Gå til innhold
Hundesonen.no

vegring på tunnel


Tonje

Recommended Posts

Idag har jeg vært og trent agility med Ike,og han har nå begynt å vegre på tunnelen.. Han gjorde dette på sist trening også,men før det har det aldri vært noe problem.Jeg vet at feilen ligger hos meg,men jeg kan ikke se det helt selv,hva jeg gjør galt.Han vil rett og slett ikke gjennom.Så tilslutt måtte jeg krype litt inn i tunnelen og lokke han.gjorde dette to ganger før vi ga oss. Har vi gått for fort fram?Bør jeg begynne helt på nytt?

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan kjøpe en "leke tunnel" fra IKEA. den kan du dra inn og ut og dermed kan du trekke den inn så det bare blir en ring å gå igjennom. Så kan du dra den gradvis lenger og lenger ut.

Hadde samme problemet da hunden min var ung.

Eller at du venter litt med tunnelen og begynner på nytt om en liten stund. Da kan du gå enda saktere frem så er du sikker på at hunden din ikke får vonde oppøevelser.. Men som sagt: begynn med en kort tunnel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tips! Den tunnelen vi har på klubben er en sånn man kan "tøye og bøye",så vi får prøve å gjøre den kortere neste gang,uten sving.Så får vi jobbe oss derifra og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...