Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine gnagere


Mia_Cavalier

Recommended Posts

Potta (kaller han det av og til fordi mine foreldre pleier å si Potta-rotta/lotta når de er sammen med han ;)) er en duprasi, på norsk blir den gjerne kalt fetthale-gerbil. Han er mellom 2 og 3 år gammel og ble kjøpt i en dyrebutikk i Bodø for noen måneder siden. Jeg kjøpte også de to andre duprasiene de hadde, men disse døde bare en måned senere. I ettertid har jeg fått vite at de faktisk var foreldrene til Potta og en god del eldre.

Potta er en hissig liten fyr ! Utrolig søt er han, blir så fascinert av utseendet hans. Dumt han ikke er eller kommer til å bli tam, for det er ikke artig å bli bitt til blods hele tiden ;) For dere som ikke veit hva en duprasi er så er det en sjelden type økenrotte. Bare å søke på duprasi på google ;)

Ps. de to første bildene er jeg ikke sikker på om er Potta.

marsbilder2006203.jpg

marsbilder2006206.jpg

maibilder2006388.jpg

aprilbilder2006318.jpg

Så har vi musene mine. De ble kjøpt nå i juli da jeg var på ferie og endelig fant en dyrebutikk som hadde mus. Kjøpte de 3 musejentene de hadde, de var da et halvt år. Fiona og Lilly er dessverre ikke heelt tamme, men det kommer seg ! ;)

Fiona:

IMG_1151s.jpg

slektsferie2006143.jpg

Lilly:

IMG_14985.jpg

IMG_1140-1.jpg

Ronja:

IMG_1127.jpg

slektsferie2006167.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til slutt slenger jeg med et bilde av hamsteren Knoll (eller Tott). Jeg har passet dem i en uke, og de ble henta for 10 minutter siden. De har virkelig fått meg interessert i hamster! Satser på egen hamster iløpet av året ;)

KopiavIMG_2233g.jpg

Gnagere er herlige dyr! For et år siden syntes jeg gnagere var gørrkjedelige dyr som bare satt i et lite bur og ikke gjorde noe spesielt. Men gud så artige de er! Nå er jeg interessert i de fleste gnagere (og får passe 3 deguser snart) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Så søte! jeg har tre kaniner selv. Har veldig lyst på dverghamster.. Noen som har det her? Eller noen som har tips om dverghamster?

Flotte kaniner :) Har selv veldig lyst på kanin da, men tror det må bli til neste år ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...