Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene hjemme.. lyset av??


Kine Helen

Recommended Posts

når vi er ute og speedy ikke kan være med så er han i gangen, på yndlingsplassen sin.. vi lukker igjen døren til stuen, slik at han har litt mindre og passe på.. i gangen er det heller ikke stikk kontakter slik at han kan ikke få strøm i seg.. og det syntes jo jeg er veldig beroligende!

men det jeg lurer på er om eg skal la lyset stå på eller om det skal være av.. det er ikke vinduer i gangen så det blir der helt mørkt!!!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det er faktisk et ganske godt spm,men er det dagen er det vel greit å ha det på ? Hunder ser vel ikke super bra i mørket akkurat tror jeg :?

Hvis han skal spise osv er det vel kanskje greit med litt lys ?! Men jeg har ikke noen anelse, jeg bare tror tihi !!!

Hilsen Michi & Askepott Flash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder har faktisk mye bedre mørkesyn enn mennesker.. :wink: Har merka det mange ganger når jeg er på tur med Tinka og det er mørkt ute. Hun har på seg lys da, men ellers så ser jeg ingenting av henne (hun er jo svart). Jeg kan også ha på meg helt mørke klær og ikkeno lys, men hun har aldri løpt på meg, selv om jeg beveger meg. Kan ikke si at jeg ikke hadde løpt på henne hvis jeg hadde "farta" rundt som henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også å ha på radioen, å litt lys...vet ikke om hundene synes det er bedre.

De er jo to sammen også da så det blir ikke ensomt, eller 3 med katten.

Ozzy er jo svart så jeg bruker å ha på han halsbånd som blinker når vi er på tur nå som det er så mørkt.

Da ser jeg hann i skogen å han blir sett når vi går langs vegen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei, ja jeg visste ikke om de har det bedre med eller uten jeg :mrgreen: Vet bare at jeg er gla i lys hihi !!!

Sorte hunder er så fine, men litt synd på dem i sola ! Pappa vil så gjerne ha en sort elghund, men skal vente til han blir pensjonist hehe..

Sånn halsbånd med lys er jo kjempe lurt da !

Hilsen Michelle & Askepott !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når hundene våres er alene hjemme så slukker vi alt for de ligger jo bare å sover alikavell så da trenger de ikke noe lys, og de klere fint å se i mørket også så det er ikkke noe problem det.

men vi har gjerne på radioen i stuen slik at de hører litt på den mens vi er vekke. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for stikk kontakter så stikk sånne plast greier inne i dem. De gjør så man ikke kan få støt.

De koster ikke mange kronene for en pakke tenker jeg. Spør på den lokale el butikken!

Forresten så skal det litt til for at en stikk kontakt skal gi støt, må nesten putte tunga i og enda skal det litt til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for stikk kontakter så stikk sånne plast greier inne i dem. De gjør så man ikke kan få støt.  

De koster ikke mange kronene for en pakke tenker jeg. Spør på den lokale el butikken!

Forresten så skal det litt til for at en stikk kontakt skal gi støt, må nesten putte tunga i og enda skal det litt til :wink:

er bare redd for at han skal tygge på strøm førende ledninger og slikt.. derfor er han i gangen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

God ide med sennep eller tabasco på ledningene. Har prøvd med chilli ketchup, funket midre bra... tømte en del på et lokk for å ta det med i gangen å smøre ledningene. Da jeg hadde lokalisert ledningene hadde "villdyret" spist opp chilli ketchupen som jeg hadde med. :? Får prøve de nye forslagene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...