Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du at din neste hund skal hete?Eller hva het din gamle hund?


MegaMarie

Recommended Posts

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Min gamle hund het Rusken og nåværende hund heter Toya.

Neste hund skal kanskje hete:

Hannhund: Ajax, Storm, Kazan eller Texas

Tispe: Fryd eller Yezi

Men må nesten se ann hunden litt også.

Nå er det stor sannsynlighet for at neste hund blir en import på 1-2 år, så da spørs det om man får velge navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Æsj... ikke spør så ekkelt da *flir* - men VINGLE kunne kanskje passet bra sammen med Dronningen av Ubesluttsomhet ?

Birger

Babs og Birger

Babs og Bayard

Babs og Tigern

Gubben og Babs

Cirka

Feil

No Man

Sexy

Karlson eller med C - Carlsson

....ok, nå fikk jeg oppheng på Carlsson faktisk - Babs og Carlsson *ler*

Babs, Carlsson og Siri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birger

Babs og Birger

Babs og Bayard

Babs og Tigern

Gubben og Babs

Cirka

Feil

No Man

Sexy

Karlson eller med C - Carlsson

....ok, nå fikk jeg oppheng på Carlsson faktisk - Babs og Carlsson *ler*

Babs, Carlsson og Siri..

*Flir*.... du har liksom tenkt at ved å gi lille ååååå såååå søøøøte valpen min et skikkelig dustenavn, så skal han iallefall ikke få gitt lille også ååååå såååå søøøøte Noah konkurranse i grupperingen eller ? Kan'kk gå rundt og hete GUBBEN stakkars *rister oppgitt på hodet*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birger

Babs og Birger

Babs og Bayard

Babs og Tigern

Gubben og Babs

Cirka

Feil

No Man

Sexy

Karlson eller med C - Carlsson

....ok, nå fikk jeg oppheng på Carlsson faktisk - Babs og Carlsson *ler*

Babs, Carlsson og Siri..

Carlsson! :)

Sånn tilbake til topic, så har hundene mine fått navn i siste liten... Orry fikk ikke navn før jeg hentet han, og det var faktisk oppdretter som kom med forslaget. Hun fulgte mye med på en serie som het "Sør og Nord" (tror jeg? Serien var uansett helt ukjent for meg...), og der var visst Orry med. I tillegg heter Orry blant annet Oroveso på papiret, og da ble jo daglignavnet en forkortelse av det.

Med hund nr 2, altså Norma, hadde jeg en skrekkelig lang liste med alternativer, men ingen av navnene passet akkurat HENNE rett og slett. De navnene får ligge på lur til en senere anledning... Norma fikk navnet sitt rett før jeg hentet henne, da var jeg rimelig desperat etter navn gitt. Ved en tilfeldighet ble jeg sittende å lese om operaen "Norma", og der fant jeg ut at Oroveso (som da altså er del av Orrys stamtavlenavn) er en av rollefigurene. Jeg hang meg rett og slett litt opp i sammentreffet, og etter å ha smakt litt på navnet bestemte jeg meg for at sånn måtte det bli. Norma er en Norma hun :)

Når det gjelder framtidige hunder har jeg et par alternativer, men ingenting er konkret bestemt... Jeg må rett og slett se an hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Bacon, som da betyr røkt svinekjøtt. Også har jeg hatt en MoshiMoshi. Det betyr "hei" på japansk.

Så fikk jeg en Töddel. Betyr brystvorte sånn helt opprinnelig.

Nå har vi Charlie. Han kom med det navnet, og er Charlieboy Hanky på stamtavla.

Nestemann vet jeg ikke. Jeg har vurdert Princess Poop, men det blir vel litt for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med storpuddelen Bingo, mellompuddelen Lady, mellompuddelen Pelle og mellompuddelen Lady (II) og verdens største og snilleste schäfer Rex.

Philosophus (Sophus til vanlig) var min første hund, deretter kom Sølve. Neste hund blir trolig en Gulliver/Pim/Phillip/Lillebror/Knerten om det blir en hannhund som er mest sannsynlig. Om det blir en brun dverg/toy puddeltispe skal den hete Lulu evnt Elliken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir*.... du har liksom tenkt at ved å gi lille ååååå såååå søøøøte valpen min et skikkelig dustenavn, så skal han iallefall ikke få gitt lille også ååååå såååå søøøøte Noah konkurranse i grupperingen eller ? Kan'kk gå rundt og hete GUBBEN stakkars *rister oppgitt på hodet*.

Men hva med Karlsen da, spør frøkna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tilbake til topic, så har hundene mine fått navn i siste liten... Orry fikk ikke navn før jeg hentet han, og det var faktisk oppdretter som kom med forslaget. Hun fulgte mye med på en serie som het "Sør og Nord" (tror jeg? Serien var uansett helt ukjent for meg...), og der var visst Orry med. I tillegg heter Orry blant annet Oroveso på papiret, og da ble jo daglignavnet en forkortelse av det.

Åååååå... Vi som var unge og lett forelska oss på den tiden var jo ALLE småforelska i den kjekke løytnant Orry Main (Patric Swayze)... :)

Men hva med Karlsen da, spør frøkna :)

Dronningen har nedlagt VETO mot det navnet... :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå... Vi som var unge og lett forelska oss på den tiden var jo ALLE småforelska i den kjekke løytnant Orry Main (Patric Swayze)... :)

Ja, der man kan se hva jeg har gått glipp av :) Patrick Swayze til og med! Ikke rart min Orry er kjekk *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I familien har vi hatt hunder som Dixie (opptil flere...), Nikita, Tussi og noen flere.

Sånn heeelt selv (offisielt altså :) ):

Laska og Lyng

Også har sambo en Zima nå.

Jeg har en ting med L'navn.. så når jeg får en til valp så må den vel hete noe på L, helst noe kort, konsist, lett og med snert;) Ikke så lett :rolleyes: Helst tispe navn... hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg og kjærsten fant ut at Herr Statsminister er et ålreit navn på vår fremtidige hund :lol: Forrige katten min het forøvrig Jesus, et navn som skapte mange idiotiske situasjoner (som når fremmede overhørte meg fortelle hvor godt Jesus likte å sove i senga mi om natta eller at han pleide å skrape på lampene mine). Kunne godt gått for Jesus igjen, eventuelt Josef eller Moses. Jentenavn...veit jeg ikke :ahappy: Men jeg er svak for menneskenavn, som Berit, Marte, Heidi osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt:

Rexie - het Exi da hun kom til oss fra oppdretter. Hvordan det ble Rexie utav det, husker jeg ikke, men jeg trooooor det var mitt forslag også bare ble det slik.

Rikke; hadde med seg navnet og hadde en genial inkalling på det.

Aro; Het det da jeg fikk han og han var i grunnen en Aro.

Abby; het Dana De Dana på stamtavlen, jeg hadde bestemt meg forlenge siden at jeg skulle kalle en hund for Abbygail. Riktignok gikk hun mest som Knøttis.

Kahlo da, er jo et kapittel for seg selv. Skulle opprinnelig hete Raksha, men ville ha noe uten R. Etter uendelig mange sider med navenforslag og tenking og fundering så kom jeg på kunstneren Frida Kahlo, og hun ble hetende det.

Hunden til bror har det ekstremt passende navnet Truls, han er en Truls, med hele seg. Het opprinnelig Tengel, som ble til Rolf da han ble mellomstasjonert for omplassering, og Truls hos bror.

Hadde også en weaten terrier en periode som het Sheila.

Ellers i familien har vi hatt Freya (schæfer) + en schæfer jeg ikke husker navnet på, og Nero, også schæfer.

Legger til at jeg ikke aner hva min neste hund skal hete, og jeg håper at det blir leeeenge til det blir aktuelt med enda mer navnejakt. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...