Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og klær!


Gir du hunden din tøy på?  

55 stemmer

  1. 1.

    • Ja altid
      0
    • Bare hvis det virkelig er nødvendig
      25
    • Nei og kommer heller ikke til det
      12
    • Ser ingen grund til og gi hunden tøy på
      18


Recommended Posts

Jeg bruker dekken på Chicka når det regner eller er surt ute.

Jeg har ikke brukt det før i år, pga hun har begynt å bli stiv i den hoften hun har HD i.

MEN hadde jeg hatt en liten nydelig hund som Tini (jeg bare digger den jenta!!! Love), så tror jeg nok at jeg hadde hatt seriøse problemer med å ikke kjøpe genser til den osv...finnes så mye kult til dem.

Greit det er jåleri, men litt må man kunne jåle dem uten at man hyler og skriker om det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Når folk snakker om KLÆR tenker jeg på menneskeklær som er modifisert til å passe til hunder. Og mennesker pleier vel ikke akkurat å gå med dekken (som jo vanligis kun er et tekke over rygg og foran på brystet).

Klær er i mine øyne gensere, bukser , sko, luer osv.

Hva slags rase man har spiller ingen rolle når det gjelder MITT syn på klær til hunder. Det er ikke no mer eller mindre latterlig med skjørt på en chihuahua enn på en dobberman f.eks.

Så du ser overhodet ikke nytten av en ullgenser til små hunder, du da?

Hva om man for eksemple har en kinesisk nakenhund?

Ville du fortsatt nektet å kle på hunden din fordi du syntes det er idiotisk?

Om så er, er jeg glad du ikke venter på noen miniatyrhund!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk snakker om KLÆR tenker jeg på menneskeklær som er modifisert til å passe til hunder. Og mennesker pleier vel ikke akkurat å gå med dekken (som jo vanligis kun er et tekke over rygg og foran på brystet).

Klær er i mine øyne gensere, bukser , sko, luer osv.

Hva slags rase man har spiller ingen rolle når det gjelder MITT syn på klær til hunder. Det er ikke no mer eller mindre latterlig med skjørt på en chihuahua enn på en dobberman f.eks.

Blir jo kult når du skal få deg en mynde som omtrent ikke eier pels og sier til den "nei du får ikke noe annet på deg enn et dekken uansett hvor masse du fryser for jeg vil ikke latterliggjøre deg!"

Jeg er enig med deg at hatt og strutteskjørt er bak mål. Men når man først skal kle på en hund som fryser så DRITER vel bikkja i om den er rosa eller mørkegrønn?

Og si at du har en chihuahua da. Dekken dekker ikke magen eller lårene på bikkja. Det er akkurat som å slenge et hånkle over den. Da kan vel likegjerne hunden få en god,varm genser som dekker alt? eller det for dumt? Hunden kan bare få frostskader den fordi at den skal ikke se så "moderne" ut?

Grunnen til at kanskje mange kler på hundene sine i dag er fordi at vi har fått så masse å velge mellom. Folk ser at hunder med mindre pels trenger mer klær. og da gjør det vel ingenting om hunden ser litt pen ut i menneskeøyne heller? den driter i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes det er greit at hunden har på seg ullgenser eller et dekken når det er kaldt ute, eller en regnjakke hvis det regner.

Jeg er ikke i mot klær til hund. Men jeg kommer nok bare til å bruke klær på Tiko når det er kaldt ute, når det regner og når jeg skal ta bilder av han.

Det finnes jo raser som trenger klær når det er kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser som sagt ikke helt problemet...Hvis Loke ikke hadde sett bare fordømt latterlig ut med klær så hadde han hatt en garderobe som var større enn min :wink: På fredagen kjøpte jeg et halsbånd til 500.- til han + at jeg kjøpte enda et på Hamar.Det verste er at de synes nesten ikke under pelsen hans :lol: Mulig han er en slags substitutt,hva vet jeg,jeg har overhodet ikke lyst på tobente barn så det kan jeg egentlig vanskelig forestille meg..Men har jeg lyst til å bruke mine egne tjente penger på dillete stæsj til pelsen min så er det faktisk opp til meg.

Hadde jeg hatt en Chi eller en hund som trengte klær av en el annen grunn så hadde det utelukkende gått i dødskule hette gensere,jakker etc ikke et kjedelig kennel-dekken...Jeg har prøvd å kle opp Jonas men "Pappaen" hans får helt spader og kaster tingene.Det eneste godkjente plagget var en "marius genser":roll:

Et vennepar av meg har en STOOOOR (prater GD størrelse,bare kraftigere)blanding av vhorster og rottis og han har "bad to da bone" genser og naglehalsbånd..Jasper er jo selvfølgelig verdens snilleste,men han ser helt rå ut :)

Så lenge ikke hundene plages med det så synes jeg enhver kan ta på bikkja hva de vil...Det finnes da mye verre ting å gjøre mot bikkja:de fleste bikkjene i hundenorge står faktisk bindt alene ute i hagen dag ut og dag inn hele året så jeg skjønner ikke hvordan man kan lage en stor sak av om noen velger å bruke dekken eller genser på pelsen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det er galt å kle opp en hund som trenger det,men da med "klær"som ikke er ubehagelige. jeg har er helt vanlig dekken til whippeten min,men siden det ikke dekker beina(og han elsker å løpe i dyp snø)så kommer jeg til å kjøpe en foret heldress til han som han kan bruke når kulda virkelig setter inn,og vi skal på en lengre skogstur. men det kommer ikke til å være blomster og sånn på den da,rett og slett fordi det ikke er min smak :wink: men sånne sko som er formet som menneskesko synes jeg er helt teit,kom ikke her å si at det ikke er ubehagelig for bikkja. men så lenge det ikke er ubehagelig for dyret,ser jeg ikke noe galt i å ha på verken rosa eller blomstrede klær,så lenge det er en nødvendighet. som sagt tidligere her,hunden bryr seg pent lite om hvordan den ser ut,så lenge det er behagelig og varmt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit med hunder som brukerklær, men da må det være hunder som trenger klær. Og klær som rosa t-skjorter, dress, slips, hatt, skjørt eller kjole ( :roll: ) osv. er jeg ikke for!

Hvis det er diskusjon om ullgenser eller dekken her, så er min mening da, hvis man har lyst til og gi hunden en liten ullgenser pga. at det er mer behagelig enn et dekken, så gjerne for meg, men da må det være for hundens skyld og ikke for ens egen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...