Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og klær!


Gir du hunden din tøy på?  

55 stemmer

  1. 1.

    • Ja altid
      0
    • Bare hvis det virkelig er nødvendig
      25
    • Nei og kommer heller ikke til det
      12
    • Ser ingen grund til og gi hunden tøy på
      18


Recommended Posts

Ja lad og så få et lille diskusjons emne om dette.. :D Da det til dags er veldig moderne og klæ på hunden sin.

Min mening er at de er greit og klæ på hunden sin med dekken eller noe for at den ikke skal fryse hvis det er en rase som har tendens til det. Men og kjøpe fancy gensere med dill og dall på det syns jeg er at gå over streken. Hunden er ikke født med tøy på. Den har fått en pels som gjerne skulle kunne klare både vinter og sommer (Noen klarer det ikke så bra som andre uten og fryse)

Hva mener du om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Syns det er tull å kjøpe klær til hunder bare for å pynte dem..

Heldigvis har jeg en hund med masse pels, så han trenger ikke dekken engang.. :D

Men dekken osv er jeg ikke i mot..

Men å kle på hunden med små klær for at den skal se søt ut, er tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm jeg har en del dekken men de blir nok aldrig brukt.

jeg har dem på hvis de blir med i bilen på vintern men

stort sett er unødvendig så .

jeg lar dekkene bare ligge .

kitha har på seg hjemmelaget genser når hun sitter i bilen hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å menneskeliggjøre hunder (dyr generelt) Klær er tåpelig. MEN endel raser trenger klær.. That's it.. men gjør det så enkelt som mulig, etter min smak.. dekken er noe annet enn full drakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg skjønner ikke helt hvorfor det er verre med en ullgenser enn med et dekken? Jeg synes ullgensere ser mer behagelig ut.

Selv har jeg et tynt regndekken til LiLi, men jeg har ennå ikke brukt det. Det er egentlig mest til utstilling, hvis det regner.

Generelt sett synes jeg ikke noe om å ha på hunden masse klær bare for syns skyld, men jeg er også klar over at mange hunder faktisk trenger det. F.eks. Chi og CC.

Men altså, jeg synes det er veldig mye som er verre her i verden, enn å ha på hunden sin litt klær. Det er nok ikke det verste man kan gjøre mot en hund nei, langt i fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær for å få hunden til å se søt ut er bare tåpelig.

På kurset Tinka og jeg gikk på i vinter var det en jack russel terrier, og den måtte rett og slett ha på seg et dekken for å ikke fryse. Så at man tar på hunden et enkelt dekken som varmer litt om vinteren, det er helt greit. De aller fleste små selskapshunder trenger det, og også noen av de større med helt kort pels (som f.eks. whippeten).

Skjønner ikke poenget med å dille opp med blonder og glitter og alt sånt - hvis hunden fryser på vinteren holder det mer enn lenge nok med et enkelt, ensfarget dekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær for å få hunden til å se søt ut er bare tåpelig.

På kurset Tinka og jeg gikk på i vinter var det en jack russel terrier, og den måtte rett og slett ha på seg et dekken for å ikke fryse. Så at man tar på hunden et enkelt dekken som varmer litt om vinteren, det er helt greit. De aller fleste små selskapshunder trenger det, og også noen av de større med helt kort pels (som f.eks. whippeten).

Skjønner ikke poenget med å dille opp med blonder og glitter og alt sånt - hvis hunden fryser på vinteren holder det mer enn lenge nok med et enkelt, ensfarget dekken!

Tror du hunden bryr seg om det er blondet på dekkenet, så lenge det varmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke. Men hvorfor ta på den blonder? Det er tross alt en hund...

Aner ikke jeg, men tror liksom ikke hunden bryr seg. Dessuten synes jeg ofte ullgensere ser mer behagelig ut enn dekken. Og jeg tror heller ikke hunden bryr seg om hva slags mønster det er på genseren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror stadig at eieren som gir dette på hunden tilfredstiller seg selv mere end hunden. For ellers er det jo bare og kjøpe et dekken :wink:

Jo, selvfølgelig! Men jeg ser bare ikke noe galt i det. :D Og en ullgenser er da vel så behagelig for hunden som et dekken? Jeg foretrekker i alle fall ullgenser foran jakke til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm!!

Jeg synes det er greti at de som har lyst kan dulle opp hunden sin som den vil. Hunden lider ikke akuratt!

Synes ikke det er teit! deres penger, deres hund!

Tini bruker jeg dekken til når hun synes det er kaldt.. Og det kan være kaldt for henne når det er minus2-3 også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja uten mønster. men med litt råd og tips da fra mora min som er ekspert da hehehe

hehe, ja det er noen som har det :D

skal prøve å få mormor til å strikke en genser til lili til vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har aldri vært påkledd, ser ikke bort fra at jeg skaffer er regndekken som de vil gå med etter en vask og de skal på utstilling dagen etter og det er dårlig vær ute..

Ser ikke poenget å kle på sine pelskledde venner, har man en chihuahua så tar jeg dem ikke seriøst i at den fryser hvis de har kledd på den rosa kjole, men har den et dekken eller en genser og det faktisk ikke er strålende vær ute så er det greit. Har man også andre tynnpelsede raser som whippeten og dobermannen så er det greit med et dekken hvis det ikke er perfekt vær ute..

men kler du på hunden i rosa kjole og sko så er ikke det særlig populært hos meg, hunder har pels og det er en grunn til det;) (unntak med sko/potesokker om vinteren,det kan være greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har aldri vært påkledd, ser ikke bort fra at jeg skaffer er regndekken som de vil gå med etter en vask og de skal på utstilling dagen etter og det er dårlig vær ute..

Ser ikke poenget å kle på sine pelskledde venner, har man en chihuahua så tar jeg dem ikke seriøst i at den fryser hvis de har kledd på den rosa kjole, men har den et dekken eller en genser og det faktisk ikke er strålende vær ute så er det greit. Har man også andre tynnpelsede raser som whippeten og dobermannen så er det greit med et dekken hvis det ikke er perfekt vær ute..

men kler du på hunden i rosa kjole og sko så er ikke det særlig populært hos meg, hunder har pels og det er en grunn til det;) (unntak med sko/potesokker om vinteren,det kan være greit)

Hehe, enig med deg der. Men altså, hvis hunden trenger klær, si at det er en chi i minusgrader. Da mener jeg, at det ikke har noe å se om man har på den en rosa ullgenser med blomster på, eller et ensfarget mørkeblått dekken. Faktisk synes jeg ofte det ser mer behagelig ut med ullgenser enn med dekken, og jeg tror ikke hunden bryr seg hverken om hvilken farge eller hvilket mønster det er på klærne, så lenge den holder seg varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg lilleariel.. jeg liker aller best hunder uten klær, men jeg synes også at en genser ser myye mer behagelig ut.. Den følger jo kroppen, det må da være lettere å løpe og leke i snøen når du er liten fra før med en tettsittende genser enn med dekken..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...