Gå til innhold
Hundesonen.no

Diareeee...


Tini

Recommended Posts

Uff...

Tini har sterk diare og er veldig rar.. dakar vovva mi..

Hun fant en flaggemus i dag.. Kom med den i munnen... Uff.. tenkte kanskje den kan ha bært noe smitte som Tini har fått...

Hun har bare fått valig mat de siste dagene..

Så skal se det ann til i morgen.. blir det ikke bedre så ringer jeg vetten i morgen..

Hun ser så lei seg ut. dakar jenta mamma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da :D Stakkars Tini! Men hun skal vel ikke få mat hvis hun har diare? Tror jeg har hørt noe om det i alle fall..

Hun fikk ikke diare før ut på etter middagen.. da hadde jo hun fått mat før...

Men hun er bedre i magen.. i dag tidelig var avkommet fastere! FJO..

Men hvet dere noe om flaggemus kan bære slik smitte???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da så! Aldri hørt om det, men vi har ikke så mye flaggermus i nærheten heller da.. Kan jo hende hun bare ble litt dårlig av den, fordi det var uvant kost. Men de kan vel bære smitte og da. Kan jo ringe å høre med vetn. Men sansynligvis ble hun nok bare litt dårlig fordi det var uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da så! Aldri hørt om det, men vi har ikke så mye flaggermus i nærheten heller da.. Kan jo hende hun bare ble litt dårlig av den, fordi det var uvant kost. Men de kan vel bære smitte og da. Kan jo ringe å høre med vetn. Men sansynligvis ble hun nok bare litt dårlig fordi det var uvant.

Hun spiste den ikke bare hadde den i munnen i ca 1 min.. HUn fikk bare det vanlige foret sitt i går.

Men hun er da i såfall bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør undersøke henne nøye da, evt ta henne med til vetten. Flaggermus er jo smittebærere til lus, midd og masse annet.  :wink:

Ja følger med henne.. hun er bedre i dag, man kan jo plutselig blir dårligere igjen..

Mine øyne er fiksert på henne.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra. :D du kan jo også sjekke det selv om du har et godt øye. :wink:

Ser det best ved ører, nakke og andre steder hunden blir fort svett.

Og vær OBS på om hun klør seg mye da. :D

Har hatt hund med lus selv, var en som kom på trening i hundeklubben som smittet alle hundene så vet hvor kjipt det kan være ja. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra. :D du kan jo også sjekke det selv om du har et godt øye.  :wink:  

Ser det best ved ører, nakke og andre steder hunden blir fort svett.  

Og vær OBS på om hun klør seg mye da.  :D  

Har hatt hund med lus selv, var en som kom på trening i hundeklubben som smittet alle hundene så vet hvor kjipt det kan være ja.  :roll:

Ja det tror jeg på... :D

Litt kiipt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden har kraftig diaré er det lurt la den faste. Kraftig diaré over lengre tid kan føre til dehydrering, og det vil vi jo ikke. Det er ikke skadelig for den å faste et par dager så lenge den har god tilgang på ferskt vann. Det er et bedre alternativ enn diaré.

Merker du at hunden blir bedre i magen kan du prøve med ris en liten periode, men det er viktig å la risen koke lenge for å få ut mest mulig stivelse, minst 1 time. Lett mat som ris og fiskeboller er lettfordøyelig, men fungerer bra som magefyll for en sulten hund. Etter noen dager, avhengig av tilstanden til hunden, kan man begynne å blande risen med det vanlige foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...