Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Kraftig forkjølet hund med litt feber

6 posts in this topic

Hei. Nå er høsten kommet her i trøndelag og hunden min er blitt veldig kraftig forkjølet og har litt feber. Hun spiser og drikker som vanlig, men er veldig slapp til å være henne. Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre for at hun skal bli frisk eller for at hun ikke skal bli verre? Har aldri hatt en sånn syk hund før. Skal jeg kutte trening de neste dagene, mindre og kortere turer? Holde henne varm og ikke gå tur med henne i regnet eller hva? Har dere noen gode råd? :)

La hunden ta det med ro, og styre aktiviteten selv. Følg med på feberen, og ta den til veterinær om den blir dårligere. Jeg fikk og tips om å kutte ut halsbåndet en stund, og heller bruke sele, sånn at han slapp press på halsen. (Han hostet mye).

Sørg for at hunden i hvert fall får i seg vann. Som regel så varer det ikke mer enn et par tre dager, går det lenger tid ville jeg kontaktet veterinær.

God bedring til hunden! :)

Takk for svar :) Feberen holder på å gi seg nå, og hun er ikke såå slapp nå som tidligere i dag. Men fortsatt ikke helt seg selv. Skal begynner å bruke sele nå og ikke halsbånd. Men hun hoster ikke, hun bare nyser hele tiden eller veldig ofte iallefall og nesa renner som bare det.

Og som sagt; hun spiser og drikker som vanlig - heldigvis. Får håpe vi slipper veterinæren :D

Hvordan går det med dere idag?

En ting jeg har funnet ut med hund er at de så utrolig kjapt blir friske igjen. De legger seg til å sove og sover ut skiten :)

Forumet fortsetter under annonsen

Går bedre :) Men etter tips så tar vi det i hennes tempo med tanke på aktivitet. Hun er og mye mye mer kosete når hun er syk har jeg funnet ut.. Hehe :D

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Min har ikke vært syk enda, så det kan jeg ikke svare på. Og andres babyer har vært ålreite, men jeg har ikke vært den som har kastet meg over de. Alltid sniki meg unna sånn "ohh vil du bytte bleie, du må jo øøøve deg" mens jeg var gravid   Men i forhold til stell og sånn, jeg hadde aldri skiftet en bleie i mitt liv før jeg fikk M. Ikke samboer heller (eller han er sykepleier og har skiftet på voksne da). Første døgnet på sykehuset var det samboer som ordnet med alt sånt da, så jeg husker jeg var litt usikker i starten. Hvis man spør får man vist stell på sykehuset, både bleieskift og bad. De glemte sistnevnte hos oss da, så vi bader ikke  Neida, men, liksom, det går veldig av seg selv på en måte? Første gangen jeg skiftet alene var en natt på barsel, følte ikke jeg kunne vekke samboer, så da var det jo bare..å skifte liksom  Var ikke noe problem for meg, det er veldig logisk. Åpne bleie, vask vekk dritt og fjern gammel bleie, tørk, ta på ny bleie, voila. Poenget er, at ihvertfall jeg opplevde av selv om det er rart og uvant å håndtere og stelle andres unger, selv slekt av meg, var det veldig raskt veldig naturlig å stelle og håndtere egen. Var ikke like "redd" liksom, jeg bare gjør det. Det er jo hormoner tipper jeg, også tror jeg det er noe som bare skjer når man har dyttet ungen ut av egen kroppsåpning, man innser at de ikke akkurat er lagd av porselen  Ikke sikkert alle opplever det sånn, men husker det var det som fascinerte meg mest, hvor fort alt med en gang ble naturlig. Han hører til på armen min liksom. Og selv om han bare er fire måneder er det rart å ikke ha ham der allerede, det er unaturlig liksom. Funky  
    • Min berner blir nesten daglig tatt for å være St. Bernhard (det er vel sikkert bare fordi folk ikke vet forskjellen, men det hindrer de ikke i å legge ut om hvor glade de er St. Bernharder) , og overraskende ofte for border collie.
    • Du får prøve deg frem  
    • Takk! Ja, det er vel meninga, men jeg har 0 peiling på hva som passer til rødbeter Men da har vi masse tips ihvertfall, takk!
    • @Siljus Aldri spist rødbeteburger, meningen at det skal bli som vanlig hamburger eller ikke? Grønnsaker som vi pleier å ha til vanlige/soyaburgere er hvertfall salat, rødløk, agurk, små tomater og/eller evt avokado. Rømme-/creme fraiche-dressing (absolutt helst hjemmelaget). Og ketchup eller BBQ-saus, men vet ikke om det passer til dette.  
  • Nylig opprettede emner