Gå til innhold
Hundesonen.no

dakkar speedy...(vepsestikk) langt:)


Recommended Posts

huff i dag har vi hatt det fælt.. vi skulle bare røyke før vi skulle bygge ferdig hundegården jeg holder på å bygge til ham.. han fikk lov å gå litt løs utenfor før vi begynte... plutselig hyler han til og kommer hoppende bort mot meg.. holdt hodet mot bakken og flekket tenner.. så jeg trodde han hadde fått veps eller noe i munnen ... jeg løftet ham opp og løp inn med ham.. da jeg kom ani ene foten hans beit han meg og hylte enda mer.. så det var jo klart at det var der problemet var... jeg fikk jo ikke sett så min samboer så og vi så at det sto noe inni ene puten på poten hans.. først trodde vi det var en flis.. jeg overlot hunden til min samboer (som var helt super og taklet det kjempe bra) og gikk i gang med å få tak i en vet.. i ogmed at han beit sånn bestemte jeg meg for å ringe.. da jeg endelig fikk tak i vet så fikk jeg beskjed om å komme med en gang.. ivan (sambo) hadde klart å dra ut flisen/brodden mens jeg var i tlf.. og da så vi at det så ut som noe som hadde stukket ham..

og med tanke på allergiske reaksjoner og slikt valgte jeg å dra til vet uansett.. og han hadde fremdeles vondt i poten så da reiste jeg..

da vi kom inn til vetten så måtte vi ta på ham munnkurv og jeg måtte holde ham fast så hun fikk sett på foten.. han hadde tydelige smerter..

hadde også med brodden inn til henne og hun så da at det var garantert en veps som hadde stukket ham.. hun smørte på en desifisernde veske og skrev ut en resept på sånne piller mot huggormstikk og insektsstikk som jeg måtte hente ut hvis det ble mer problemer men hun kunne nesten garantere meg at det kom til å gå helt fint.. PHUUUU

så nå ligger speedy her og sover på teppet og syntes ganske synd på seg selv egentlig:) men han klarer å gå på foten og alt men vi får ikke ta på den..

utrolig hvordan smerte forandret lille vennen min altså.. han hylte og beit og knurret etter meg n¨år jeg skulle ta han inn og ut av bilburet...

og regningen for 5 min med titt og litt savle kom på lille 1025 kroner...SVINDYRT.. men alt for speedy.....

signer gjerne gjesteboka:) da blir vi glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går så bra så, vi har vært ute for slikt selv.

gamlingen(altså faren til Småen) hadde trakket på en veps, og det som gjorde at vi merket det var at han haltet så mye, men vi fant ingenting under bena hans så da han forsatten med haltingen etter at jeg hadde sjekket han så tok jeg fram en liten saks og begynnte å klippe vekk pelsen mellom potene og der fant jeg brodden, så smurte jeg på litt sårsalve og etter det så gikk hunden fint på foten igjen. :wink: og det var jeg glad for for vi var i sverige når det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hææææ!?!?!?! 1025 kr for å skrive ut en resept for tabletter??? og for å smøre på litt salve? hvilke dyrlege bruker dere?

Skjønner ikke hva dyrlegene er så syre for! Hos vårlokal vetrinær fikk jeg vaksinert Pito OG sterilisert katten for 1000 kr!

og en gang var katten klort på øyet så den måtte ha narkose og middel for øyet og pitp trakk to tenner og dette kom på 400 kr....! Kjempefornøyd jeg!

Huff gi Speedy en nuss på nesen fra Pito da :wink: Håper det går bra med ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen til regning da!

Merket det samme på Mona da hun ble trampet på, for hun kom seg jo ikke vekk fra hesten pga at beinet ikke fungerte. Så jeg måtte løfte henne opp. Hadde på meg den tykkeste genseren min, og den klarte hun å bite gjennom på overarmen så jeg fikk merker. Hehe.. Hun var helt vill! Men jeg måtte jo bare få henne vekk derfra. Heldigvis slapp vi munnkurv og sånn, for da vi kom frem til veterinæren var hun så omtåket og redd at hun bare hang slapt i armene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** til regning da!

Merket det samme på Mona da hun ble trampet på, for hun kom seg jo ikke vekk fra hesten pga at beinet ikke fungerte. Så jeg måtte løfte henne opp. Hadde på meg den tykkeste genseren min, og den klarte hun å bite gjennom på overarmen så jeg fikk merker. Hehe.. Hun var helt vill! Men jeg måtte jo bare få henne vekk derfra. Heldigvis slapp vi munnkurv og sånn, for da vi kom frem til veterinæren var hun så omtåket og redd at hun bare hang slapt i armene mine.

Huff, stakkar :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...