Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du at din neste hund skal hete?Eller hva het din gamle hund?


MegaMarie

Recommended Posts

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Olex (familiens schæferramp)

Lardo (familiens schæfer)

Smokie ( familiens schnauser)'

Buster (min første egne hund, labrador-terv mix.) Hadde navnet når han kom til oss)

Merethe (labbis) ikke selvvalgt! :icon_cry:

Birk (pyrre) Det var alltid meningen at det skulle bli en Birk, og når valpen kom så passet det bare.

I fremtiden... Jeg synes det er vanskelig med navn, for det må liksom passe individet.

Vil ha en Ella (tispe) engang, det må være en hund med litt størrelse på.

Også er jeg svak for Bjørk og Ask.

Og på en skrullete gjeterhund så kan det bli Bingo, Judo, Tøff, Flink.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ja hva blir det tro :icon_cry:

Talli var liksom ikke planlagt at skulle hete Talli, det bare ble slik.

Om jeg skal bestemme en i neste kull så blir det vel Dangerous Habits, The Devil you know eller Fear and Loathing .

Og da ender jeg vel opp mer en form for stamtavle navnene slik som med Talli. Habitt, Devil eller Feir (eller Logen på det siste) eller noe slikt.

ps: tror jeg har svart før i denne tråden på tidligere hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere hunder

Rulle, En egelsk setter

Nina, BC/Groendhal

Majka, Coker spaniel

Emil, Australsk terrier

Nåværende huder:

Shaniè, samojedhund

Sonja/Sofia, Storpuddel

Framtidige hunder

Timotei, Papillon

Calluna, Samojed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede svart på hva nåværende hunder heter, men jeg har jo navneforslag klare på valper etter tispene jeg har..

Etter Saeta: Spectra, Sphinx, Sinus (hvis jeg beholder hannhund i deleie), Rubik, Trivia, Criba (alle disse har noe fra enten mors eller fars kallenavn, det være seg språk eller tema).

Etter Silma: Aroma, Caelia (dersom hun har C-kullet vel å merke, da dette er en forkortelse av et stamtavlenavn), lenger har jeg ikke tenkt, men det kommer nok noen alternativer på samme språk som hennes kallenavn. Ellers har jeg bestemt hannhund til hennes første kull, men han har ikke så veldig spennende navn, så det blir neppe noe derfra.

Etter Villa: Kahlua, Vodka, Sheridan, Catch (hannhund, og kun dersom det blir med hannen jeg planlegger for øyeblikket).

Etter Tíbrá: Spørs veldig på fargen og navn på evt. far, også er det så langt fram i tid at jeg har ikke helt tenkt dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kjære Laika blir neppe mer enn 6-7 år så vi har litt tid enda (3-4 år) og når det utenkelige skjer har vi kikket på "rasen" Boerboel.

Dette er ikke en formell rase, men en avart av mastiff (også kalt Sørafrikansk Mastiff).

Avhengig av kjønn og farge vil jeg gjerne velge et Swahili navn . Blir det en tispe med mørkt ansikt er "Nuzu" et godt navn (betyr tofarget), eller "Asha" (betyr håp).

Vi har ikke sett på hanner siden vi allerede har en staff hann som muligens ikke vil sette så stor pris på en stor hann i huset.. hehe.

Synes uansett at å ha hann og tispe sammen gir en bedre stemning i "flokken".. hehe

Andre navn jeg kunne tenkt meg å bruke kommer fra norrøn mytologi, men ikke på akkurat den hunden vi ser for oss.

"Surt" er en ildjette fra mytologien og kunne passe godt på en svart hund, eller en "skarp" hannhund. Jeg hadde en katt som hadde dette navnet, og det passet temperamentet hans utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåværende hunder heter Gulla og Wilma. :innocent: Gulla er mamma sin, og Wilma er min egen hund. Av raser vet jeg ikke helt hva jeg skal ha etter Wilma, men tenker jo litt på Saluki da :whistle: Eller ny puddel. Navn har jeg ikke anelse om, det kommer jo litt ann på personeligheten til hunden, men har tenkt på litt Irma og Selma :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min har hatt Tatra, Bimbo og Bonza.

Elsker navnet Honey.. Men kanskje mer på hest :innocent:

Er også glad Twiggy, men da må jeg ha en litt.. bustete hund :whistle: Har tenkt endel på rase, og har forelsket meg i Sheltie og Aussie. Har en følelse av at jeg kommer til å få meg en Sheltietispe ved navn Honey, en vakker dag, men vi får se. Det er jo så lenge til :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Ingen av mine har hatt sh lyd heller.. Det er nok grunnen til at de var ulydige :aww:

Min neste hund skal hete Fido.

Hehe.. så feil kan man ta. Men om det noengang blir en hannhund her, så skal den hete Fido.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tidligere hunder het:

Shannia (am. cocker spaniel)

Chico (shetland sheepdog)

Casper (Collie langhår)

Og min nåværende hund heter Dina og er fox terrier. Jeg aner ikke hva jeg ville kalt min neste hund, men hvis jeg hadde funnet et flott navn som jeg var veldig bestemt på tror jeg ikke at jeg ville skrevet det her :aww:

Dina er det forresten ikke vi som har bestemt. Hun hadde det navnet, og jeg ville nok helt sikkert kalt henne noe annet om jeg fikk bestemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne tenkt å kalle hunden for Oddvar, Oddleif eller Lupo, alle greys hanner. Menneskenavn syns jeg kler de fleste hunder egentlig. :ahappy:

Tispe vet jeg ikke, men jeg syns det er litt moro med navn som Anala, Listeria, kolera, ebola. Men det er bare min rare form for humor da :whistle: Blir jo aldri å skje at man kaller dem for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tidligere hunder het: Eru (flatcouted retriever), Tigergutt (Flat), Darc (Grose Munsterlander),

Hunder som er her nå: Raisa (strihåret vorsteh) og Maja (Border collie)

Framtidige hunder har jeg ikke anelse om hva skal hete. Dem må liksom passe til navnet sitt også syntes jeg. Eru var del av et gudenavn som betydde noe som enstående spesiell og ja det var han, Tigergutt var oppkalt etter tTigergutt i Hundremeterskogen og ja han oppførte seg mye som Tigergutt, Darc var omplassering og hadde han lite og syntes ikke navnet passet helt, Raisa passer utmerket hunden elsker ski og det å trekke og er oppkalt etter Raisa Smetanina som var stor langrensløper en gang i tiden. Maja er i grunne liten og søt.

Tenker noen ganger at jeg skal ha en han hund som skal hete kompis. OGså glemmer jeg aldri den leonbergeren som jeg traff som het Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha valp før om lenge, lenge dessverre. Og jeg vil ha tispe, men det er hannhundnavnene mine jeg liker best. I alle fall, her er navn jeg liker:

Rafiki

Sirius

Loke

Karbon

Odin

Luna

Smilla

Embla

Phoebe

Jeg sliter fremdeles med at det finnes mange flere hannhundnavn jeg liker enn tispenavn. Jeg kunne gjerne tenkt meg å ha en hund som heter Rafiki, Sirius, Karbon eller Sludd... Men det passer liksom ikke til ei tispe. :whistle:

Det blir en stund til jeg får min neste hund, men jeg har allerede bestemt at hun skal hete Bodil, hehe. Så får vi se hva slags navn som dukker opp senere - det kunne vært interessant å ha et navn som passer med rasens opprinnelse, for eksempel et navn på det språket som snakkes i opprinnelseslandet. Eventuelt så blir det et helt tilfeldig dobbeltnavn som til daglig kan forkortes på utallige måter, slik som JRT-en jeg passet forleden, som heter Peggy Sue (og som kalles Peggy Sue, Peggy, Peggz, Peggsy, Pegg, Suepie også videre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere hunder:

Rusken (rottisblanding)

Kjapp (vorsteh)

Tassen (bichon)

Mato (samojed)

Nå har jeg en staff som heter Ailo...

Forhåpentligvis blir det ei staffetispe etterhvert, men er litt usikker på navn...men er veldig glad i norrøne navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fremdeles med at det finnes mange flere hannhundnavn jeg liker enn tispenavn. Jeg kunne gjerne tenkt meg å ha en hund som heter Rafiki, Sirius, Karbon eller Sludd... Men det passer liksom ikke til ei tispe. :o

Hahaha, hadde akkurat samme problemet da jeg skulle ha hund... fikk lagd ei laaaang liste med hannhundnavn og et par-tre tispenavn :banana:

Alle tøffe mytologiske skikkelser, dingser i skogen og naturen, historiske personer osv. er jo mannemenn :banana: Har ihvertfall sansen for korte og pene navn som fortsatt betyr noe, og er ikke akkurat grådig lett med tispenavn nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...