Gå til innhold
Hundesonen.no

Til dere som trener agility!


lille_christine

Recommended Posts

Jeg og Asterix har trent et halvt år nå, så har enda ikke begynt å konkurrere. Hadde vært greit å vært med en gang for treningens sin skyld, men må bli sikrere på slalomen :D

Hvor lenge har dere trent agility?

Og hvor lenge trente dere før dere startet? Morsomt å høre hvordan de første gangene gikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi startet i agilitykonkurranse for første gang hadde vi trent i 7-8 måneder..Gikk sånn passe bra første gangen,10 feil og 2.plass...

Nå,etter at vi har trent i ca. et år fikk vi vårt 1.opprykksnapp i agility og hopp..Vi har ikke startet i mange offisielle stevner da,bare 3 stykker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vår første trening å så på desember 2004 (eller no sånt), var på vår første trening å trente januar 2005, var på rundt 8-10 treninger våren 2005 men mest for å få litt miljø trening. Har trent slalominngang og litt hopping hjemme sommer og høst 2005, startet treningen for fult 2005, debuterte på klubbmesterskap i november, og offisielt mars 2006. Hadde en-to måneder med opphold desebmer-januar-februar pga mye is å dårlig vær. Har konkurrert en del i vår, til tross for at jeg har vært mye syk det siste halvåret, har 5 napp i klasse 1 i agility, 1 napp i agility klasse 2 og 2 napp i hoppen klasse 1.

Vi har ikke vært de mest aktive på trening pga sykdom osv osv, så hvordan vi har kommet oss så langt som vi er på så kort tid er et mysterium for meg!

Vår første konkurranse: I agility hadde vi 5 feil, Deco gikk forbi et hinder, jeg rettet opp, deco mistet motet, dempet med å stoppet å tisset på en stolpe (hva den stolpen gjorde på banen er en annen sak) vi fikk en disk selvfølgelig, i hoppen klodret jeg det til ved at han gikk forbi et hinder på nytt, dette tapte vi tid på, ellers hadde første nappet vært i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie overtok jeg i slutten av august 2005, begynte å trene agility i september. Debuterte i januar og er nå i hopp klasse 2 og mangler 1 napp til agility klasse 2. Vi har vel brukt mest tid på miljøtrening, da hun var rimelig usosial da jeg overtok. Men syns nå vi har kommet et stykke på vei allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg og Jenna har trent siden mai 2005 :D .. Konkurerte første gangen i august tror jeg..Men det var uoffisielt. Første gangen jeg konkurerte offisielt var i oktober i kongsberg.. Var veldig nærvøs.. Men Jenna fikk 3 vegringer på tunnelen.. og på hopp så fikk hun tre vegringer på et hinder hvis jeg husker riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent agility med Tella siden mars 06.

Første kurs gikk vi i april.. Prøvde også noen enkelt hinder med henne og var å så på flere treninger i 2005.

Nå har vi tatt bronsemerket, konkurert 1 gang uoffisielt og 1 gang offisielt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente agility i 1,5år med huskyen, debuterte aldri....

Med Lyng har jeg trent "agilityrettet" siden jeg fikk ham, mest fundationtraining ("bakkearbeid"). Har så vidt begynt å hoppe litt med ham nå, og slalomen kommer seg (han er 14mnd), så vi blir å debutere når vi er klare om et halvt år - år eller mer, alt etter som hvordan det går:) Jeg har det ikke travelt, men vi har det morsomt og jeg vil gjerne at vi kommer oss igjennom en hel bane før vi skal debutere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på vårt 1.kurs i Februar i 2004. Hadde da vært på noen uoffisielle konkuranser. Så debuterte vi offisielt 2.10.05 på NKK Fredrikstad. Da kom vi ca 20 min for sent, men fikk en 3minutters briefing. Så kom frodo og jeg inn på banen, gikk feilfritt og tok 1.plassen:)

Men etterpå har det blitt masse disk:p

Går nå klasse 2 i hopp og agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har trent agility med Tella siden mars 05.

Første kurs gikk vi i april.. Prøvde også noen enkelt hinder med henne og var å så på flere treninger i 2005.

Nå har vi tatt bronsemerket, konkurert 1 gang uoffisielt og 1 gang offisielt.. :lol:

Ble ikke Tella født i mars 2005?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...