Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility på NKK Hamar avlyst!


MartineH

Recommended Posts

Ja, du leste rett. Det er ingen spøk :) NKK har avgjort at klasse 1 og klasse 2 ekvipasjer ikke skal få starte i agility på NKK Hamar i år, det er da kun klasse 3 ekvipasjer, lag og NM som skal få lov til å gå.

Selv trodde jeg det var spøk, men ringte nå NKK og fikk bekreftet at dette var sant. Og jeg er vel det man kan kalle 'lettere' forbannet!

Er det mulig, få vite dette 2,5 mnd før Norges største stevne avvikles. Vi bestilte hytte i fjor og har planlagt dette i lang tid <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet syntes jeg det ille nok at agilityen skvises ut..Men det er jo helt sykt at de sier ifra om dette nå...Folk reiser fra hele landet til Vikingskipet, og har som du sier bestilt hytte, flybiletter osv..NKK tar seg virkelig friheter, hvis en annen arrangør hadde gjort dette hadde de sikkert fått streng reaksjon fra Nkk..Arg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du leste rett. Det er ingen spøk :) NKK har avgjort at klasse 1 og klasse 2 ekvipasjer ikke skal få starte i agility på NKK Hamar i år, det er da kun klasse 3 ekvipasjer, lag og NM som skal få lov til å gå.

Selv trodde jeg det var spøk, men ringte nå NKK og fikk bekreftet at dette var sant. Og jeg er vel det man kan kalle 'lettere' forbannet!

Er det mulig, få vite dette 2,5 mnd før Norges største stevne avvikles. Vi bestilte hytte i fjor og har planlagt dette i lang tid <_<

Jeg HÅPER du tuller!? Hvorfor i alle dager har de avlyst det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HÅPER du tuller!? Hvorfor i alle dager har de avlyst det?

Neida, tuller dessverre ikke :) Det blir skviset ut pga plassmangel. De har satt opp 9(!!) lydighetsringer, 11 til utstilling og 1 til klasse 3 agility på fredag. For det hadde sikkert vært supervanskelig å få skviset inn en til - eller at LP'en kunne klart seg med 8 ringer.

Sykt - sykt - sykt!!

http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1157543561370 - NKK la ut denne i dag, ca et år for sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke overraska over at utstilling skyver vekk andre hundesporter. Om det blir alt for mange påmeldte i utstilling, slik at de må flytte over flere til fredagen, så hadde det vel gått an å hatt noe miniumuskrav for å stille på Vikingskipet. Det hadde jo heva kvaliteten på hundene. Men da hadde jo NKK tjent mindre penger, så det hadde vel ikke gått an...

Forøvrig. NKK Bjerke er det kun LP Elite klasse som får gå (NM kvalik og NM finaler). Trur nok de må ha 9 ringer, om ikke de skal stryke enkeltekvipaser fra listene. Bruker å være 2 ringer i klasse 2, 3 og Elite, og 3 i klasse 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker merkelig, jeg. NKK har jo planlagt for to eksteriørgrupper (3 - terriere og 10 - mynder) på fredagen hele året (forsåvidt flere år) - så DET har nok ikke så mye med å droppe AG klasser å gjøre.

Det her kanskje noe med antallet deltakere (i alle grener) som kanskje har økt dramatisk i år? (Noen som vet?)

Jeg tror vel også at økonomisk sett så tjener de mere på en fullstappet AG-ring, som eksteriør?

Det kan vel være langt flere påmeldte på en og samme dommer der - og det koster sannelig like mye å starte i AG som på utst. eller LP.

Jeg synes fryktelig synd på alle de (dere) som faktisk har planlagt dette, bestilt hytter, fly/tog, etc for å komme seg dit - også får man dette som lyn fra klar himmel.. Jeg hadde blitt virkelig rasende hvis det hadde vært meg i alle fall!

Det blir helt sikkert mer enn trangt nok der, uansett, så kanskje de skullle utvide det til torsdagen også - så får faktisk ALLE som vil være med!

Ellers er det jo en god idè med å måtte kvalifisere seg.

Når den såkalte "Hamarutst." ble holdt på Sjølyst (før 1998) så måtte alle i LP klasse 1 ha oppnådd en 1.premie for å få delta. Kanskje dette burde vært innført igjen, samt eksteriøre krav for de som kun stiller der. F.eks. minst en 1. premie der også, samt i Agility?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her kanskje noe med antallet deltakere (i alle grener) som kanskje har økt dramatisk i år? (Noen som vet?)

Jeg tror vel også at økonomisk sett så tjener de mere på en fullstappet AG-ring, som eksteriør?

Det kan vel være langt flere påmeldte på en og samme dommer der - og det koster sannelig like mye å starte i AG som på utst. eller LP.

Påmeldingsfristen har jo ikke gått ut enda, så de kan jo ikke vite om det har blitt flere deltakere i år enn hva det har vært på nordiske vinnerutstillinger tidligere (de må jo regne med at det blir flere enn hva det er på norsk vinner). Og skal de se på hvordan det har vært på de siste nordiske vinnerutstillingene, så hadde de vel visst det for en god stund siden om de kunne arrangerer ag eller ikke.

Egentlig er det litt rart at det er ag de dropper-- lydighet tar jo lenger tid pr. hund, dermed får de færre hunder inn i ringen.

Syns heller de burde droppet lp1 i stedet for ag2 i alle fall. Skuffende av NKK, rett og slett. Å ikke arrangere agility klasse 1 og 2 på nordisk vinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller de burde droppet lp1 i stedet for ag2 i alle fall. Skuffende av NKK, rett og slett. Å ikke arrangere agility klasse 1 og 2 på nordisk vinner!

Vil gjette på at det kanskje har noen sammenheng med at de tre laveste klassene i lydighet må vike for NM på Bjerke. Så det blir jo litt mer rettferdig om det da er AG som må vike denne gangen, og ikke lydigheta på enda et stevne. Men det skulle ikke vært nødvendig at noen må vike egentlig.

Avdelingsmesterskapet i lydighet går jo også da, så det blir litt dumt om en klasse ikke får være med.

Men det burde vært noe kvalitetskrav på hundene som stilte til start den helga. 1. premie i den klassen du stiller i tidligere i året i AG og LP, samt minimum HP/CK (eller tilsvarende) i hjemlandet på utstillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, MartineH - det har du selvsagt helt rett i. NKK tjener ikke mye penger på stands'ene - så vekk med dem på fredagen - og inn med alle rettmessige grener av hundesporten som de har annonsert.

Personlig synes jeg stands er morsomme å se, men de behøver ikke å være halve hallen på Hamar, når det blir så trangt at man må gå utenfor for å skifte mening...

Hva med standsgater i disse lange gangene på siden av hallen, da?

OK - standsene blir ikke så dype, men det er jo plass til massevis av dem, da - også kan de handle-hungrige gå runden rundt hallen og se på alle sammen... Men det er kanskje noen brannregler/ forskrifter som forhindrer dette..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste hadde rett og slett vært og kastet ut noen som sto der og hadde stand, slik at de hadde plass til en ring til. Jeg har vanskelig for å tro at det ikke lønner seg for NKK. :unsure:

Der sa du jammen meg noe.!

Vi har vært på AGtrening i dag med Hamar og Omegn Hundeklubb. Fikk noen sterke reaksjoner på at det var blitt avlyst. Mange som gledet seg skikkelig til dette her. Synes NKK har gjort en tabbe her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at jeg skal til Spania helgen før NKK hamar, så hadde jeg nok meldt på agility klasse 1, og jeg er så glad for at jeg ikke gjorde det for herregud så skuffa jeg hadde blitt hvis det ble avlyst! Skamme seg skulle de!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må bare si meg helt enig, å si at jeg støtter alle påmeldte!

Og tenke seg til at man må sende mail for og få tilbake pengene?

"Hundeeiernes organisasjon" akk nå er de ikke særlig "vår" organisasjon spør du meg.

Hold oss oppdatert om brevet da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens... skal dere virkelig bare finne dere i dette her? For det første, så burde det bli laget enda mer bråk enn hva noen tråder inne på et forum forårsaker med mindre noen i NKK blir gjort oppmerksom på det. Men selv det, tror jeg neppe noen vil tillegge den største vekt.

Hva med utgifter som oppstår ved avbestilling av hotell/hytte/camping osv.. og selvfølgelig flybilletter, togbilletter osv.?

Hva med å kontakte forbrukerrådet? Det er jo en sinnsykt knapp avbestillingstid å forholde seg til, og i bunn og grunn, er det egentlig lovlig uten at de kan stilles til ansvar?

Kan dere ikke undersøke noe av dette, de av dere som er mest engasjert?

En annen ting er jo at hvis media blir involvert, så vil det bli mer fokus på agility, og det i seg selv kan vel aldri være noe negativt. Folk flest vet jo nærmest bare om IPO og lydighet, og sistnevnte er det jo mange "vanlige" folk som synes er tåpelig.

Gjør noe med det? Please?

Det er en skam at NKK bare avlyser på denne måten. UTEN å komme med en alternativ løsning....

Mine tanker om emnet iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...