Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lære forskjell på høyre og venstre?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Har begynt å sykle så smått med Tjorven, og hun er ganske flink. Men hun er litt for surrete og går av og til i veien for hjulet så jeg må bremse ned, eller hun oppdager noe intressant i grøftekanten og drar til i båndet.

Så jeg lurer på hvordan jeg kan lære henne forskjell på høyre og venstre, og ellers litt vanlig "sykkelvett"?

Og hvis noen har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trygt sykkelvett = Springer. ;) Da slipper man til og med å lære inn høyre og venstre :P

Og dessuten, så makabert det enn høres ut, er du så uheldig å kjørepå labben hennes, så lærer hun av det også altså :P Hunden kan helt greit lære at det er litt smart å holde seg litt unna sykkelen, da spesielt hjulene. Ros masse og snakke hele tiden ,ed oppmintrende stemme når hun løper der du synns hun skal løpe! :P

lykke til med sykklingen, springer gjør alt mye enklere, og tryggere for både deg og hunden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden Ice var liten sagt høyre når vi går høyre og venstre når vi går venstre. Bruker det når vi går vanlig tur også for å fortelle hvilken side av veien jeg vil han skal gå på. Og selvsagt til agilityen.

En åpen plass, to bøtter eller lignende og godbiter eller leke, så kan man trene på dette utenom turgåing.

Plasser bøttene på linje med et par meters mellomrom, legg godbit på toppen av den siden du vil trene på og start noen meter fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...