Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillings bilder


MegaMarie

Recommended Posts

Han er fin!

Men jeg synes du skal strekke ham litt mer og samtidig samle nakken. Det er vanskelig å forklare. Men jeg synes ikke vinklene hans ser gode ut på bildene, de ser litt knappe ut. Så sette bakbeina litt lenger bak, men samtidig holde hasene i 90 graders vinkel mot bakken. Og halsen! Portisen skal ha kort hals og skal ha tilnærmet kvadratisk bygning. Hvis du stiller ham kan det være lurt å liksom dytte halsen litt tilbake for å rette opp holdningen og for å få en kort kropp.

Sorry at jeg er helt ass dårlig på å forklare. Men eksempelvis står denne ganske fint synes jeg. Det går en rett linje fra hodet nedover fronten og til bakken der frembeina står. Og bak står hunden på beina sine med tyngde.

http://www.aquaforti...cy/ww_cy424.JPG

Aron har blitt fin, da! :D

Takk for det! =) Dette skal jeg huske, da dette er min første portis og ikke mye erfaring med utstiling fra før så setter jeg pris på det. Har fått "Bra presentert" på kritikker så har liksom ikke tenkt over det. Ja jeg synes portisen du linket til sto veldig bra. Pleier vanligvis å holde hodet hans og holde det litt lengre bak.

Igjen takk. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Jeg er kjempesær på hvordan hunden står når jeg skal ta oppstilte bilder - og det er ikke alltid jeg blir fornøyd nei. Jeg liker forøvrig helst at bildene er tatt utendørs i et fint lys slik at også rammen rundt hunden blir bra. Dersom jeg skal bruke bildet til å presentere min hund, så er det fyfy med innendørs bilder og dårlig bakgrunn :).

De siste oppstilte bildene av mine egne hunder:

Willy:

2011-09-30-Willy21.jpg

Bildet er tatt uten at jeg hadde med meg hjelper, jeg stilte opp hunden og hadde med meg pipedyr og godis, løp litt fram og tilbake for å få ham til å stå skikkelig, og måtte kjappe meg for å komme i posisjon for å ta bilde før han ble lei eller rørte på seg :D.

Babs:

post-611-0-82829200-1321601456.jpg

Her var jeg også alene, men brukte kamea på stativ med fjernutløser. Da kunne jeg stå foran henne og forsøke å få oppmerksomheten hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Enig med Siri om at innendørsbilder er skikkelig fy fy om man skal skryte av hunden. Da skal det være ute, pent vær (fotovær) og fin ramme rundt.... Ooooog fotografen skal vite hvordan man tar bilder, f.eks. sette seg ned å komme i rett høyde osv.

Her er siste bildet av Noahdyret

308279_1943637605672_1684459348_1374014_1227209522_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...