Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi får nå egne gjeter sauer:)


Henriette

Recommended Posts

For en pen, hund, du har bcRex!

Jeg har ikke allverdens greie, på Bc. Bor sammen med to stykker, men de er ikke mine. Hva betyr det, i praksis, å "tenne" Bc, på sau?

bare sier takk jeg :) Skal ikke svare på det andre, for jeg er elendig til å forklare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at å tenne en BC er å bare la den se på sauen, å liksom bli gira, men er ikke sikker da

Du har sikkert rett :) Vi tenner, jo Whippetene, på "filla". Da hisser vi dem opp, for å få dem, til å jakte på den. Har fått med meg at, BC, ikke skal "jakte", på sauen, da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel egentli bestemt, vi får en liten flok med trening sauer.

Da håper jeg at jeg får gjeterprøve i løpet av året som kommer

Å! Gratulerer!:) Håper jeg en gang får meg sau.. Kan dra å gjete om jeg vil, men da må jeg kjøre 5-6timer en vei, og har hittil ikke hatt råd til bensin... <_< Skal bli artig å prøve når oppdrettern får sauene (og endene) sine:) Dere får ha lykke til!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Når du tenner hunden på sau, vekker du jaktinstinktet i hunden på sauen. Halen senkes, eyen kommer frem og gangen blir smygende.

Bluebitch: Gjeting er en form for jakt, det er en del av jaktsekvensen: (oppsporing og) jaging. Biting, riving, nedleggelse, åpning, spising osv er avlet vekk :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...