Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillings bilder


MegaMarie

Recommended Posts

Hmm, ja, dette er mitt første og eneste forsøk på et oppstillingsbilde av LiLi... Catrine hjalp meg med å ta bildet, men det ble en kort affære pga. uendelig mye knott som la seg over oss som et svart teppe.

Huff a meg.. Tenkte nå jeg skulle legge det ut allikevel da :P Langt fra perfekt, men ikke så ille heller!

6g.jpg

Det største problemet er vel hånda mi :rolleyes: Det var sent på kvelden, og LiLi var sliten, så hun hadde ingen planer om å gidde å stå og holde opp halen selv. Så er det jo den horrible poteklippen min da. :P:P Jeg hater poteklipp og oppstillingsbilder! Grr.. :P En annen ting er at bildet burde vært vannrett da, parallelt med bordet :P Børsten burde vel også vært ute av bildet.. Ellers kunne kanskje hodet vært ørlite grann mer hitover. Tja, mer vet jeg ikke.. :P Kom gjerne med andre kommentarer!

"Tantes" lille prinsesse:)

Hun er jo så vakker der hun står. Syns hun står pærfekt jeg..

Er så stolte over dere.

Mange gode klemmer

Kristin

Utifra hva jeg har fått med meg på handlerkurs skal de gjerne stå bredere bak ja... Men det gjør ingenting om du stiller på skrå om beina skal stå på linje, men dette har heller ikke jeg hørt noe om på noe kurs altså... da gjelder jo det på bakken da, ikke på bordet.

Dersom hunden f.eks. har avfallende kryss kan det hjelpe å stille smalt bak og ikke foran, men ellers vil det få hunden til å virke høy bak vil jeg tro.

Sikkert mange og delte meninger her, men det er nå hva jeg tror da...

Jøss Caroline du har jo lært veldig mye du;)

er imponert hær nå.

Ja stemmer det at er de avfallende i krysset så stiller du hundene smalt bak. Høy bak stiller du de litt bredere. Men husk ikke for bredt heller.

Lykke til

Klem

Kristin

He, he her er vi da:)

Chaplin og jeg.

030606-Chaplin1.jpg

Endret av Mod Scorpioen : TRIPPELpost..

Test gjerne ut "siter" knappen i Testforumet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Jeg har faktisk aldri tatt oppstillingsbilder :P Og ingen av de bildene jeg la ved er bilder tatt for å være oppstillingsbilder... Men hundene står veldig bra, men føtter og holdning.

Fint, men synes det er bedre om snuten vender litt mot kamera på sånne hunder... Da er det litt lettere å se hva som er fram og bak :P

Dette er på nkk i trondheim i juli. Holdt på å stille opp hunden, ansiktet pleier å vende litt på skrå mot dommeren... Skulle ha fått mannen til å ta bilde da :sukk: For da stod hun helt perfekt! (og dommeren skrev velvist på kritikken :P ) Men man kan vel ikke akkurat rope tvers over ringen "ta bilde NÅÅÅÅÅ" heller :P

Må se å komme meg ut å ta slike bilder i dag.... Vanskelig å se bak frem til tider ja. Det kan jeg være enig i...

KristinH: Jeg har vært på handlerkurs hos pappan din. Synes dere er like. Han fortalte litt om fruen som bruker ustillinger som unnskyldning for å kjøpe seg nye klær. Samme unnskyldningen holdt her hjemme og :P Du må takke for tipset hehe

Endret av Mod.Taz grunnet dobbelposting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike raser skal jo også stilles opp på forskjellige måter (se bare på den ekstreme måten schäferen stiller på). Det jeg synes er best er at hundene får stå slik at de er i god balanse - da ser de som regel også best ut. Imidlertid må man jo også ta hensyn til hvilke svakheter hunden har... når jeg stiller min eldste tispe bruker jeg å dra det ene bakbeinet sånn halvveis langt bak sånn at det står ganske naturlig, mens jeg drar beinet som vender vekk fra dommeren enda lenger bak slik at hun knekker litt i kneet - hun har nemlig litt dårlig knevinkel, og ved å gjøre det sånn får jeg "jukset" fram en bedre vinkel enn hun egentlig har :P.

Når man skal ta bilder av hunder oppstilt synes jeg det er viktig å ha en litt ensartet bakgrunn uten for mye ulike farger som tar oppmerksomheten vekk fra hunden. Jeg foretrekker også at man tar bildet i skulderhøyde på hunden - bilder tatt ovenfra blir aldri bra... Jeg synes også at hunden gjør seg best om man tar bildet sånn litt på skrått forfra, men ikke for mye, gjerne at hunden vender hodet litt mot fotografen, men heller ikke her sånn at den ser direkte PÅ fotografen....

Når jeg skal fotografere hunder av min rase foretrekker jeg at man er tre personer som hjelper til. EN som fotograferer, EN som stor FORAN hunden for å påkalle oppmerksomheten, og en som holder i lina.

Her er et bilde av min lille Babs- tatt på Brårud nå i sommer. Dette synes jeg ble et bra bilde egentlig... jeg har clonet bort båndet hun holdes i, ellers har jeg vel ikke gjort stort med bildet i ettertid. 2006-06-25-Babs04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser kjempeflott ut, men jeg personlig liker ikke så godt photoshop-blurring - minner meg litt om gamle retusjerte bilder, og det kan nesten se ut som du har "fikset" på utseendet hennes. Om du vil tone ned bakgrunnen, synes jeg heller du kan beskjære bildet litt.

Redigert: Hvis du vil beholde blurringen, bør du beholde gresset rundt beina hennes skarpt i hvert fall - tror det er der det avsløres mest - på et uretusjert bilde vil gresset rundt beina hennes være like skarpt som hunden, i og med at det er like langt fra kamera. Er ikke noen photoshop-ekspert selv, så jeg vet ikke hvordan man gjør det, men.

Jeg er 100% enig i det du skriver. Av en spesiell årsak er bildet slik som du ser her, og det var det eneste jeg hadde for hånden nå. Jeg kan erstatte det med det uredigerte bildet når jeg kommer hjem igjen, så du får se.. :P Jeg er enig i at den photoshop-blurringa ikke var særlig pen. Jeg laget den fordi jeg holdt på lage en logo som skulle være tegnet, der bare hunden skulle være svart, resten hvitt. Men kom aldri lenger enn som så.

Men takk for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde fra oss. Forbeina er stilt for langt frem og høyre bak skulle vært strekt lenger bak. Hun skulle hatt halsbåndet rett bak ørene for å få frem hodet og den fine nakken hennes. Det kan se ut som jeg holder henne i nakkeskinnet, men det gjør jeg altså ikke. Hun har litt mye skinn rundt nakken akkurat nå he he Hun er bare 4,5 mnd, så å stå stille er ikke akkurat hennes favorittgeskjeftige.

kayla45mndiu2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg problemer med folk som kan hjelpe meg med oppstillingen og fotograferingen...

Så disse bildeene er ikke ment for kritikk :P

Har ingen spesiellt bra bilder fra noen utstillinger... #snufs#

uke25044.jpg

uke25067.jpg

( Theo og svigermor på begge bildene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tantes" lille prinsesse:)

Hun er jo så vakker der hun står. Syns hun står pærfekt jeg..

Er så stolte over dere.

Mange gode klemmer

Kristin

Nåmmin, tusen takk ^_^

Er så glad for all hjelp vi har fått av deg!

Må bare anbefale handlerkurs med Kristin, hun er kjempeflink! :P

Stor klem fra Christina & LiLi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo begynne med Bajnok, da.. Dette er ikke et oppstillingsbilde, men det er det bildet jeg har hvor han faktisk står stille :P

img2874xt9.th.jpg

Bakbena kunne stått mer paralellt og bredere. Hodet kunne ha vært mer rett fram. Eventuellt vendt littegran mot oss. Og så kunne han ha stått på et rett underlag, da :P

Og så Romeo:

p6210009cc9.th.jpg

Fotografisk sett kunne jeg ha fått med hele bikkja.. Halen kunne også ha vært båret over ryggen. Bakebena kunne vært litt bredere, men det er begrenset med plass oppå en slik en :P

p8240010jy9.th.jpg

Det ene bakbenet kunne stått litt nærmere kroppen, mens det andre kunne ha stått litt lenger ut. Forbena kunne vært litt lenger bak for å få fram brystet hans. Hodet kunne vært vendt mer mot oss, men skal man ta stemningsbilde på 17. mai, så blir det nå slik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss Caroline du har jo lært veldig mye du;)

er imponert hær nå.

Ja stemmer det at er de avfallende i krysset så stiller du hundene smalt bak. Høy bak stiller du de litt bredere. Men husk ikke for bredt heller.

Lykke til

Klem

Kristin

Det er jo bra at jeg har lært noe da :)

Skal komme med bilder herfra så fort vi har et dugende kamera.. Ikke at vi har noe pels å skryte av men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trener vi litt på oppstilling for snart to måneder siden. Hun kommer hjem fra ferie på mandag så da må jeg vel starte treningen på nytt <_< men med litt kylling eller leverpostei så kommer vi vel fort igjenge igjen :huh:

Kom gjerne med kritikk. Vet at både bakgrunnen og slagskyggen ikke er bra da, men vil gjerne ha kommentarer på selve oppstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig slik at de SKAL stilels fritt? :huh:

Hvorfor er det slik at andra SKAL stilles opp? :P Måtte bare.. Det er vel særdeles få hunder i gr. 1 som ikke stilles fritt, men korriger meg gjerne.. Kommer barepå Schæfer. Det er bare "sånn det er" med sheltien. Ser ingen grunn til å kjase mer enn nødvendig heller, når de står best og mest naturlig ved bare å stoppe opp og stå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik at andra SKAL stilles opp? :huh: Måtte bare.. Det er vel særdeles få hunder i gr. 1 som ikke stilles fritt, men korriger meg gjerne.. Kommer barepå Schæfer. Det er bare "sånn det er" med sheltien. Ser ingen grunn til å kjase mer enn nødvendig heller, når de står best og mest naturlig ved bare å stoppe opp og stå :P

Veit at den skal stilles fritt, men er ikke jeg som stiller han opp da :P

Han har forresten blitt veldig flink til å stille seg riktig med bena av seg selv nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...