Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i sengen


Andreassen

Recommended Posts

Nå er det ikke så mange dager igjen til jeg kan hente gutten min, og jeg har tenkt til å la han sove i samme seng som meg, ikke bare i førsten av valpetidene, men også når han har blitt voksen. Men så er det dette med renslighet da... Er det noen overhengende fare for at han kommer til å gjøre fra seg i sengen? Eller lager valpene som regel nok leven om natten hvis de må på do at jeg våkner? (Jeg sover ikke så tungt at det gjør noe forresten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt alle mine hunder i sengen om natta. :oops:

De hundene jeg har nå synes det blir for varmt å legger seg på gulvet etter jeg har sovnet.

Veldig gode kosebamser.

Det er utrolig lenge siden jeg har hatt valp nå, men jeg hadde aldrig noe problemer med det at valpen tisset i sengen.

Han sov hele natten han.

Sto tidlig ut om morgenen med han da å luftet han selvfølgelig rett før jeg la meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å ha Askepott i sin egen seng rett ved siden av min, ikke bare fordi det er mer hygenisk, men fordi jeg er redd for å rulle henne ihjen siden hun er så liten hehe..

Hun ligger fint i sengen sin, og dersom hun våkner på natten bare vekker hun meg, også tar jeg en hånd ned til henne og rører v henne, så er hun stille og sovner fort. Jeg gjør det i halvsøvne omtrent hehe..

Så derfor har jeg henne i sin egen seng på gulvet, men skulle gjerne hatt henne i senga. Jeg venner henne først med å ligge på gulvet, så har man jo alltids muligheten til å ta henne opp i senga etterhvert :) Men foreløpig er det greit sånn. Dessuten synes samboeren min at det er best så vi ikke ruller henne ihjel hehe, liten jente hun vettu :(

Det er mulig den kommer til å gjøre fra seg i starten, på morgenen kanskje. Men etterhvert skulle ikke det være noe problem tror jeg. Slik var det med den forrige min.

Men alle må jo gjøre slik de vil, hadde hun vørt større er det fare for at jeg hadde falt for fristelsen.

Hilsen Michelle & Askepott :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy såver i senga med meg.. Synes det er kjempefint jeg.. :)

Når ho var liten var jeg småredd for at jeg skulle rulle over ho i søvne.. #-o Men det gjikk greit det..

Og Amy våkna vertfall MEG når ho skulle ut.. Så blir nok ikke stress det..

iKKE LENGE IGJEN NÅ :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka sover i min seng, men har sin egen seng ved siden av min, som blir brukt dersom det blir for varmt i min.

Hun sover i sengen min hele dagen, så jeg har på følelsen at hun syntes den er sin og at jeg er heldig som får lov til å ligge i den om natten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedy tisset i sengen vår opp til flere ganger da han var litt mindre.! er jo så mykt og varmt der vettu!! en gang tisset hanoppå bena til ivan mens vi sov.. da hadde jeg lagt meg først og speedy fikk lov å komme opp siden han nettopp hadde vært ute og gjort alt han skulle! så speedy sover på gulvet, og får komme opp i sengen av og til om morningen og slik etter vi harvært ute litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler også seng med Aro :)

Oppdretteren sa til oss at det var lurt å ta valpen ut på do en gang midt på natta de første to ukene... Det funket bra hos oss... Jeg sover ganske lett så jeg våkner viss Aro må ut...

Vi hadde han i senga de 2 første nettene da vi fikk han. Å så vendte vi ham til å sove i senga si på gulvet... Dette var helt i begynnelsen av juli. Om morgenen fikk han komme opp å kose... Slik fortsatte det helt til Stian skulle ha høstferie i oktober. Da skulle Aro ha høstferie fra senga si på gulvet å sove hos oss... Guttene skulle kose seg når jeg gikk på jobb... Men du kan si det slik at det ble en lang høstferie :wink:

Men syns det er koselig jeg... Å blir det for varmt legger Aro seg på gulvet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder ligger på et eget rom i kjelleren... :lol: Men jeg tror ikke vi kunne hatt de i senga vår heller... kan dere tenke dere synet: jeg og min mann og to store schäferhunder i en seng som er 1,50 bred...? Tror jeg vet hvem som hadde havnet på gulvet til slutt... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...