Gå til innhold
Hundesonen.no

Bading?


vipsen

Recommended Posts

Før varmen forsvinner for oss her eller evt alle renner vekk, noen som blir med og bader?

Her er altså sjansen til å sosialisere seg med andre sonen-gærninger og ha det kjekt mens alle andre er bortreist på ferie! Det er sikkert lov å sitte på land og nyte galskapen også, så lenge man ikke ler...

Har ikke helt peilingen på aktuelle badeplasser, i hvert fall ikke -med- hund, men noe må vel gå an å få til.

Vannet på Smørås (litt grumsete ferskvann, men ok)

Vannet i Kanadaskogen (også ferskvann)

Badevik på Godvik (Zipp sitt, aner ikke hvor det er)

Skjoldabukten

Kyrkjetangen (men der er det overbefolket på denne siden av midnatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

*host* du tenker i dag ja... Jeg som trenger noen dager på å kvinne meg opp til å stikke tåen uti. Vet ikke helt når jeg er ferdig, tar sikkert ikke altfor mange timene.

Kanadaskogen er jo uten sånne ekle ting på bunnen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host* du tenker i dag ja... Jeg som trenger noen dager på å kvinne meg opp til å stikke tåen uti. Vet ikke helt når jeg er ferdig, tar sikkert ikke altfor mange timene.

Kanadaskogen er jo uten sånne ekle ting på bunnen også.

Ja? Jeg er varm nå liksom.. Men det er nok fullt mulig å gjenta i morgen også. Men ikke på fredag. :)

Og.. det har vært varmt i mange dager, tror du ikke vannet er passelig å hoppe uti da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da spørs det altså :) Sistemann uti er en brunost.

Tid og sted?

*Gremme* Hvorfor gir man msn adressen sin vekk til overtalende mennesker... *host* ok da, Vipsemor har _nesten_ overtalt meg mtp denne fantastiske ideen..

Men altså, tid er relativt viktig.. og seff sted.. og med eller uten hund kanskje?

*host* hm, lurer på om jeg aner en forkjølelse komme jeg....

:P

EDIT: mtp evt. utsettelser så kan jeg komme med følgende: det kan være like greit å få det unnagjort.. Litt sånn "fjerne plaster" tankegang liksom ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Jeg er varm nå liksom.. Men det er nok fullt mulig å gjenta i morgen også. Men ikke på fredag. :)

Og.. det har vært varmt i mange dager, tror du ikke vannet er passelig å hoppe uti da?

I kveld er bra, så rekker ikke folk (inkl meg) å feige ut, det kan jo evt gjentas om det blir vellykket :P (det blir kameraforbud folkens)

*Gremme* Hvorfor gir man msn adressen sin vekk til overtalende mennesker... *host* ok da, Vipsemor har _nesten_ overtalt meg mtp denne fantastiske ideen..

Du blir glad i meg igjen en dag, jeg lover.

Men altså, tid er relativt viktig.. og seff sted.. og med eller uten hund kanskje?

Satser på Vips er sliten etter treningen og så tar hun helt av når hun ser vann, så lar i hver fall henne kule bæret hjemme med mindre noen vil ha en svømmekompis.

*host* hm, lurer på om jeg aner en forkjølelse komme jeg....

:P

EDIT: mtp evt. utsettelser så kan jeg komme med følgende: det kan være like greit å få det unnagjort.. Litt sånn "fjerne plaster" tankegang liksom ;-)

Se der ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: mtp evt. utsettelser så kan jeg komme med følgende: det kan være like greit å få det unnagjort.. Litt sånn "fjerne plaster" tankegang liksom ;-)

Tøffinger bruker ikke plaster...?

Går det ann å grille der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha med hund iallefall.. Jeg tenker på å bade selv.. Jeg har en litt badeglad pølse, og en som ikke er fullt så glad i å bade.

Hehe, vel, like greit at jeg ikke sitter med dårlig samvittighet for å ikke ville ha Sofus med liksom.. Så da er det avgjort, han blir hjemme :)

Tøffinger bruker ikke plaster...?

Går det ann å grille der?

Hvordan vet du hva tøffinger bruker eller ei? :P

Men folkens.. nå er det eneste vi ikke har kommet frem til (med mindre badeangsten har blendet meg eller noe) er tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, jeg vil ikke ha ansvaret der! Jeg drar om tre minutter, blir ute et par timer tenker jeg.

Jeg har mob, alle dere som er intr i å være med har tlfnr mitt, gir Mina en lyd når jeg vet mer. Evt drar dere bare og så kommer jeg *stresse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipsemor estimerte 21-22 tiden på msn her før hun løp (jeg måtte bare ut og vri Sofuspelsen..). Så da har dere noen holdepunkter.. I tilfelle det kommer fler som skal være med.. *mokken* kunne ikke.. hun hadde andre planer tenk :) Men kanskje Ceccy kommer..

EDIT: kom an igjen da SnowDog!! Blir du med? Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt myrdalsvannet. Utrolig flott område med mange fine stier. Er ikke mye myr i myrdalsvannet og sist eg var der var vannet ganske så rent og pent. Det er 2 elver som renner ut i vannet og i disse er det "hvite* steinbunn med så å si ikke noe vegetasjon og som har mange deilige kulper man kan bade i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt myrdalsvannet. Utrolig flott område med mange fine stier. Er ikke mye myr i myrdalsvannet og sist eg var der var vannet ganske så rent og pent. Det er 2 elver som renner ut i vannet og i disse er det "hvite* steinbunn med så å si ikke noe begetasjon og som har mange deilige kulper man kan bade i.

Eh, hvor er Myrdalsvannet... noen som vet? Men SnowDog.. hvorfor ikke bli med selv dah...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor myrdalsvannet er..

Hehe, da blir det vel kanadaskogen gitt! Like greit, der er jeg rimelig sikker på å finne frem.. inngang Tennebekk, eller hva Zipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da blir det vel kanadaskogen gitt! Like greit, der er jeg rimelig sikker på å finne frem.. inngang Tennebekk, eller hva Zipp?

Aner ikke. :)

Jeg satser vilt på at vipsen vet veien. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. :)

Jeg satser vilt på at vipsen vet veien. :P

Oh shit!! Snakker med Ceccy og skjønner plutselig at det ikke er mindre enn iaf 3 stk i kanadaskogen... HJELP.. og jeg som tøffer meg og tror hvor vi skal.. Hmm, tror vi må vente på Vipsemor jeg.. Kolonnekjøring fra en bensinstasjon. Eller hva Olav :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh shit! Snakker med Ceccy og skjønner plutselig at det ikke er mindre enn iaf 3 stk i kanadaskogen... HJELP.. og jeg som tøffer meg og tror hvor vi skal.. Hmm, tror vi må vente på Vipsemor jeg.. Kolonnekjøring fra en bensinstasjon. Eller hva Olav :)

er veien "bra"? 242'en min er så lav :S 780'en er heller ikke noe jeep :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veien "bra"? 242'en min er så lav :S 780'en er heller ikke noe jeep :P

Hehe, det kommer sikkert an på hvilken vei/inngang det er snakk om.. Bilbytte kanskje, min bil? Det er jo tross alt en bruksbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...