Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer hos dyrlegen...


meg123

Recommended Posts

Tenkte litt på dette med dyrlegen etter sist besøk der. Skulle vaksinere begge to.

Dyrlegen jeg går til nå er jeg veldig fornøyd med,han er flink med hundene,er "raus" med sjekkinga,og billig i pris :mellow:

Men det har ikke alltid vært tilfelle..

Da jeg bodde et annet sted skulle jeg til dyrlegen med min aller første hund.(for flere år siden) Han var 6 uker gammel å skulle ha første vaksina.

Kom inn til time å dyrlegen setter sprøyta.Det var jo helt greit,men så tok hun frem eglsaksa å skulle klippe neglene hans.

Jeg sa at hun trengte ikke vise meg det for har hatt hund i familien i alle år,så kunne det,men hun insisterte,så tenkte at jeg fikk si ja da-for å være litt høffelig.

Hun begynner å klippe å første neglen klipper hun helt inntil så det selfølgelig begynte å blø masse :lol: ,men jeg tenkte ,okei selv en dyrlege kan vel være ustø på hånda så jeg sa ikke noe.

Hun fortsatte ågjorde det samme med alle neglene,mens jeg sto der nesten litt i sjokk å så på vesle valpen som peip å blødde masse ;)

Etter hu hadde klipt sa hu bare,jeg orker ikke sånn valpeklipping for dem er så urolige så jeg kliper bare helt inn åsså brenner jeg med sånn apparat på det etterpå :icon_redface:

Jeg gikk ikke til henne mer..

(dette er en episode som er "brent" fast i hodet mitt :icon_redface: )

Sheltievalpen jeg hadde gikk jeg til en annen dyrlege med. Hun var lita å litt engstelig,så den dyrlegen vi da kom til var veldig "dillete" å søt.

Det passet perfekt til henne.

Han jeg går til nå er som sagt veldig ålreit å passer fint til mine hunder. Han ene jeg har er ganske pysete hos dyrlegen,men denne dyrlegen er veldig bestemt-men forsiktig mot ham,å det er jeg veldig fornøyd med.

Deres erfaringer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med veterinæren vi går til nå, og som vi for det meste alltid har brukt.

Han er en del billigere på ting som koster f.eks Hd/AA røntging, kastrering (kryptorkisme). osv osv.

Og syns han er flink, og tar seg god tid til hver enkelte. Dessuten har de en vakt ordning så vi når de stort sett hele tiden (utrolig gla for dette da rex fikk kennelhoste, ellers kunne det gått ille :icon_redface: , da ringte vi og fikk beskjed om å komme me engang, søndags kveld, ved middagstider).

Og nå har di forstørret lokalene (var litt lite før), men har ikke hvert der siden di drev å bygde (nesten var ferdige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan veterinærene våre ligger an i pris i forhold til andre, men det bryr jeg meg lite om. De er flinke! Og vi har alltid fått behandling og time når vi har trengt det.

Mona er ikke så glad i å være der, men det er fordi hun har jo tross alt blitt lagt i narkose og operert der et par ganger :icon_redface: Så jeg skjønner henne. Men veterinærene er flinke! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med veterinæren vi bruker nå.

Hun er flink med både dyr og mennesker, og tar seg alltid god tid til å sjekke hunden og til å svare på spørsmål. Noe jeg synes er veldig viktig!

De er dessuten veldig flinke til å klemme oss inn hvis det er noe som haster litt.

Men veterinæren vi gikk til før er jeg ikke så glad i..

Heldigvis er det ikke noe problem å bytte! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gått til veterinære en gang for å vaksinere, men hun var veldig flink, og det var Bastian også:icon_redface:

Det var godbit så var vaksinen satt.

Og veterinæren sjekket hele valpen nøye, så jeg var positivt overrasket.

Men vet andre som ikke har hatt så god erfaring på det samme kontoret, så jeg er alltid på vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med dyrlegen vi bruker, det er en ung mann som verken diller for mye eller for lite :icon_redface:

Dyrlegen har vetrinær praksis sammen med flere andre dyrleger slik at jeg kommer alltid til om det skulle oppstå noe uventet. De er også åpent syv dager i uken noe som er veldig praktisk.

Det eneste som ergrer meg er at de koster...Betalte 2300 for å få trekt to hjørnetenner, men har i ettertid snakket med flere som bare har betalt rundt 1000 kroner for samme inngrep :icon_redface:

Skulle det oppstå noe lignende kommer jeg altså til å ringe rundt til andre vetrinærer å forhøre meg om priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig fornøyd med vetten vår:)

Vi bruker Ålesund dyreklinikk, dyrlegene blir kjent med eiere og dyr, ikke bare inn, sprøyte, ut igjen.

Donny er kjmepe gla i dyrlegen men liker ikke at de stikker han, eller stapper ting i rompa på han :icon_redface:

(noe som har skjedd noen ganger nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ingen fast veterinær til Cody og Diego, da jeg har fått dårlig inntrykk av alle på ett eller annet.

Så jeg ser an hva som er galt med foreks Diego også går jeg til den veterinæren jeg mener er flinkest på det.

Kanskje dumt å gjøre, men når jeg har fått så negativt inntrykk av noen av veterinærklinikkene så kan jeg ikke noe for det.

Også sier alle klinikkene forskjellige ting om samme problem. <_<

Skulle ønske jeg fant en Veterinær jeg virkelig var fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ingen fast veterinær til Cody og Diego, da jeg har fått dårlig inntrykk av alle på ett eller annet.

Så jeg ser an hva som er galt med foreks Diego også går jeg til den veterinæren jeg mener er flinkest på det.

Kanskje dumt å gjøre, men når jeg har fått så negativt inntrykk av noen av veterinærklinikkene så kan jeg ikke noe for det.

Også sier alle klinikkene forskjellige ting om samme problem. <_<

Skulle ønske jeg fant en Veterinær jeg virkelig var fornøyd med.

Du burde prøve Hafrsfjord Smådyrklinikk om du ikke allerede har vært innom de. Se innlegget mitt over :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene: Det burde jeg absolutt vurdere å gjøre altså.

Diego har en vaksine han burde få i den nærmeste fremtid..

Men hvor ligger den klinikken i forhold til Stavanger?

(Har ikke undersøkt så mye. :icon_redface: )

Edit: Herregud, det ligger jo rett ved meg jo. Hvorfor har jeg ikke vist om denne klinikken før da? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lene: Det burde jeg absolutt vurdere å gjøre altså.

Diego har en vaksine han burde få i den nærmeste fremtid..

Men hvor ligger den klinikken i forhold til Stavanger?

(Har ikke undersøkt så mye. :icon_redface: )

Det heter vel Revheim der. Ikke så lang fra Madla. Ikke mer enn 10 min med bil fra Stavanger vil jeg tro? :icon_redface:

Det er et privathus (i kjelleren), og et veldig koselig ektepar som driver klinikken. Er et kart inne på siden deres Harfrsfjord Smådyrklinikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd! Veterinæren der jeg kommer fra, har feilmedisinert noen ganger, gitt feil vaksiner og har rett og slett gjort mange dårlige syinger/operasjoner...

Og nå for ikke så lenge siden ble Theo bitt. Du kunne se senene inni foten (jeg visste ikke da at det var senene). Men den ene dyrlegen avviste meg, for han mente det hullet bare var bagateller. Eg prøvde å ringe rundt, og fant til slutt noen som tok meg seriøst.

Jeg syns de gjorde en god jobb, men dagen etter så sprakk 2 sting. Theo hadde ingen mulighet til å slikke/klø på det... Så vi reiste tilbake, å satt i nye sting. Etter 1 dag til, sprakk 3 sting. Da kom jeg fram til det at jobben var elendig gjort, for stinga satt for langt ut på huden. Jeg forklarte at de hadde sprukket, men personen trudde ikke på meg, å ba meg komme tilbake. Hun va desverre nødt til å overgi seg når hun såg at jeg hadde rett! :icon_redface:

Men det verste var at arret kunne vert fint og lite (ca 2 cm hull). Men idag er arret 5-6 cm langt...

Og det kostet rundt 3000 kr alt i alt. Men har hun rett å ta betalt for det hun måtte sy i igjen, etter det dårlige arbeid et hun har gjort?? Syns jeg skulle få sluppet det, når det var hennes skyld...

Hvordan finne den perfekte veterinæren !? ¤sukk¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornøyd med de vi brukte først. Det var det om å gjøre og operere alt mulig. Det var ikke noe poeng å sjekke ting, der var det bare "har det ikke blitt bedre neste tirsdag, så tar vi henne rett inn til operasjon". Nei takk, vi sjekker hva andre synes først. Høres litt drastisk ut å true med operasjon i hytt og pine på en da ung valp.

De vi har byttet til vet jeg ikke så mye om, de har fått mye skryt av folk vi kjenner,men de har en håpløs person der som sitter i skranken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga den forrige dyrlegen vår måtte hunden vår Lucas bøte med livet. Han ble bitt av hoggorm og mamma kjørte han direkte til dyrlegen. Men smart som den dyrlegen var, trodde den ikke på mamma, så nektet å gi Lucas motgift :P To dager etter var han død :P

Men den dyrlegen vi har nå er vi veldig fornøyd med. Flink, rolig og ikke så alt for ille pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...hunden ble syk, dro til dyrlegen, som stilte en diagnose og ga meg noen piller til dyret, jeg betaler 1000 kr for en blodprøve, diagnosen er helt fullstendig feil ifølge en annen dyrlege.

Så blir hunden veldig dårlig, jeg ringer 3 forskjellige dyrleger og gråter om at de må stoppe smertene til hunden min, ingen har tid, de har viktigere ting å ta seg til, gi vaksiner for eksempel...

2 timer sitter jeg med hunden i fanget, og hun er rolig da siden jeg passer på henne.

Så kommer pappa hjem, og da får hunden anfall, ruller rundt på gulvet, hyler av smerte, tisser på seg og biter seg til blods i munnen. Pappa tar henne med ut i hagen og skyter henne med avlivingspistol. Verste ting han noensinne har måttet gjort.

Etterpå klager jeg til dyrlegen, han påstår fortsatt hans diagnose er riktig, men at jeg ikke har gitt medisinene...bullshit. Har gitt hver eneste pille, presis når jeg skulle det.

3 forskjellige dyrleger sier 3 forskjellige sykdommer.

1,5 år etterpå vet jeg fortsatt ikke hva hun døde av, men jeg er glad hun slipper å lide mer.

Det kommer til å ta lang tid før jeg stoler på en dyrlege igjen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...