Gå til innhold
Hundesonen.no

Forskjellige typer hundefor


Ina

Recommended Posts

Vi bruker olivers her og er godt fornøyd med det, fin pels (glansen i pelsen kommer jo ikke før rundt voksen alder så...), normal avføring... Også leverer de på døra innen 2 dager... Hos oppdretter fikk hun Eukanuba, men det får hun ikke nå da, fikk en anbefaling hos noen andre om å prøve olivers, og det er altså det vi har nå...

Anbefales :wink: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Jeg ser dere har nevnt mange forskjellige fôrtyper her, men enda ikke sett noen som har nevnt Robur.

Jeg har prøvd mange forskjellige fôrtyper opp gjennom årene, og har funnet det fôret som fungerer best på min hund, og det heter Robur. Han er veldig aktiv og trenger mat som gir han de stoffene han trenger. Med dette foret har han fått en bra avføring i normal mengde, huden hans er veldig bra, pelsen hans er tykk, blank og fin og han fungerer mye bedre generelt sånn i hverdagen. Mamma brukte det på den siste tispa som hadde valper, og ble kjempeoverrasket over hvor bra det fungerte.

Det har en god lukt og smak. Kan absolutt anbefale dette!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk aldri hørt om før! Hvor får du kjøpt det foret? :D

Jeg har kun sett det i en dyreforretning som ligger ikke langt unna Sandvika i Bærum. Det koster litt i overkant av 400 kr sekken (15 kg), så det er faktisk ganske billig i forhold til mange andre fortyper som Hills og Eukanuba. Birko fungerer KJEMPEBRA på det, og jeg har fått mange kommentarer på at han har en utrolig fin og blank pels. Kan sjekke neste gang jeg er der om det selges andre steder også!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun sett det i en dyreforretning som ligger ikke langt unna Sandvika i Bærum. Det koster litt i overkant av 400 kr sekken (15 kg), så det er faktisk ganske billig i forhold til mange andre fortyper som Hills og Eukanuba. Birko fungerer KJEMPEBRA på det, og jeg har fått mange kommentarer på at han har en utrolig fin og blank pels. Kan sjekke neste gang jeg er der om det selges andre steder også!! :D

Er det 4poter som fører det?

Jeg har hørt både positive og negative ting om Robur, det viktigste er at hunden din fungerer på det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er 4 Poter som har det. Det er ihvertfall det foret som Birko har fungert best på av alle typer fôr jeg har prøvd, og han synes det er kjempegodt. Klart man må finne det som fungerer best på sin hund, var bare et lite tips, det er et fôr som ikke er så veldig kjent har jeg fått inntrykk av, derfor tenkte jeg at jeg kunne nevne det som et alternativ å prøve ut.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ikke så langt unna, bor rett ved Røa, men er mye ved Østernvann  og bader med bikkjene!!! Kanskje møtes der en gang??  :D

Ja Marianne og jeg har nesten planlagt et lite Hundesonen møte i en annen tråd, hadde vært morro når vi bor så nerme hverandre... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Marianne og jeg har nesten planlagt et lite Hundesonen møte i en annen tråd, hadde vært moro når vi bor så nerme hverandre... :D

Oki, vi sitter ikke så langt unna hverandre akkurat nå heller da, litt merkelig at vi ikke nevnte det noen av oss :D Ja, men da er jo det greit da, jeg hadde måttet kjøre uansett jeg da, så... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kineseren min tåler nesten ingen ting av fòr (prøvd de fleste som skulle være bra, får mye hudreaksjoner +++.), men tåler Specific Fibril (og også Specific Dermil, men da tømmer han ikke kjertler selv overhodet tror jeg, blir fulle på 3-4 dager)

MEN finnes det noe hundetrenings-godis for følsomme hunder? Han jobber bra for tørrfor (særlig med tanke på at dette lukter våt papp), men det hadde jo vært fint å ha noe ekstra snacks innimellom :D :?

Bruker Eukanuba lam/ris til lillebror, men er ikke særlig fornøyd (mye tette kjertler og litt eksem og løs avføring). Men vet ikke helt hva jeg skal prøve (Hills for sart mage fikk han drastisk utslett og ble syk av).

Har ikke testet noe annet på han.

Bra erfaring med fiskeolje på tørre labber da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...