Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrt!!


Guest Vicky

Syns du det er dyrt å gå til veterinæren?  

25 stemmer

  1. 1.

    • Ja!!!
      23
    • Nei....
      2


Recommended Posts

jeg måtte til vet vakten for to uker siden da speedy klarte å trakke på en veps av alle ting..

min veterinær er ikke med i vaktsystemet og kan ringers 24/7 liksom.. men denne helgen var de i bryllup og var ikke tilgjengelig..

så jeg ringte vakten og dro inn full fart.. brodden hadde vi tatt ut selv men jeg var så redd han skulle få reaksjon

da jeg kom så hun på ham, lyttet, kjente på kjertler og utigjen.. 1025 kr kom det på...

da jeg var innom min dyrelege noen dager etterpå(jobber vegg i vegg med kontoret) fortalte jeg henne om det og hun ble helt sjokka..

for det 1. at han ikke hadde fått forebyggende antibiotika,, han kunne kolapset når jeg var kommet ut i bilden. 2. at han ikke fikk smertestillende.. han hylte jo i mange timer etterpå hvis foten kom ani noe.. og for 3. at det var så ****** DYRT.. hos henne hadde en slik utrykning på søndag ettermiddag kommet på langt nær så mye..kr.. med enkel akutt behandling...måtte nok bet litt for medisiner men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjelder å holde hodet litt kaldt også, vi trenger jo ikke å dra dem med oss til dyrlegen for ingenting, på en måte..

"Tss, gidder ikke å dra til dyrlegen selv om hesten tramper på hunden liksom, det ordner seg av seg selv."

Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Vestfold Dyrehospital dere brukte? Mens jeg jobbet for dem, for ca 3 mnd siden, så fortalte arbeidsgivern min om en hest som var blitt avlivet for 7500 kr, og eieren hadde ikke vært spesielt fornøyd..

Uansett om det var "min" klinikk eller ikke, dere hadde vel forsikring?

Også ville jeg bare legge til at veterinærer ikke får offentlig støtte, men må likevel betale moms. Og utstyr til klinikken er svinedyrt.. Og det er utdanningen deres også. Så jeg forstår hvordan de kan ta så mye for enkelte inngrep.

Mye av problemet er jo at de ikke har "faste" takster, og de kan sette prisene som de vil.

En liten skrekkhistorie: En hest som stod her på gården før hadde løpt, tråkket på en pinne og fått den inn i buken ved lysken, altså opp i under låret der. Mamma ringte vakttelefonen, og de skulle sende en som var på vakt. Han var uttpå Nøtterøy, og klarte å bruke tre kvarter på å kjøre hit. Det skulle han ha 350 kr for eller noe. Pluss at dyrleger har 250 kr i timen. Dette er en strekning vi andre kanskje ville tatt på 20 min når vi visste vi hadde dårlig tid. Han kom, så på hesten, (som ikke kunne gå fordi da ville pinnen blitt skjøvet dypere inn) tok på seg gummihansker, trakk ut pinnen, ga beroligende og skjøt hesten to ganger før hun døde. Hesten måtte avlives pga store indre skader.

Tipp hvor mye han skulle ha, en realistisk pris for å avlive en hest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Vestfold Dyrehospital dere brukte? Mens jeg jobbet for dem, for ca 3 mnd siden, så fortalte arbeidsgivern min om en hest som var blitt avlivet for 7500 kr, og eieren hadde ikke vært spesielt fornøyd..

Uansett om det var "min" klinikk eller ikke, dere hadde vel forsikring?

Også ville jeg bare legge til at veterinærer ikke får offentlig støtte, men må likevel betale moms. Og utstyr til klinikken er svinedyrt.. Og det er utdanningen deres også. Så jeg forstår hvordan de kan ta så mye for enkelte inngrep.

Jeg har ingen forståelse for denne prisen. Uten å nevne navn eller klinikk, 7500? Ærlig talt. Jeg vet ikke om eier hadde forsikring, det var ikke vår hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok VDH. 7500 var dyrt, men hvis eier har forsikring i orden så er det jo bare en liten egenandel å betale for han/henne. Synes det er verre når dyrleger tar 500 kr for å fjerne sting etter en operasjon på flere tusen kroner. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok VDH. 7500 var dyrt, men hvis eier har forsikring i orden så er det jo bare en liten egenandel å betale for han/henne. Synes det er verre når dyrleger tar 500 kr for å fjerne sting etter en operasjon på flere tusen kroner. Jaja..

Forskring og egenandel satt til side: Det er for mye.

Han tok på hansker, kikket på hesten, smertestillende, og trakk ut pinnen før han skjøt den. Det er etter min mening IKKE verdt alle de tusen kronene. Men, jeg er jo ingen dyrlege og har ikke peiling på hva som er vanlige priser.

Men alle de andre dyrlegene vi snakket med om hva de ville tatt, de var laaangt under denne prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en uke skal jeg til dyrlegen og få vaksine på hunde, vi skal også ta tannstein. Dette kommer til å koste 1200 kr. Kan ikke si at mamma og pappa var så blide for å punge ut med så mye bare for å få "pusset tenna" på bikkja nei... I tillegg må vi få klipt klørna som jeg har prøvd å klippe ned selv i en evighet. Dette kommer vel heller ikke til å være gratis...

Klørna og tenna var sånn da hun kom til oss og aldri om jeg skal la hunden "forfalle" slik, for så å måtte betale over 1000 kroner for å ordne det igjen...

Æsj, prisene er forferdelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var hos dyrlegen med Diego (Helsesjekk) så klipte han klørne gratis.. Han spurte meg ikke heller. Bare tok fram klotanga og sa: Må nok klippe noen av klørne ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrlegen på Skien dyreklinikk er herrpa.... har begynt hos en annen dyrlege... han er helt psycho... kasse apparatet går på høygir..

Hehe.. :D Ekke så lett da.. :D

Dyrlegen her jeg bor kunne ikke gi meg resept på noe uten at han hadde sett på Diego.. Dyret må være skrevet inn som pasient. Er ulovlig å skrive ut noe uten.. Han kunne ikke skrive ut p piller til katter engang..(Mangen som gjør det for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...