Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor heter katten din det den gjør?


millis

Recommended Posts

Ja, hvorfor heter katten din det den gjør? Er den oppkalt etter noen eller noe, i såfall hvem eller hva?

Pheobe er oppkalt etter Pheobe i friends. Jeg fulgte med på serien å syns dette navnet var så fint :wub:

Sol er oppkalt etter Sol i Isfolket bøkene. En av favoritt bøkene mine :P Syns hun også kledde navnet.

Nicodemus er oppkalt etter ei rotte i Nim`s Hemmelighet (tegnefilm) :P

Zelda er oppkalt etter tv-spillet Legend of Zelda :P

Lita fikk navnet sitt fordi hun er så lita :P

Mao heter Mao fordi det betyr katt på kinesik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Lotte het Lotte når jeg fikk henne... eller Lotte Fy F**n Bin Laden visstnok :barfy: Også kalt Satana...

Lillith er oppkalt etter Adams første kone som ble forvist fra Paradis, mor til alle marene som senere har ridd Adams sønner og demonene da selvfølgelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotte het Lotte når jeg fikk henne... eller Lotte Fy F**n Bin Laden visstnok :barfy: Også kalt Satana...

Lillith er oppkalt etter Adams første kone som ble forvist fra Paradis, mor til alle marene som senere har ridd Adams sønner og demonene da selvfølgelig ;)

:D Ikke rart pusekattene dine blir skrudde i hodet da...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bucky er oppkalt etter katten bucky i en tegneserie, men egentlig heter hun Buck the ripper, fordi min kjære fant henne i skogen da hun var maks to uker gammel og utsultet, og det første hun gjør er å klappe til gamle hunden min som fant henne, og bite min kjære i hånda. Alle søsknene hennes var døde, men hun var fit for fight.

Hun kler navnet sitt, lar seg ikke pille på nesen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayhem er oppkalt etter gruppen, fordi mor var litt fan av de før i tiden, og fordi det er et steike passende navn på rakkeren. Faktisk fikk han det før jeg hentet ham, men en Mayhem ble han. Opprør hver dag med han :P

Søs sin pus heter Turboneger, etter gruppen, hennes andre pus heter Tigergutt, fordi ja, han er tigret :)

Og stemors katt heter Hugo Boss, Hugo til vanlig :P

Djervekvinnen: Shateran og Pooski? En katt og en mops? Har den på video hjemme, søt film :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simba fordi det var det første kattenavnet som slo meg, og jamen passet det, han er også den eneste av pusene våre som lyder navn ;)

Skywalker fordi samboeren min har en viss forkjærlighet for Star Wars (umulig navn å rope... hehe).

Satyra etter metal-bandet Satyricon, hun er en skikkelig tøffing, så det kler henne veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Claudia- oppkalt etter Claudia schiefer (storebroen min som kom det det navnet)

Hope- fordi hun var nesten død når vi fant henne, og helt utrolig at vi klarte å få hun frisk, hun trengte håp ;)

Leyah- Etter princess Leyah i Starwars

Storm- Pga broren min var i befalskolen og var i Stormgruppen

Eagle Eya- dagli kalt Eagle, pga han har øyer som en ørn!

Vi jobber alltid litt med navnene før vi døper kattene våres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, eldstekatten heter Kaisa. I utgangspunktet het hun Chantelle når jeg overtok henne. For de som kjenner meg, så skjønner de nok godt hvor ille jeg hadde det med dette navnet. Jeg fikk meg ikke for mitt bare liv til å kunne se for meg at jeg skulle rope henne inn med "Chanteeeeeeeeellllllee".. I en kort periode (mens vi aktivt lette etter et annet navn) så kalte jeg henne Chanty.. Mye mer kort og greit, og uten den forferdelige følelsen av å "leve" i en husmorroman...... Men så var det at tøtto mi våknet en morgen og spurte hvor Kaisa var (mm, vi hadde nettopp lest "kaisas jul" hehe... Så dermed ble det bare det!

Emma, het dette da hun kom fra oppdretter. Tilhørere E kullet, og siden "Emma og Kaisa" funket godt som navn sammen, og fordi hun liksom var en Emma, så ble det bare sånn der også :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk mine to katter, ville jeg gjerne ha to navn som passet sammen. Kattene var søstre, og jeg ville gjerne ha hundenavn på dem som Fant og Pluto eller noe liknende. Men ville gjerne S'er med også, fordi katter reagerer på denne lyden. Dermed ble Smitt og Smule "døpt"! Men de heter Smitty og Smula til vanlig da...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psycho brukte jeg litt tid på å finne navn til, men han beviste etterhvert hva som passet til han... Han har tilnavnet Lynx pga at han HADDE dusker p ørene da han var liten.

Lucifer... jah, det stod mellom mange, men jeg syns Lucifer er pent, og han har jo levd opp til navnet sitt han.

Schnappi, katta til Lars.. ehh ja.. Trenger jeg si at det er 1,5 år siden den ble født? Men han også lever opp til navnet sitt.. han schnapper hele tida etter mat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe... Tigergutt heter katten min. Verdens mest oppfinnsomme navn, helt klart! Kan jo nevnes at han er tigerstripet;-) Og at dette er 8 år siden, og jeg var liten.

Min forrige katt het Theodor, etter meg (heter Thea). Syns det var litt søtt... Og det er enda lengre siden ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en katt nå i dag etter at Tarzan ble påkjørt, men han fikk navnet sitt etter at han alltid hang i gardinene og skrek når vi gikk ut.

Han halvbror Mowgli (som vi har igjen) fikk navnet sitt fordi vi allerede hadde en jungelgutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Den eldste katten min heter Arwen,etter alveprinsessen i ringenes herre og så ligner hun på en prinsesse da

^_^

Dattera til Arwen heter noe så avansert som gråpus! moren min døpte henne og det sier seg vel selv at hun er grå :)

Den minste katten min som bor hos meg og samboeren min,hun heter Litjpi. Da jeg var lita hadd jeg en usynlig venn som het litjpi,så derfor dette navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Vi har ikke katt nå, men den vi hadde da jeg var lien het Anna Lovinda etter en sang som Erik Bye sang. Hun fikk en datter mens vi var på hytta og så forsvant hun etter et par dager og vi antar hun ble tatt av reven. Datra ble kalt Anna Elisabrth etter sin mor og tanta mi som var på hytta og hjalp til å flaskefôre kattungen. Katten ble kaldt Lissie til hverdags og var en skjønn huspus som fikk diverse avkom tross en evig bruk av P- pille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min heter Bil M.Hengerpå. (hun) :rolleyes:

Hadde en hann som het Buss M.Hengerpå. (søsken)

Sønnen min fann på navnene når vi var ute og kjørte bil. (sier seg selv kanskje, hehe)

De råflirer hver gang jeg er hos dyrlegen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...