Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Tispe navn:)

18 posts in this topic

Herregud,,sitter i klysa nå da :wub: ,jeg finner ikke noen fine tispenavn til valpen jeg skal ha ;)

Sitter du på et fint tispenavn som hunden din heter eller du ville brukt hvis du skal ha/hadde tispe?

Det er dobbelt så lett og finne på et navn til hannhunder altså :rolleyes:

please skriv et fint tispenavn som jeg kan bruke :)

jeg har sett overalt på navn til hund!Bare skriv et tispenavn nå i stedet for og henvis til eks:www.dyrenett.no eller canis.no :)

Takk på forhånd ;) (forventer svar selv om noen har kommet med et navn som jeg synes er fint! B) )

Sølv mellompuddel tispe - er det riktig?

Sølvi er kanskje litt oppbrukt da? Skal se om jeg ikke kan komme på noe morsommere.

Når det er tispe det er snakk om så synes jeg Wilma og Jippi er fine navn. Liker også Leah godt. Zulu er også et kjempefint tispenavn

Forumet fortsetter under annonsen

Jeg syntes at : Embla, Kira, Leah, Zafir, Karma, er fine navn, Zafir er jo favoritten da :wub:

Ja det er sølvpuddel :)

sølvi blir for dumt :wub:

Puh, kan ikke være mer enig! :)

(Hilsen Sølvi ;) )

Silka

Sika

Kara

Nuca

hm...

Kommer ikke på noen med så dyp betydning for tiden. Men hva med et ord som betyr noe fint på det språket de snakket i puddelens hjemmland?

*husker ikke hva puddelens hjemmland er*

Jeg syns dette er de fineste tispenavnene:

Tara

Lara

Kira

Leah

Sara

Dina

Chica

Tia

Cora

Kommer sikkert på flere siden. Enig med deg, når du har tispe er det enklere å finne hannhundnavn, men det er sånn omvendt også! :wub:

Helt enig, guttenavn er så enklere å finne på :wub:

Men noen forslag fra meg:

Xena

Zelda (det heter den ene pusen min :) )

Villemo

Naddi (Nadja)

Elvira

Nora

Ronja (røverdatter :) )

Silvia

Disse navnene synes jeg er fine:

Lea

Carmen

Lily

Alma

Serena

Karla

Alice

Elsa

Jeg synes alle navn er fine da :)

Men jeg kom på pippi lotta,det er kult navn da :wub:

wilma var nyydlig :)

men det er også opp til foreldre og lillebror da,,men hele familien liker wilma og pippi lotta,I natt så tenkte jeg på det og da fant jeg ut at:i stedet for sølvi kan det bli gulla ;)

Når det er tispe det er snakk om så synes jeg Wilma og Jippi er fine navn. Liker også Leah godt. Zulu er også et kjempefint tispenavn

enig i wilma...det het vår dalmatiner! :)

Helt enig, guttenavn er så enklere å finne på :)

Men noen forslag fra meg:

Xena

Zelda (det heter den ene pusen min :) )

Villemo

Naddi (Nadja)

Elvira

Nora

Ronja (røverdatter :) )

Silvia

jeg er enig med villemo! ville egentlig kalle wilma for det, men sambo hadde aldri hørt om navnet(bare jeg som leser isfolket her i hus ja) så det ble wilma istedet! som passet henne perfekt! håper du finner det perfekte navnet for din jente!

Endret: dobbelpost

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hvordan få det inn i hodet på "naboen" at mine ikke skal hilse på valpen hennes? Sier nei hver gang vi møtes, men allikevel spør hun hver gang  Neida, Vigdis har ikke bust på hele rygger og snerrer og knurrer, men hun er likevel usikker på andre hunder!  Kasta Vigdis og Trym på huet og ræva inn når de ikke klarer å bedrive godbitsøk uten å diskutere, jeg glemte at Vigdis var full av gjørme, så fikk jaga de ut igjen...
    • Klarer ikke å se for meg at en klikker er mer forstyrrende en "hurra meg rundt jeg er verdens kuleste eier" belønning? Sånn sett er sikkert klikker mindre forstyrrende iom det varer så kort i motsetning til en "YAYYAYYAY du har vært superflink wooohooo braaaaaaaa" belønning? 

Jeg gikk på valpekurs med klikker og valpene lærte fort hvilke klikk som var sine og ikke, selv om alle hadde "samme" klikkere utlevert av instruktør.

Sånn sett er vel bare litt forstyrrelser bra? Det må trenes på det også? Samme om det er noen som bruker klikker eller noen som driver å bygger på nabotomta liksom? Eller noen som går på tur forbi kursstedet med lekende barn f.eks? 
      Klart man skal bygge opp vanskelighetsgraden gradvis, men om 1 person bruker klikker så vil jo de andre valpene bli relativt fort vandt med den lyden? 
    • Gratulerer med dagen!  Så bra! Håper han blir helt fin igjen
    • Liten. Regnes ikke som smittefarlig sykdom, selv om lungeinfeksjoner med mycobacterium avium kan forekomme.  https://radiopaedia.org/articles/pulmonary-mycobacterium-avium-complex-infection
    • Jeg har sittet å lest litt på denne evindelige foringsdebatten av hunder og jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Jeg har en Boxer tispe på fire år. Hun holder ikke vekta. Hun har "forallergi" hvor alle symptomene pluttselig oppståtte etter hun prøvde å spise et jordvepsebol og nesten tok kvelden. Nå to år senere er alle symptomer og reaksjoner igjen forsvunnet og jeg vil finne et for hun faktisk kan og vil spise som hun ikke må ete så enormt mye av bare for å holde en nogenlunde normal vekt. Før hun ble allergiker gikk hun på vom og hundemat, men var ikke noe særlig glad i å spise dette og holdt heller ikke vekta selv om hun spiste: en til en og en halv pølse i døgnet.

Rottweileren "min" (samboers) er syv år og er som de fleste rottiser veldig glad i mat og blir fort tjukk. Hun har tidligere bare bodd hos meg på deltid da faren til samboer har hatt henne hos seg (hvor hun ble foret MASSE) nå spiser hun det hun skal ha og virker ikke utsultet og tar sakte men sikkert av seg selv om aktivitetsnivået er noe så som så (hun strekker muskler, knuser klør og får skrammer stadigvekk så hun må være i ro)  Rottisen spiser noe finskt noe som heter HauHau. Jeg kan ikke lese finsk, men vet det er uten hvete og har 32% protein og 21%fett.

Jeg har lest meg fram til at fett og protein er bra, men at det er ris og mais i dette foret og det skal ikke være så nyttig? Selve foret virker til å være i bedre kvalitet enn det meste annet jeg får tak i her når det kommer til tørrfor, men når begge hundene har fått dette så er avføringen løs og stinker IKKE sunt. Jeg bet avføring skal lukte, men den lukta er ikke normal. Likevel så elsker begge hundene dette foret, selv min Boxer som er hobby anorektiker.

Boxeren har fått annalargenic og må spise fire, fem ganger så mye som annslått bare for å holde vekta og da med relativt lite aktivitet i hverdagen. Når hun er høyaktiv må hun ha mye mer. Jeg er veldig VELDIG lei av å prøve å være mindre aktiv for at hunden ikke skal se ut som et beinrangel og spise meg fri for penger, svindyrt og elendig for. Dessuten liker hun ikke maten og det er en evig kamp å få i henne mest mulig.
        Så hva har dere prøvd? Jeg vil gjerne også ha litt lett innblikk i hva jeg må se etter. Jeg har skjønt at kjøtt er bra, men at det kanskje er bra med god balanse i protein og fett som i dette finske foret? at de ligger likt opp og at det er så lite karbohydrater som mulig? og at skal det være korn så burde det være havre?

Spørsmålet er bare da, har dere noen gode alternative fortyper jeg kan prøve?

Vom og hundemat skal vi bruke, men må ha tørrfor i tillegg. Har også tenkt litt på at jeg kan gi fyllfor til rottweileren som gjerne trenger å føle at hun blir fylt. For får hun et for med mer næring så trenger hun nok ikke spise så mye og da blir hun fort sånn at hun leiter etter mat og prøver å stjele så høflig hun kan fra oss og folk.

Vet ikke om dette gir noe mening, men etter å ha sittet i syv åtte dager og lest så er jeg fortsatt ikke helt klok på dette her og vil ha litt hjelp.
  • Nylig opprettede emner