Gå til innhold
Hundesonen.no

Slalom


victoria_e

Recommended Posts

jeg lokka han igjennom med godbit, og sørget for at han gjorde det rett HVER eneste gang :icon_redface:

og når jeg så at han forstod det litt bedre la jeg på kommando.

Han lærte akkurat det fort, og skjønte pointet etter bare noen få timer me trening.

Blitt lite trening på det nå siden ag er helt utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lokket både Mia og Minnie gjennom slalomen med godbit, men for et halvt år siden klikket jeg den opp. Da "kunne" de jo slalom, men de skjønte mye bedre hva de skulle gjøre etter klikkertreningen av den.

Ace skal lære alleslalom, da jeg VET jeg ikke kommer til å greie å være ved slalominngangen alltid med henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klikkertrent Lyng igjenom, først to pinner, så tre og snart fire (vi har ikke trent noe særlig..). Jeg står igjen og han løper mot en person og godbitskåla. Av og til får han belønning av godbitskåla, av og til løper jeg fram og belønner selv/kaster ball. Dette har han skjønt fort. Det positive er at jeg "blir igjen bak" og at man kan variere inngang hele tiden:) Trente huskyen slik også, og det funket utrolig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Har brukt en blanding mellom lokking, alleslalom og frishaping (med baklengskjeding)... :) Lokking var det vi startet med, men det skjønte han liksom inne noe av, derfor søkte vi råd i andre ting.. Og nå fungerer edt nå på sitt vis.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 months later...

Litt OT: Takk Christine, nå har jeg enda en side på mine favoritter! :lol: For øvrig trente vi inn slalomen slik! Det vil si Ingvild minstebarn gjorde det! Var ganske fort oppe i tolv pinner, da... Korrigerte aldri ved feiling, men godbiten uteble jo... Bruker ikke skål, men godbit fra hånd ved slalom, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var på nybegynnerkurs i helga så nå er jeg inne å titter her på agility siden. Men lurer på hva alleslalom er?

Kort forklart - Alleslalom er innlæring av slalom ved å begynne med å lære hunden å løpe gjennom en alle av slalom pinnene (man drar hver pinne en halvmeter ut fra midten), så setter man pinnene gradvis nærmere og nærmere hverandre til det står som en vanlig slalom. Fordelen er at hunden lærer alt uten lokking og føring av oss, og farten er med under hele innlæringen. I tillegg får man alle innganger innlært med en gang (dersom man trener den riktig vel og merke)

Er det noen som har en god link med allèslalom? :)

Ingen link, men jeg har brukt metoden på Ace selv, så du kan spørre meg på msn så skal jeg svare så godt jeg kan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...