. Av åpenbare grunner får ikke de to være sammen ute på steder Loke blir litt sånn.. engasjert... :rolleyes:

Og når er Loke ikke engasjert? ha ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når er Loke ikke engasjert? ha ha ha ha

*flir* vanskelig å se for seg forstår jeg, men Loke er faktisk en rolig fyr han (rolig med måte..man er da belger hannhund) når det ikke er hunder han ikke kjenner rundt.

Hadde han oppført seg sånn hele tiden så hadde jeg brått blitt allergisk og he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
*flir* vanskelig å se for seg forstår jeg, men Loke er faktisk en rolig fyr han (rolig med måte..man er da belger hannhund) når det ikke er hunder han ikke kjenner rundt.

Hadde han oppført seg sånn hele tiden så hadde jeg brått blitt allergisk og he he

Loke er heftig og begeistret *latter*

Han er en raring..

Hadde en skremmende opplevelse i går forresten - vi var jo - som du vet (min mann og de firbente) på tur i går ettermiddag - min mann med Mus og Terrierdyr - bak går jeg med Rottis og Tjukken - (ikke spør meg om hvorfor jeg som er svakest får de to største dråga) - Rottisen kan gå pent når hun får beskjed men han lille..... ooooooooooh yeahhhh...... fortsetter han sånn så går han Loke en høy gang - phføy..... og ikke reagerer han på beskjed heller - da blir han litt sånn "hvem snakker du til da?)

Jeg har en jobb å gjøre vet jeg....................... for jeg vil ikke ha sånn Lokewannabe (selv om Loke er søt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* vanskelig å se for seg forstår jeg, men Loke er faktisk en rolig fyr han (rolig med måte..man er da belger hannhund) når det ikke er hunder han ikke kjenner rundt.

Hadde han oppført seg sånn hele tiden så hadde jeg brått blitt allergisk og he he

:P Nå vil jeg vel si at Loke kjenner jentene mine ganske så godt og han er da ikke så innmari rolig i nærheten av de...! *være ekkel med Annette*

Men bare for å ha sakt det også, Loke har sovet på fanget mitt med snuppene i umiddelbar nærhet også! :P

Sjukling Lita blir hjemme, men Tequila er bestandig klar for tur! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går av på bussholdeplassen ved shell'en som ligger ved motorveien? Eller bussholdeplassen etter? Så kan jeg jo passe på å være sånn ca like bak så dere slipper å stå og vente i en evighet :P Bare hyggelig forresten :P

Ja, da går jeg av på Mortensrudkrysset eller Lofsrud :P Hvor er det best at du plukker meg opp?

Det er her(den bussen med rød firkant rundt) du mener, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen som hadde en gateadresse til dit vi skal lliksom? Og hvor lenge sitter dere ved bålet og koser dere da? Sånn at jeg veit sånn ca hvor lenge jeg faktisk KAN sove den dagen? (snakker liksom om 1,5 time å kjøre, samt at jeg må innom et par tre steder før jeg kan finne dere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Nå vil jeg vel si at Loke kjenner jentene mine ganske så godt og han er da ikke så innmari rolig i nærheten av de...! *være ekkel med Annette*

Men bare for å ha sakt det også, Loke har sovet på fanget mitt med snuppene i umiddelbar nærhet også! :P

Sjukling Lita blir hjemme, men Tequila er bestandig klar for tur! :P

*flir* gjensynsglede er da lov! Han er da Loke:P Stakkar Lita :P Hun må snart få med seg at vi er ferdig med det ryggreiene nå..det er ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* gjensynsglede er da lov! Han er da Loke:P Stakkar Lita :P Hun må snart få med seg at vi er ferdig med det ryggreiene nå..det er ut..

Gjensynsglede?? I mange timer? :P:P (EDIT: Ser at den kan misforsåes bittelitt, Loke er ikke stresset rundt jentene mine, han er lykkelig og glad men IKKE stresset! :P )

Og Lita får beskjed om at rygg-greier er teit og dust og tatt av moten og for ikke snakke om at det ikke skjer noe moro når hun er dårlig, men det ser ikke helt ut som om det når inn enda... Hun er nok bare litt tykk-skallet så det tar litt tid før det trenger igjennom! *knis* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Skulle vi grille mat?? Da må man nesten ta meg seg grillmat da eller? Pølser?

Pølser Anette - pølser

Alt annet er totalt uegnet på ett bål he he he he

Pølser bør man ha........ deilige Gilde grillpølser som man kan svi skikkelig på bålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...