Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening av valp på 11 uker.


PhoNuLi

Recommended Posts

Valpen min er nå 11 uker, og kan foreløbig sitt kommandoen, stå fint (utstillingsgreier), "vent"/"vær så god" kommandoen før hun skal spise (det sitter ikke helt enda da), hun forstår hva "nei" betyr og hun kommer når vi roper på henne.

Jeg holder på å lære henne å gå i bånd, noe som hun er veldig flink til. Ellers har jeg ikke trent noe særlig, fordi jeg er redd det skal bli for mye for henne.

Når er det vanlig å begynne med "nødvenndig" lydihetstrening som f.eks "bli", på "plass", "dekk", "høyre/venstre" osv?

Og når kan jeg begynne å lære henne triks, som egentlig ikke er så viktig som f.eks "rull rundt", "gi labb", "skamme seg", "dans" osv?

Ble litt klønete dette innlegget, men jeg håper dere forstå hva jeg mener :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par minutter om dagen på enkle grunnferdigheter er egentlig et must, men ha hyppig belønningsfrekvens og lave krav - ikke begynn å sette sammen hel øvelser enda.

"Dans", "sitte bamse" og andre klovnetriks bør du vente med til kroppen har satt seg bedre. Slike øvelser som krever balanse og kroppsbeherskelse kan være tøffe for ledd, muskelfester, ja hele kroppen faktisk.

Der kommer enda en fordel med klikkeren inn - valpen byr ikke på øvelser/triks den ikke er moden for enda. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...