Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har hest her?


Toller

Recommended Posts

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Her kommer ett oppdatert bilde av Fresken snart 8 mnd (men altså åring). Kaldblodstraver.

Så at jeg bare har lagt ut bilde om den ene hesten min, den andre er en kaldblods hingst på 2 år.

Traver og han heter Åsheim Spik :P

Han har da blitt tre år nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Ehh.. Nei, Han blir ikke tre før 9.7

Jo alle travhester regnes som årseldre fra nyttår. Så din er treåring selv om han bare er to og ett halvt.

Peneste Fresken, Gråtass!

Takker, syns han er ganske flott selv ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

post-1894-1202551079_thumb.jpg

Min fine gamle ponni!

Neisti fra Hamraendun er død nå, men han var så fin at han fortjener et bilde her synes jeg:)

Denne noe ustabile islendingen kom ble min i 2003 da rideskolen som hadde han sto mellom å gi han til meg (som hadde ridd han mye og ikke var redd for alle krumspringene) eller slakte han. Sammen med mamma hadde jeg han i nesten et år, men etter å ha kastet av mamma nok ganger (hun var redd og da ble han det også) måtte han dessverre gå ut av denne verdenen (etter 2 måneder på sommerbeite).

Neisti var en fantastisk hest på mange måter som jeg lærte utrolig mye "hest" av. Han ga mye når han stolte på deg og var hadde gode gangarter (som er det som dømmes på islandshest). Før min tid var han også en periode på landslaget, vår høyeste ære på konkurransebanen var finale på klubbmesterskapet. 21 år gammel eks-skolehest til finalen? den likte vi. Ellers var det vel mest turene som vi koste oss med, denne hesten kunne gallopere ned en steinete bakke uten å skade seg! (nyttig egenskap når han plutselig bestemte seg for at verden var skummel og at det beste var å løpe fra den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Det regens vel bare hvis man ikke er sikker på datoen hestn er født

Nope alle travere regnes som årsendring på årsskifte uavhengig av når hesten er født. Alle registrerte travere blir også registrert på fødselsdato, men dette regnes ikke som årsskifte.

alle hester har bursdag på nyttårsaften....:-)

sånn teoretisk hvertfall. med tanke på papirarbeid osv

Jepp, vet ikke hvordan det er med ridehester men det er ihvertfall sånn med travere. Både blodsere og kalde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope alle travere regnes som årsendring på årsskifte uavhengig av når hesten er født. Alle registrerte travere blir også registrert på fødselsdato, men dette regnes ikke som årsskifte.

Jepp, vet ikke hvordan det er med ridehester men det er ihvertfall sånn med travere. Både blodsere og kalde..

det gjelder alle registrerte hester hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...