Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du at din neste hund skal hete?Eller hva het din gamle hund?


MegaMarie

Recommended Posts

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Vi hadde en Bovier des flandres da jeg vokste opp, men fikk bare ha henne et år, hun fikk lunge kreft :ahappy:

Hun het Dora, var 4år da vi overtok henne.

Selv fikk jeg min første egen hund da jeg var 26år, Eldar og han har jeg jo nå og Dexter og nå for 5 dager siden så fikk jeg Titus også. Tenkte på navnet før han kom men ville se ham først, se om han var en Titus og det er han :D

Neste hund hvis det blir en Sankt Bernhard skal hete Maximus eller Maximo tror vi :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåværende hunder heter Sunny og Salza. Sunny hadde lært navnet sitt så godt hos oppdretter at det bare ble slik, jeg har aldri likt det. Salza er oppkalt etter chips med Salsa som vi satt og spiste på et ag-stevne like etter at jeg hadde plukket ut min valp i kullet.

Jeg har en laaaaang liste med potensielle kallenavn. Favoritten har lenge vært Kaktus, helt til jeg møtte en litt gal og utam hest som het det.... vil jo ikke at det skal gå troll i ord. Idag hørte jeg om en hund som het Frisbee, det syns jeg var kult, så kanskje jeg stjeler det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige hunden het Lord (derfor brukernavnet :) ) og min nåværende hund heter Fie. Har et par ideer om hva neste hund skal hete, men kommer nok til å bytte mening mange ganger før hunden er i hus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy - lille basenji. Hun var opprinnelig hunden til datteren min, så hun valgte navnet.. desverre. Jeg tror Liv Irene (Yodel) egentlig hadde gitt henne navnet Ashiki, hvilket er Swahili for et eller annet og høres veldig fint ut.

(klippe klippe)

Fremtidige hunder.. tja.. vanskelig å spå - men navn til basenji-hannhunden jeg en gang skal ha, skal være Oy etter billybumbleren Oy i bok-serien "The dark Tower" av Stephen King. Det er en bok med alternative verdener, og i vår verden er utvilsomt basenjien det som tilsvarer en Billybumbler.. basenjier bjeffer ikke og kan "nesten snakke", de har krøll-hale og revefjes og er reserverte overfor fremmede men ekstremt hengivne overfor "sine" osv osv.

Ellers så i navnetråden til Raksha var det mange fine navn, bet meg spesielt merke i navnet Svibel som Mari foreslo.. kommer det en tispe her i huset, så spørs det om jeg ikke "låner" det navnet..

Vesle Amy, ja :) Synes navnet passer henne fint, jeg! Også er det jo litt koselig at navnet ble valgt av din datter. Ashiki er offisielt stamtavlenavnet hennes fortsatt og det har mange betydninger:

Affection, love, desire, feeling, fondness.

Kanskje hun heller burde ha het noe sånt som "utyske", "alfa" eller "kaos", men tenk hva det kunne blitt av henne da?

Forøvrig synes jeg Oy var et herlig navn! Oy! Det er det scwung i! :P

Mine hunder, ja:

Tidligere:

Shira (Basenji)

Moyo (Basenji) Betyr hjerte på swahili

Nåværende:

Centa (Basenji) Ikke selvvalgt. Kommer av stamtavlenavnet "Century"

Bambi (Basenji) Når jeg var i vurderingsfasen på navn kom en liten jente og utrbrøt høyt til sin mor: Se! Der er BAMBI! Så da ble det det.

Dennis (Basenji) Ikke selvvalgt. Vi kalte han Dinari, som betyr "vår skinnende stjerne" på Swahili, men ¨de som hadde han i valpetiden kalte han Dennis, så da ble han værende en Dennis.

Echo (Basenji) Her brukte vi en del av hans kennelnavn "Echo Of Kenya"

I tillegg har vi Sheltien Billy, da. Rett og slett fordi samboer'n er glad i bladet "Billy".

I tilegg har vi Mille & Luna ute på för avtaler, men de har ikke vi bestemt navnene til. (Det får da være opp til förvert å bestemme!)

Min neste hund, ja... Har ingen umiddelbare planer (har nok som det er) men er veldig glad i navnene:

Kenya

Luxor

Giza

Cairo

Ellers synes jeg navn som "Chaos" "Terror" og slikt er morsomt, men gud hjelpe meg. En kan da ikke kalle en Basenji noe slikt. (De er da kaotiske nok som de er om de ikke skal ha et navn de må leve opp til også, liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min hund (golden) heter Bella som betyr vakker, kallenavn når hun var yngre: Bølla. Nå som hun er gammel og litt overvektig: Bolla!

Hunder i familien:

Chico - labrador/flat blanding

Remi - flat

Remi 2 - flat

Remi 3 - flat (Onkel/tante lite oppfinnsomme ja)

Herkules - golden (samme onkel/tante som Remi faktisk)

Lady - aner ikke hvilken rase for jeg var ca 2-3 år

Neste hund som kommer til sommern har jeg fått mange forslag til i denne tråden, men ingentinger bestemt. Dersom jeg noen gang får meg en stor hund ala grand danois eller st. bernad skal den nok hetet MINI, knøttet eller småen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første hund het Quno det var en dobbermann.

Min andre hund het Zenta det var en golden.

Disse hadde vi som barn sammen med mor og far.

hun jeg har nå heter Sara det er hun som er på bilde.

min neste hund skal hete Bjarne hvis jeg går for en hanne som jeg sikkert ikke gjør.

Men en tispe da skal hun hete Inda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i det- har naboens digre Goldenunghund "Kaos" friskt i minne enda. For å si det sånn så TROR jeg det blir noen år før de vil ha valp/unghund igjen..

Den roligste valpen i hele kullet til Marco heter Caos.. Han var alltid den roligste, minst rampete osv =P Så i Caos sitt tilfelle er vel nesten navnet litt ironisk! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra barndommen,Trulte,Bonso,Tussi,blandinger. Peik,Vesla,Cora,Rayaog Toya harehunder.Min første Charmy,collie.Bamse blanding. Una,Hårek og Arok schæfere.Gross berners. Andres hunder:Uzi, Jumbo,Kamp,Kalle,Kong(av alle ting),nei nå er det mange nok.Slenger med kattene til slutt:Psyco.Terror.Cos,flaks,Hellog Lykke :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste hund, ja... Har ingen umiddelbare planer (har nok som det er) men er veldig glad i navnene:

Kenya

Luxor

Giza

Cairo

Ellers synes jeg navn som "Chaos" "Terror" og slikt er morsomt, men gud hjelpe meg. En kan da ikke kalle en Basenji noe slikt. (De er da kaotiske nok som de er om de ikke skal ha et navn de må leve opp til også, liksom)

:lol: Det var en basenji på basenji-lista som het "Belle the Hound from Hell" - startet med navnet Belle, og så kom resten etterhvert - gudene vet hvorfor.. :rolleyes: Det er en som heter Quinn også, ikke at navnet er så spesielt opprinnelig, men når jeg tenker på navnet Quinn nå, så tenker jeg alltid på den lille karen der som har en stygg uvane med å hoppe opp og nappe handler i rumpa på utstillinger.. (bildene av det er til å le seg fillete av.. handler er en nyyyydelig, vakker dame og med veldig pent antrekk, lyst skjørt og jakke, og så kommer det lille krapylet og henger i rumpa hennes :lol: Det er en som har en basenji som heter "Talker" hvilket passer fint til en basenji synes jeg.

Jeg også synes navn som psycho, chaos, terror osv er flotte navn - men akkurat basenjier bør kanskje ikke ha slike navn, det ville jo å være å verifisere uttrykket "troll i ord"!

Nei, jeg skulle klippe kør på lille basenji jeg.. (det synes hun er såååååååå koselig, for vi har jo en avtale: en klo=en godbit. Hun skulle nok ønske hun var et tusenbein tror jeg.. blir så glad når jeg tar frem klotangen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre tidligere hunder (dobermann og golden) het Valiante og Bounty :lol: Bounty syntes jeg er spesielt fint, da det også er en av mine favoritt-sjokolader! :lol:

Lille Knerten vi har nå heter da egentlig "Hasta la Vista", eller Vista til daglig (les: windows vista... ja, jeg er sammen med en datanerd! ;)) Synes også det er fint, det betyr noe sånt som lyspunkt, eller lysstråle, og han er jo solskinnet mitt :)

Blir det valp igjen blir det nok tispe. Litt usikre på om det blir langhåret chi da, eller boston terrier som også ligger mitt hjerte nært :P Har da tenkt på disse navnene: Lykke, Cash, Carma eller Chili :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiens tildligere hunder:

lilit Schäferhund

Sofus fugelhund blanding

Lilli bc blanding

Nå værende hunder

Leo og Turbo ( tibetansk spaniel)

Min neste hund som forhåpentlig vis kommer i bygynelsen på neste år har jeg navne klart til. Men det er en hemlighet. Å faktisk er det ingen av hunden i dene trå som heter det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene mine heter Toby (oppkalt etter "spiderman") Han er en svart Labrador.

Tispen min heter Dior (oppkalt etter Christian Dior) Hun er en black and tan Dvergpincher.

Vi kaller henne som oftest for Boo Boo, Småtten eller Frøken:P

Min neste hannhund skal ihvertfall hete Degonet.

Diablo er også et stilig navn.

Det er veldig viktig for meg at navnet passer for rasen.

Jeg liker også at navnene skal være orginale, ikke noe Fido, Rex eller Simba f.eks.

En snill og søt Labrador må ha et søtt navn.

Og en elegant diva som Dior er må ha et elegant navn:P

Degonet vil passe en kraftig sterk kar så kanskje vi skaffer oss en Rottweiler neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweiler jenta min heter Sandy. Slet virkelig med og finne navn til hu. Syns navnet er fint og så "passer" det en Rottweiler :lol:

Aussien heter Daisy - Var faktisk navnet oppdretter hadde i stamtavla hennes. Så vi bare lot det være slik :lol:

Neste hund evt.

Hann:

Eddie ( Eduardo "Eddie" Gory Guerrero Llanes ) RIP

Baikal

Tispe:

Mikaela

De jeg har bestemt meg for... Veldig vanskelig og finne navn ikke er oppbrukt og noe du liker! De to navnene på de jeg har nå er vel ganske så vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...