Gå til innhold
Hundesonen.no

Mer Pitbull snakk


Andreassen

Recommended Posts

Colby's Book Of The American Pit Bull Terrier

Hvis noen av dere skulle være interessert i å finne ut mer om amerikansk pitbull terrier anbefaler jeg dere å lese denne boken. Mye nyttig og interessant historie der samt bilder fra så langt tilbake som 1800-tallet!

Men det er også en annen viktig ting å få med seg i denne boken. Forfatteren Louis Colby ser tydeligvis ikke noe galt i det å bedrive hundekamper. Han sier det selvsagt ikke, men det er ikke vanskelig å lese mellom linjene. Selv om han vokste opp på en tid da hundekamper var både vanlig og ikke minst lovlig er det ingen unnskyldning! Jeg har, som mange andre her, kun sett bilder fra hundekamper. Jeg har aldri vært til stede under en hundekamp, jeg har kun sett bilder, og for meg er det ufattelig at en mann som har vokst opp med og holdt Pitbuller hele sitt liv i det hele tatt PRØVER å rettferdiggjøre hundekamper! Jeg håper så inderlig at Louis Colby og alle hans etterfølgere og forfedre brenner evig i helvetes flammer! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Louis Colby og faren hans J.P.Colby tok godt vare på de hundene de hadde skal man tro hva de skriver. Men det er denne romantiseringen av hundekamper osv. jeg finner spesielt kvalmende... Selv om det foregikk i mer organiserte og "ryddige" former for 100 år siden lider hundene like mye nå som da i ringen, og ærlig talt: man er ikke mye glad i hundene sine når man slipper de løs i en kampring :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff tenk så fælt å se hunden sin i kamp da ? Stå å se på at hunden din blir drept, eller nesten spist opp...revet i filler og blør, det er DIREKTE KVALMENDE ! Det sies jo at de har klart å kvitte seg med hundekamp i norge, men jeg hører rykter her og der om at det fortsatt skjer her i oslo :D Men jeg har ingen peiling, håper bare det ikke er sant :) Det er alt for mange av våre nye landsmenn som kjøper seg disse rasene bare for å se tøffe ut...ser bare flere og flere...og jeg tror ikke at alle disse er så flinke med hunder :evil: snufs :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...