Gå til innhold
Hundesonen.no

regelmessig diare


Recommended Posts

Hunden min får diare hver 3-4 uke. Har hatt det 4 ganger nå, men gjevne mellomrom. Har alltid endt opp med at den har drete i buret sitt eller innendørs. Gjorde det igår i stua mens jeg så på. Skjønner ikke hvorfor det blir sånn. Sånn plutselig akutt diare som vare en dag eller to. Så går det over i noen uker så pån igjen. Ho spiser vanlig hundmat og får ikke annet mat. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min får diare hver 3-4 uke. Har hatt det 4 ganger nå, men gjevne mellomrom. Har alltid endt opp med at den har drete i buret sitt eller innendørs. Gjorde det igår i stua mens jeg så på. Skjønner ikke hvorfor det blir sånn. Sånn plutselig akutt diare som vare en dag eller to. Så går det over i noen uker så pån igjen. Ho spiser vanlig hundmat og får ikke annet mat. Er dette normalt?

Få hunden sjekket av en vetrinær, gi den kull når den har diare`,og bytt for.

Det høres ut som om tarmfloraen til din hund ikke helt takler foret du gir den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for råd. Men, hvis den har helt fast og fin avføring til vanlig da? For det har min. Det er diare (eller løs mage) en dag eller to, så blir den bra igjen. Helt til det går 3-4 uker. Hun spiser maten hver dag, så skulle ikke ho ha hatt diare hver dag da hvis det var maten? Skjønner ikke hvorfor det kommer bare sånn innimellom. Passer godt på hunden ellers, og følger med om den spiser noe annet (for den har ekstrem følsom mage. tåler ingenting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for råd. Men, hvis den har helt fast og fin avføring til vanlig da? For det har min. Det er diare (eller løs mage) en dag eller to, så blir den bra igjen. Helt til det går 3-4 uker. Hun spiser maten hver dag, så skulle ikke ho ha hatt diare hver dag da hvis det var maten? Skjønner ikke hvorfor det kommer bare sånn innimellom. Passer godt på hunden ellers, og følger med om den spiser noe annet (for den har ekstrem følsom mage. tåler ingenting)

Har den diare` så ofte, så hadde jeg skiftet for...-får hun brødskiver med leverpostei eller noe på kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho får bare hundemat nå. Slutta å gi ho matrester etter at ho begynte å få diare. Men hvis det er foret som ho spiser hver dag, så burde jo hunden ha hatt diare hver dag da.(eller vært løs i magen hele tiden og sett det på andre ting, slapp, pels osv) Det virker ihvertfall logiskt.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis diare`hver dag, nei. Men om dere har vært hos dyrlege,og ikke gir henne noe utenom tørrforet, så prøv kull og biola.

Kull binder som sagt magen,og biola er nødvendige tarmbakterier. Liker hun ikke biola, så kjøp zoolac på apoteket - dette er mye kraftigere,så det trengs mindre av det,og det kan sprøytes rett inn i munnviken.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...