Gå til innhold
Hundesonen.no

Hard i magen...


Line_

Recommended Posts

Jeg gir hundene mine biola naturell for at de skal ha en naturlig bakterie flora... Dette er jeg spesielt nøye med når de er valper... Ellers så kan du prøve å fi olje i maten. (f.eks solsikkeolje, for da blir pelsen så blank og fin i tillegg :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, biola, naturell yoghurt eller kulturmelk/kefir funker fint.

Jeg brukte også det når LiLi var mindre, men har blitt litt slapp med det nå. Ellers bruker jeg Salmopet, det er en olje som er veldig fin for pelsen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hoert at melkeprodukter gir diaré da hunden har fylt 8 uker ... :?

Du mener vel kan gi.. Det blir noe annet :D Katter tåler heller ikke melk, egentlig, men det er jo mange som gir det til kattene sine for det, og de blir jo ikke syke. Tror nok det blir som med mennesker, noen tåler det godt, andre ikke. Selv tåler jeg ikke melk særlig godt, men kan fint spise ting med litt melk i. Drikker jeg derimot ren melk blir jeg dårlig. Og yoghurt er jo veldig mildt og fint for magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel kan gi.. Det blir noe annet :lol: Katter tåler heller ikke melk, egentlig, men det er jo mange som gir det til kattene sine for det, og de blir jo ikke syke.

Ikke syke med en gang, nei...men det er for mye laktose i vanlig melk, og dette klarer ikke en katt å kvitte seg med, og dette fører til at den rett og slett blir forgiftet.

Og skal man gi melkeprodukter til en hund, gi biola - i SMÅ mengder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så kan du prøve å fi olje i maten. (f.eks solsikkeolje, for da blir pelsen så blank og fin i tillegg :lol: )

Solsikke olje er plantebasert,og en hund vil ikke oppta noe næring fra dette. Det er mye bedre for en hund å få fiskeolje som inneholder de rette omega 3 og omega 6 fettsyrer, eller selolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke syke med en gang, nei...men det er for mye laktose i vanlig melk, og dette klarer ikke en katt å kvitte seg med, og dette fører til at den rett og slett blir forgiftet.

Og skal man gi melkeprodukter til en hund, gi biola - i SMÅ mengder...

Ja, det sier jo at de ikke tåler det, og jeg har aldri gitt melk til kattene mine. Men jeg vet at det er en del som gjør det, og kattene blir nok vant til det, tror jeg. Men det kan jo være jeg tar feil. Vet i alle fall at det er mange katter spm fungerer fint selv om de får melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...