Gå til innhold
Hundesonen.no

Kraftig forkjølet hund med litt feber


SD

Recommended Posts

Hei. Nå er høsten kommet her i trøndelag og hunden min er blitt veldig kraftig forkjølet og har litt feber. Hun spiser og drikker som vanlig, men er veldig slapp til å være henne. Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre for at hun skal bli frisk eller for at hun ikke skal bli verre? Har aldri hatt en sånn syk hund før. Skal jeg kutte trening de neste dagene, mindre og kortere turer? Holde henne varm og ikke gå tur med henne i regnet eller hva? Har dere noen gode råd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La hunden ta det med ro, og styre aktiviteten selv. Følg med på feberen, og ta den til veterinær om den blir dårligere. Jeg fikk og tips om å kutte ut halsbåndet en stund, og heller bruke sele, sånn at han slapp press på halsen. (Han hostet mye).

Sørg for at hunden i hvert fall får i seg vann. Som regel så varer det ikke mer enn et par tre dager, går det lenger tid ville jeg kontaktet veterinær.

God bedring til hunden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Feberen holder på å gi seg nå, og hun er ikke såå slapp nå som tidligere i dag. Men fortsatt ikke helt seg selv. Skal begynner å bruke sele nå og ikke halsbånd. Men hun hoster ikke, hun bare nyser hele tiden eller veldig ofte iallefall og nesa renner som bare det.

Og som sagt; hun spiser og drikker som vanlig - heldigvis. Får håpe vi slipper veterinæren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...