Gå til innhold
Hundesonen.no

advocate.


Guest Monica

Recommended Posts

Guest Monica

Jeg har nå fått resept på Advocate Timmy gutten min her ! Han har ekstrem klöe over hele kroppen :D

Har gått på Cefaseptin og prednisolon i noen uker , men etter jeg har hört att det er skadelig over lengere tid måtte jeg teste advocate.

Det skal funke mot alle ectoparasitter i pelsen (altså hårsekkmidd, pelsmidd, øremidd, reveskabb, lus og lopper)

Det er ett veldig nytt middel, men svært effektivt.

Han er blitt veldig agresiv i det siste , men jeg tror det kommer att han er sliten .... han klör seg selv 24t i dögnet. Om dette ikke hjelper så er jeg redd det blir tidlig himmelen for Timmy gutten min :x Jeg tar ingen sjangser med han og mine små barn.

Det som er rart er att broren til Timmy lider av det samme :? Sitter og lurer på om det kan väre noe genetisk hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Monica

Jeg har brukt Hills til han nå di siste måndene her.

Jeg har bare testet dette som veten har skrevet ut til meg , og han sa att han kjente dette igjen. Om dette ikke hjelper så må jeg gå tilbake på de pillene som nyrene tar skade av etter hvert :D

Timmy har värt slik en stund nå.. en 3 månder har det holdt på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay det var bare når jeg læste det her så kom jeg til at tænke på et par fra Danmark som gik igennem et helvede med at finde ud af hvorfor deres schæfer klødede seg halvt ihjel.. Ingen piller eller noe hjalp. Til sidst fandt de ut hvordan de kunne kvitte seg, og det var med at give hunden rått kjøtt og grøntsager. Vet ikke om du har samme problem som de havde, men jeg har linken til deres hjemmeside, og syns du skal gå ind og læse om din hund har nogle af de samme problemer, da hun har lavet en dagbok om dette.. Og så kunne du jo spørre dem :D

Linket fører deg direkte ind der hvor der står om allergi.

http://ptbb.dk/allergi.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo desværre ofte allergi. Det kan jo være foderet ja, og der har jeg også hørt meget positive historier om at begynde at barfe hvor hunden simpelthen er blevet helt frisk. Det kan jo også være enkelte dele i foderet der gør at din hund reagerer eller det kan være noget helt andet... synes du skulle få lavet en allergitest ved dyrlægen. (Eller det har du måske allerede gjort :oops: )

Hvis det er allergi så mener jeg at det kan være arveligt, i så fald er det en god idé at kontakte opdrætteren så de kan få undersøgt om de evt har en hund, der "laver" hvalpe med allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått resept på Advocate Timmy gutten min her ! Han har ekstrem klöe over hele kroppen  :D  

Har gått på Cefaseptin og prednisolon i noen uker , men etter jeg har hört att det er skadelig over lengere tid måtte jeg teste advocate.

Det skal funke mot alle ectoparasitter i pelsen (altså hårsekkmidd, pelsmidd, øremidd, reveskabb, lus og lopper)  

Det er ett veldig nytt middel, men svært effektivt.

Han er blitt veldig agresiv i det siste , men jeg tror det kommer att han er sliten .... han klör seg selv 24t i dögnet. Om dette ikke hjelper så er jeg redd det blir tidlig himmelen for Timmy gutten min  :x  Jeg tar ingen sjangser med han og mine små barn.

Det som er rart er att broren til Timmy lider av det samme  :?  Sitter og lurer på om det kan väre noe genetisk hos dem.

Har vetrinæren tatt blodprøver? Har du snakket med oppdretteren om dette, og hørt om det ligger noe eksem lenger bak i "slekten"? Hvor gammel er hunden din? Kan godt forstå at han blir aggresiv om han klør hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Monica

Timmy er 1 år nå. Nei vetten har ikke tatt blodpröve av han. Men han har stor erfaring med denne rasen og kjente igjen symtomene.

280420051258514V37L1C3Tq9i.jpg

Her kan du se pelsen han mister + skorper som han får i kroppen. Og NEI dette er IKKE våteksem.

28042005125851ioHY5S884RF3.jpg

Oppdretter har jeg pratet med ..... men kommer ingen vei der selv om hans bror også er syk. Jeg har ingne stamtavle på han og föler det betyr mye når det kommer til ett stykke asså.

Skal pröve Advocate nå og håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Dette var da grunden til att jeg måtte ta Timmy til slutt :) Etter så mye klöe og vondt i kroppen sin ble han veldig agresiv. Vetten sa også til meg att det ikke var mer jeg kunne gjöre for han :)

Advocate fikk han også mye kvalme av kastet opp hver dag av denne , bare syre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da grunden til att jeg måtte ta Timmy til slutt :) Etter så mye klöe og vondt i kroppen sin ble han veldig agresiv. Vetten sa også til meg att det ikke var mer jeg kunne gjöre for han :)

Advocate fikk han også mye kvalme av kastet opp hver dag av denne , bare syre.

Har du måtte avlive hunden?????

hmmm.. skjedd nylig..?? noe jeg ikke har fått med meg her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen månder siden nå :)

Timme ble som sagt veldig agresiv av sykdomen hans .... han hadde glefset og biti både meg og fler i familijen her. Til slutt så törte jeg ikke mer pga. mine 2 små gutter her.

Så klart jeg kunne ha omplasert han til noen som var villig til og se forbi agrisiviteten og gi han sjangser til ett Mirakel til og bli frisk. Som sagt Atopi er noe som ligger i genene og altid vil väre der. Men hvor lett er det og gi bort en agrisiv hund ? Kunne aldrig leve med meg selv om han skadet ett annet barn , derfor måtte vi ta det töffe valget her hjemme i sammerbeid med vettrinären.

Jeg har nå kremert Timmy .... han ligger og viler i hagen her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen månder siden nå ;)

Timme ble som sagt veldig agresiv av sykdomen hans .... han hadde glefset og biti både meg og fler i familijen her. Til slutt så törte jeg ikke mer pga. mine 2 små gutter her.

Så klart jeg kunne ha omplasert han til noen som var villig til og se forbi agrisiviteten og gi han sjangser til ett Mirakel til og bli frisk. Som sagt Atopi er noe som ligger i genene og altid vil väre der. Men hvor lett er det og gi bort en agrisiv hund ? Kunne aldrig leve med meg selv om han skadet ett annet barn , derfor måtte vi ta det töffe valget her hjemme i sammerbeid med vettrinären.

Jeg har nå kremert Timmy .... han ligger og viler i hagen her hjemme.

UFF :D

Du gjorde nok det riktige...

Jeg måtte akkurat det samme valget med min syke unghund for snart 2 mnd siden.Jeg har ikke egne barn da,men det er liksom ingen unnskyldning..man må ta ansvar som hundeeier...

Har enda ikke fått urna jeg? :?

Føler med deg ;)

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre.. Men jeg tror nok du gjorde det riktige. Er jo ikke bra om hunden pines heller. Føler med deg, men nå kan du iallefall være sikker på at du handlet til hundens beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...