Gå til innhold
Hundesonen.no

Jippi,da ble det kurs på oss allikavel!


Tonje

Recommended Posts

Jeg ringte for en stund siden til en hundeklubb her som skulle arrangere nybegynnerkurs i agility,for å høre om plass.men selvfølgelig var det fullt.. Men idag ringte det en herremann som sa at de nå skulle starte opp enda et kurs,allerede til helgen :D Så da får vi prøvd oss,lillegutt og jeg! Skal holde dere oppdatert,så får dere høre om dette kanskje kan være tingen for Ike. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nidaros brukshundklubb som arrangerer. kan godt hende det er flere ledige plasser. dette er et ekstrakurs om jeg kan kalle det det,fordi det var så mange som ville melde på til det forrige kurset etter at det ble fullt. så du får høre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var første kursdag over! Vi er bare 4stykker på kurset,og det er egentlig helt ok,for da blir det ikke så mye venting.Førstemann ut var ei cavalier tispe ved navn lotte,og hun lærte kjemperaskt,og hun storkoste seg.Da fikk jeg nerver,og tenkte;sånn blir det ikke med Ike :unsure: Og jeg hadde rett..Første runde inn på banen,og han hadde ikke fokus for fem flate øre,og skulle gjøre alt annet enn å følge med.mista motet litt da ja.Men så,andre runde,og han var en helt annen hund.Fulgte godt med,og gikk stigen som en helt :) Han syntes visst at det var veldig arti,og selvtilliten hans vokste for hver gang han løp over.Kjempemoro å se! Så nå gleder vi oss til imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da kommer det en liten oppdatering ifra oss :) Vi har nå fått prøvd oss en del,og dette var virkelig moro :D

Ike har blitt kjempeflink,og synes det er moro når mor er så tullete på slutten av hvert hinder og danser rundt med pipeleken som nå har blitt gull verdt for oss! Hadde aldri trodd han skulle få en slik interesse for en leke,og holde fokus og konsentrasjon så lenge.

Igår skulle vi prøve to hopphinder,deretter en u-sving og over mønet. for meg som har en hund som ikke alltid er like interessert i å se på meg og mine bevegelser,er ikke dette så enkelt første gangen :P Ike løp rett fram etter hopphinderne og utover mot jordet som var så ufattelig fristende,men da var det bare å klemme litt på pipern,så bråsnudde han og kom løpende tilbake.(Og en whippet i fri flyt mot toppfart og grønne åpne enger er ikke enkel å bråstoppe!)

Andre gang gikk han helt perfekt,og den tredje! Da var mor stolt :D Dette er sikkert ingen big deal for de

fleste,men for meg som har strevd med konsentrasjon og motivasjon,og en ikke-typisk agilityrase,er dette kjempeartig! Jeg har ingen planer om å konkurrere,men så lenge begge synes det er gøy,og vi ser framgang for hver gang ,så kommer vi til å holde på så lenge helsa holder :D Dette var gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg er også nybegynner i agility. Vi begynte og trene i august. Jeg har en border collie tispe på 3 år. Vi har tidligere gått nybegynner kurs i Haugesund. Nå trener vi i Fredrikstad. Det er så morsomt, og merker allerede stor fremgang bare etter to mnd. Jeg ser at det er flere som har fine bannere med hundens navn. Hvor kan jeg få laget en slik banner ? Jeg har også lyst til å lage en hjemmeside om Toya og agility. Er det noen som har noen tips om det ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er flere som har fine bannere med hundens navn. Hvor kan jeg få laget en slik banner ? Jeg har også lyst til å lage en hjemmeside om Toya og agility. Er det noen som har noen tips om det ? ;)

HER kan du spørre og finne svar om akkurat det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...