Gå til innhold
Hundesonen.no

Trakk en tann


Taz

Recommended Posts

Ja, i dag fant jeg ut (eller i går da) at den ene framtannen til Diego hadde vokst ut før den gamle hadde ramlet ut.. Så den ene tannen lå oppå den andre.. Lurte litt på om jeg skulle ta turen til Dyrlegen og få dem til å trekke dem.. Men siden jeg elsker å drive med sånt. (har en håpløs drøm om å bli veterinær) Så jeg bestemte meg for å trekke den selv..

(ok, for dere som tror jeg er helt gal i hodet, så var tannen løs. :P Men den klarte ikke komme ut pga den andre tannen lå under)

Utrolig nok så satt Diego helt fint, og brydde seg ikke om at jeg satt å gravde i kjeften på han.. Og han lot meg trekke tannen. Han rykket ikke til engang.. Så litt stolt over nurket mitt nå.. ;)

Og endelig er tannen ute.. :P

Egentligt så burde det være ett poeng her.. Men,men..

Men tenkte jeg bare skulle si det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som fikk den ut! Jeg har måtte trekke begge hjørenetennene på mine to hunder.... og det er jammen ikke billig..... (ikke dekket av forsikring heller!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ekstremt dyrt med Dyrlege.. Så bestemte meg derfor å trekke den selv.

Men hadde jo ikke klart det hvis han ikke hadde sittet helt i ro.

Så stolt.. :P;)

Flink er du :P Kanskje jeg skal komme til deg hvis min neste valp får samme problemet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lunah sin ene tann var også sånn, jeg hadde bare vill dralek med hu jeg da, så datt den ut...

Jo, tenkte jeg også først..

Men tannen lå oppå den ene framtannen. Så hadde ikke ramlet ut uanz hva jeg hadde gjort. Også var tannen ganske langt opp i tannkjøttet. Så det hadde bare vert risiko for å ødelegge noe i munnen hvis jeg hadde prøvd å fått den ut på den måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink både du og diego var =D> =D>

siko måtte trekke mange tenner så han var lagt i bedøvelse.

stakkar , han små våkna når dyrlegen trakk tanna så han prøvde og murre men da tok hun en pause og kosa han slik at han sovna igjen og så fortsatt hun.

jeg tror han trakk 4-5 tenner som ikke ville dette ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er tannfellinga igjen?  :oops:

de begynner vell normalt i 4-5 mndrs alderene å felle tender hvis jeg husker rett.

ingen som har skjønt hvorfor det heter Dyrelege??? DYRelege ;):P

skal å vaksinere 3 hunder på fredag og det kommer på 1442,-(betaler for 4 hunder for vilikke vaksinere Småen før valpene er kommet ut, så da bare går vi ned med henne når hun er klar for vaksinen :wink: )

også skal vi sikkert rønke henne også og det koster 393,- for det så det kommer i tillegg så det blir en DYR dag hos vetten på fredag ja. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...