Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke trene her heller?


henrikke

Recommended Posts

neinåfår detjammenimegværenok

Husker barnehage debatten tidligere i sommer der det å leke med hunden inne på et lukket barnehageområde, for å la hunden løpe løs.

de aller fleste i debatten synes at det var ekle greier.

men hva er galt med å trene hund i en skolegård?

Havnet opp i en diskusjon hvor vedkommende jeg kverulerte mente at dette var en uting av allergi hensyn.

Man snakker fremdeles om å plukke opp etter seg, det er det eneste argumentet jeg kommer på som eventuelt gjør dette utrivelig..

Unger som får allergi av å møte hundepels på asfalt har virkelig problemer!

Er dette fy også?Eller kan det tillates?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg syns ikke skolegårder er fy så lenge man benytter den som treningsplass. Men man bør unngå å la hunden være rundt sandkasse og lignende slik at den ikke i et ubevoktet tilfelle tisser på de minste barnas tumleplass. Jeg hadde ikke likt at folk lekte med hundene sine i en barnehage, nettopp av den grunn at hunder markerer rett som det er: sand+urin+unge=ekkelt og unødvendig. Ihvertfall små barn som skal smake på alt. Yuuk! Men asfalterte steder i en skolegård, syns jeg er mindre problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med terrier :o

Trener av og til Ask på skllen, og det er en del asfalt der, så det går bra..de gangene jeg har kommet dit, og det fremdeles er unger der, er det ikke noe problem, og siden alle lærerne på barneskolen husker meg, blir det en del sosialisering for både barn og hund! :o Plukker alltid opp, og er minimalt i sandkassene osv, om jeg da ikke trener på "grav" eller noe i den duren, men han får absolutt ikke gjøre fra seg der. Trener kun på asfalten (håndball/basketballbane) og på fotballbanen i grus, og jeg plukker opp :o

Enda et eksempel på at hunder er nokså uønskede der det kan komme barn, er her på lekeplassen vår. Før har det vært greit, Jeg har trent og lekt mye der med Ask osv. Men etter at vi skiftet "formann" for lekeplassen her i gata, ble alt fyfy. Denne mannen har barn selv, og er (deswverre) den hyppigste brukeren av lekeplassen. Han har tatt seg store friheter når det gjelder stedet, og nå henger det bla en lapp der som sier at:

til dere som ikke plukker opp etter hundene deres, om dette fortsetter vil dere bli anmeldt, vi vet hvem det er.

Undertegnet av malvik velforening, som også har en del md lekeplassen å gjøre. MEN, det vi ( alle andre en denne mannen og foreningen tydeligvis) vet, er at sandkassene på den lkeplassen består av 80% KATTEDRITT, litt ugress og litt sand. Slik har det vært der i alle tider, men det ble nok enklere å be oss huneeiere om å holde oss unna, enn å be katteeierne til å ta kattene i bånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns ikke skolegårder er fy så lenge man benytter den som treningsplass. Men man bør unngå å la hunden være rundt sandkasse og lignende slik at den ikke i et ubevoktet tilfelle tisser på de minste barnas tumleplass.

Enig det altså,synes det skal tillates men da selvsakt plukke opp etter hundene osv!

Vi fikk jo faktisk lov til og sette opp en hel agilitybane på grus banen på skolen vår :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er hos foreldrene mine trener jeg i skolegården (etter at ungene har gått hjem). For å ikke ha dårlig samvittighet, gikk jeg å banket på rektorens kontor for å spørre om lov. Han sa det var heilt greit. Bare jeg tok opp etter hundene :wub: Dette var jeg selvfølgelig enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig plukker man opp. Uansett hvor man er. Jeg trodde ikke det var noe å diskutere en gang, eller at det skulle være nødvendig å påpeke det.

Problemt er at vi hundeeiere begynner å bli temmelig skvisa ut i dagens samfunn. Hunder er ekle, de driter, de tisser, de røyter, de sikler.. osv osv. Og dessuten er de sikkert blodtørstige, aggressive, ulydige osv osv. Men kustus og kontroll skal vi pinameg ha på de..! Men når vi desperat prøver å få litt lydighet på bikkjene, så blir vi kasta ut, fordi det kan jo kanskje tenkes at en stakkars unge (det er alltid unger), får et hår på jakken sin, begynner å reager på det, og blir allergisk og dør.. :wub: Ble faktisk kasta ut av en skolegård i Trondheim. Han hadde ingen grunn, bortsett fra at hunder ikke skulle være på skolegårder. (Jeg tror det finnes mange skoler som låner ut skolegården til kurs for hundeklubber, men det er en annen sak, og sikkert noe som KUN skjer på bygda, der alle tåler både ku og hund.) :rolleyes: Tulla hadde tisset (ikke i sandkassene som var der), men på asfalten. Jeg ble bedt om å tørke opp. Jeg hadde ikke papir med meg, men det var visst mitt problem. Virket som han mente jeg burde kle av meg, tørke opp med klærne mine, og forsvinne raskest mulig. Han kom til fornuften, og innså at tisset kom til å bli værende der siden jeg ikke så ut til å skulle tørke opp med genseren. Så kom han med bøtter med vann og tømte over, og tørket og styrte. Hadde det enda vært en barnehage, hvor ungene SITTER i søla, men det var en skole. Og barn bør lære seg at ting som ligger på bakken, spiser eller drikker vi ikke. (Det hadde nok ikke smakt godt.) <_< Ærlig talt holder dette samfunnet på å gå fra hengslene, og barn får ikke lov å få på seg hår fra hunder, falle ned fra trær eller noen ting. Det er jo steike meg rett før de blir nødt å sove med hjelm på, i tilfell de faller ut av sengen..! ;):)

Ja, jeg vet at barn (og voksne også faktisk! ;) ) kan bli syke av å få i seg avfallsstoffer fra hund. Men de stygge kattene er jo til mye mer pest og plage, og vi hundeeiere er temmelig mye mer ansvarlig enn katteeiere. (Har du noen gang sett en katteeier plukke opp etter katten?) <_< Og hva blir det neste? Får ikke hunder lov å gå der det ferdes voksne heller? I byn, fx. Fordi voksne også kan finne på å smake på bæsj som ligger på gata, plukke det opp og gni det i øynene så de blir blinde?? :) Jeg begynner virkelig å lure på hvor denne overbeskyttelsen kommer til å ende. For hunder blir jo bare mer og mer uglesett. Selv om de kan være gode å ha, når folk forsvinner i fjellet og blir tatt av ras, er blinde, eller trenger assistanse av hjelpehunder. Men DE hundene bæsjer nok ALDRI.. :unsure: Og folk tror vel at hundene kommer veloppdratt, og at så lenge man trener nok inne i stua, fungerer alt helt likt utendørs, i byn, i skogen, eller på en skolegård. Makan til rasistisk samfunn vi holder på å skape! ;) Uvitne menneskers redsel for hår, bæsj og tiss, som om det var noe nytt og ekkelt som var oppfunnet av hunder.. ARGH!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trener ofte på skolegården her på kveldstid. Det er noen rør, stokker, bord etc. som er den perfekte (dog avkortete) agilitybane! Kommer det noen barn som skal leke der, går vi.

Hvis det skulle komme noen "snurpere" for å jage oss fordi jeg trener hund klokka ni om kvelden i en skolegård, har jeg ingen problemer med argumentasjonen!

Nei, det blir for dumt! Man er da utendørs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...