Gå til innhold
Hundesonen.no

Kryss fingrene for meg...


Andreassen

Recommended Posts

Har sendt en mail til noen rare svensker som driver med Chihuahua og Staffordshire bull terrier oppdrett :)

Kanskje jeg har griseflaks og får napp, hvem vet :wink:

Hadde i hvert fall blitt en spenstig kombinasjon i tursammenheng. To forskjellige raser som begge er rammet av folks fordommer...

Stafford som livsfarlig kamphund og Chihuahua som "leketøy" for unge jenter i rosa klær og med luft i hodet... Bra folk har peiling sier nå jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er det en kunstform å være negativ til nye idéer :?

Da jeg først luftet idéen om en Stafford var kommentarene "kommer aldri på tale" osv... Men nå har pipen fått en annen låt, og de gleder seg nesten mer enn meg til Zeppelin kommer i hus... Så søken etter Chihuahua fortsetter tross sterk motgang, de endrer nok mening snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mannen som sa at vi ikke skulle ha flere dyr på en stund.

Jeg fikk lurt til meg en katt, en til ventes fra Fod gården å jeg har fått han til å bygge hønsegård og kaninbur ute til meg. :)

Å dette var etter at han sa ikke flere.

Da jeg bodde hjemme var min mor bestandig veldig negativ til nye dyr, men da de kom i hus var det hun som ble mest glad i dem.

Har fått vite nå i ettertid at grunnen var at hun ikke vile bli så glad i dem, det var så utrolig trist når de døde.

En så liten hundtar jo veldig liten plass å spiser ikke så mye . .å når dere allerede har en hund så så gjør det jo ikke noe å ha en bitte lite en til. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jeg ble tilbudt så mangen hunder når jeg bodde hjemme, der i blandt en veldig godt trent schæfer (skulle bli politihund) hunden hadde blitt testet og stod på prøvene men så hadde han hd og da kunne de ikke godkjenne han som politihund :) men mor sa som vanlig nei når jeg spurte.

men no når jeg ikke bor hjemme lengre så har vi ikke mindre enn 4 hunder pluss en liten valp som flytter nå på søndag :( huff kommer til å savne den.

har hatt tre kull nå og har beholdt en valp i fra hvert kull he he he forde om vi ikke skulle det. bamse gutten vurderer vi på om vi skla få flytte ut men er litt usikker, har lagt litt tid ned på han (har gått valpekurs og grunnkurs med han) også har vi jo trent han til utstillinger. siste utstilling han var på ble jo han bis5 som valp

:D

min mor bare lurer på korti vi skla slutte med å få flere hunder i hus hun. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor klager på meg enda hun også, lurer på om det ikke er nokk snart. :)

Men etter at jeg fikk hus å i tilegg flyttet i skogen på landet har jeg skaffet meg mange dyr, å flere skal det bli.

Her kan jeg ha dyr å gi de et supert liv. :(

Hvordan er det egentlig å gi fra seg valpene?

Du må jo bli forferdelig glad i babyene?

Sikkert nøye på hvam de havner hoss.

Skjønner meg ikke på folk som selger valper til hvem som helst. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke enkelt, ivhertfall ikke nå når det bare er en valp i kullet. hadde vi hatt plass så hadde vi beholdt han selv siden han var alene.

men siden vi bare leier i en kjeller leilighet så blir det ikke aktuelt å ha flere hunder, husverten sa stopp på 3 hunder men men, vi har en lillefinger å snurre han rundt ha ha ha han skulle bare visst. :wink:

ja vi er nøye på hvem som får valper fra oss, fra forrige kullet (5 valper) så har vi selv en og 3 av dem bor her på askøy og en reist til kristiansand. og han fra rkistiansand som hentet valpen var veldig flink til å spørre og grave om alt mulig så var ikke i tvil på at den ville få det godt hos dem.

de som skal ha nurket vi har i hus nå bor ikke så langt unna (bor i byn) og de også spør og graver om alt mulig innen stell av hunden og hvordan rasen er og slike ting (da er det gøy å si at de kan få kjøpe når de er slik), og de har vært og hilst på han noen ganger no før de henter han så han er vell ikke fremmed for dem heller.

de har til og med spurt kor lenge de må vente med å ta hunden med på joggeturer he he he, jeg sa de kunne vente til han var rundt året slik at han er ferdig utviklet før de gjør det så han ikke skader seg, eller får noen lidelser uten om det som er vanlig hos rasen.

det som er så fint med rasen er at det er veldig lite sykdommer på dem lav prosent både på hd, ad og patella og øyesykdommer finnes ikke hos dem. så jeg er glad vi har valgt denne rasen jeg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da at det er så lite sykdom på dem. :)

Med nesten alle hundene vi har hatt så har vi hatt fast kontakt med oppdretter.

Uten om Huskyen da, hun er omplaserings hund så vi vet ikke helt vam oppdretter er.

Han er det Briarden også ,men oppdretter vile ha kontakt så vi har vert på besøk og omvent.

Utrolig koselig synes jeg med oppdrettere som følger opp hundene skikkelig.

Å så godt å kunne ringe å spørre når man lurer på noe å få en hyggelig og hjelpsom person i andre enden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er det en kunstform å være negativ til nye idéer  :?  

Da jeg først luftet idéen om en Stafford var kommentarene "kommer aldri på tale" osv... Men nå har pipen fått en annen låt, og de gleder seg nesten mer enn meg til Zeppelin kommer i hus... Så søken etter Chihuahua fortsetter tross sterk motgang, de endrer nok mening snart.  :)

Åh som jeg kjenner meg igjen i det å være negative til nye ideer, sånn var det hjemme hos meg også, og er det tildels ennå.

Sier man at man skal finne på noe nytt eller skaffe seg noe, så er jante loven der med en gang, snakk om trivelig.

Sånn var det når jeg skulle hente Chicka, det var uff og æsj osv, og jeg bor ikke hjemme engang...

Men når Chicka kom på besøk og de ble kjennt med hun, så var de helt solgt og jeg hører aldri at det var dumt av meg å hente hun lenger.

Nå har jeg egentlig lyst på hund nr 2, men så er det den negative tonen hjemme fra som egentlig hindrer meg litt, "du klarer deg vel med Chicka, enate, det er så slit med 2 hunder..", det er ganske sykt når jeg er 29år og bor for meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se hvordan de kommer til å reagere på Zeppelin. Har tenkt til å kjøpe en tispe til høsten om alt går som det skal, men akkurat den planen må jeg holde for meg selv inntil videre tror jeg... Så sant jeg ikke har fått i orden økonomien til den tid da, eget sted å bo betyr flere hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei valpen er ikke 8 uker enda, de får valpen litt før tiden for de ville så gjerne ha hunden før jul så vi avtalte at de skulle få han nå til helge for da er han blitt 7 uker. vil ikke levere hunden før det. :wink:

var jo å vaaksinerte han på onsdag og da fikk jeg beskjed om at han virket veldig godt sosialisert på hunder og mennesker med tanke på at han var "enebarn" og da pleier de ikke å være så godt sosialisert på andre hunder. han ville så gjerne hilse på dyrelegen sin leonberger skønner du og for å være så liten og ha lyst til å hilse på en sånn stor hund er jo helt topp.

skal ned der nå i dag (fredag) og da kan det hende at vi lar dem hilse skikkelig på hverandre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det brøt nesten ut full panikk her i huset da jeg nevnte telefonsamtalen til Sverige. Å leke med en tanke betyr visst det samme som å gjennomføre alt neste dag her i huset :lol:

Fikk roet ned gemyttene (heldigvis) og tradisjon tro var det bare negativ respons å hente :wink:

Kremargumentet var noe i denne stilen:

Vi har ikke plass til flere dyr! Vi skal bo her vi også!

Eh, det er verdens minste hunderase altså...

Moro å se de gamle i husholdet svette litt, de tror vel jeg planlegger å skape en min egen kopi av Noah's Ark :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...