Gå til innhold
Hundesonen.no

SANNHETEN OM PITT BULL


Lene

Recommended Posts

Akkuratt hva jeg mener om disse kamphundene. Stort sett er det eierne som ødelegger hundene, å skaper dem til farlige kamphunder!!!!!!!!!!!

Fikk tårer i øynene da jeg så bildene av de hundene som var skadet og tynne :) Den ene var jo ikke annet en skinn å bein på hele kroppen!!!!!!!!! Fy **** at folk kan gjøre slikt mot dyr, enten det er hund eller ku!!! Jeg blir for***** å kvalm barfy ... Å jeg bannner svært skjeldent, kun når jeg er skikkelig sint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist film, men ta feks meg da, jeg tror ikke at pitbuller er født onde, men derimot så ville jeg ikke ha hatt denne rasen i angst av det den er i tilstand til å kunne gjøre DERSOM det oppstår en situasjon. Enn hvis man har en baby, og pitbullen får et tikk og biter...dette kan ta bort barnet fra en, SELV om man har gjort alt man skulle. Med en papillon derimot, skal det mer til for at noe så drastisk skjer. Feks det at coker spanieler osv er farligere er jo tull.. mulig de biter oftere og er mer aggresiv, men skade de gjør kan UMULIG være like stor som det feks. en pitbull kan. Det har jo skjedd at en pitbull angriper eieren sin etter 10 år, helt uten grunn. En mann i amerika for noen år siden, med familie og alt, avlivde sin egen hund, fordi den plutselig en dag gjorde dette - uten grunn.

MEN igjen, så vet man jo ikke hva som virkelig var årsak osv. Mitt poeng er bare at ingen hunder er født onde, men noen raser er i tilstand til å drepe...andre ikke :wink: Og jeg hadde ikke turt å ha denne rasen pga at DERSOM den vil - kan den faktisk drepe meg ettersom den er sterkere enn meg ! Håper dere skjønner hva jeg mener :)

Jeg har stor respekt for rasen, og kunne ikke levd med en slik hund ettersom jeg hadde tenkt: Hva hvis.. Det er jeg helt ærlig for redd for !

Hilsen en som er redd denne rasen :oops:

Klem michelle (grunn til at jeg har chihuahua kanskje hehe :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere huske på at Pitbull og dens nære slektninger alltid scorer mye bedre på mentaltester enn hva veldig mange andre såkalte "trygge" raser gjør. Men jeg forstår veldig godt at mange er redde for disse hundene, skylden for dette ligger jo hos oppdrettere som har solgt valper til feil mennesker (tenker på Norge/Skandinavia i første omgang). Men kjempebra at dere påpeker at det eieren og ikke hunden som gjør den "farlig"! Håper dere gjør som meg og spør ut folk som uttaler "de (amstaff, pitbull, stafford) er farlige! De er jo kamphunder!". Kanskje de lærer seg å holde kjeft om ting de ikke har greie på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har MER enn nok greie på det til å skjønne at denne type rase KAN ta liv og/eller skade et menneske om den vil :wink: Og man har ikke anelse på om eierne til de hundene som går rundt har tatt ansvar, DET som er problemet...derfor kan man ikke ha de hundene som er blitt ulovliggjort, fordi det ikke er noen måte å sikre seg at disse hundene blir rikitg oppdratt ! See ? Så ha forståelse for de menneskene som ikke har lyst til å ha slike hunder som er mulig for dette rundt beina sine.

Som sagt, så sier jeg bare meningen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og angående det med at de KAN ta liv, så snakker jeg om at dersom disse rasene blir aggresive nok, har de et mye hardere bitt enn fleste raser, og vil kunne gjøre mer skde en flertallige raser på grunn av det. Jeg har selvfølgelig ikke noe imot rasen, men bare forstår de som er tvilsom til den.

Håper dere skjønner det !!!! :)

(Jeg bare sier det jeg tenker jeg :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at de kanskje biter litt hardere enn mange andre raser, men det er ikke all verden av trykk som skal til før menneskehuden revner. Og alle hunder har nok kjevekraft til å ødelegge menneskehud.

Folk må gjerne være kritiske, men å uttale seg om en rase man ikke vet en dritt om har jeg ikke så mye sansen for. Det holder å si "jeg liker ikke den rasen", og ferdig med det.

Å ha lest "Livsfarlig kamphund av pitbull typen drepte sjangseløs puddel" i VG/Dagbladet/Aftenposten osv. er ikke gyldig bakgrunnsinformasjon :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har nok info til å si det jeg sier, jeg uttaler meg ikke om rasen generelt, eller om hvor ofte de har skadet folk osv! MEN jeg uttaler meg om det faktum at de av de som er nervøse osv kan være farlige om de ikke passes på. MER enn det sier jeg ikke, og at jeg har forståelse for at de er ulovlig !

En mening er da lov å ha :)

Hilsen Mich :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre, jeg trodde det et sekund :)

Jeg hadde lyst på pomerian før faktisk, men så endte jeg opp med vesle chihuahuaen min :(

Og jeg har ikke noe imot større staffford shire bill terriere :D Kjempe fine hunder !!! :mrgreen:

Hihiiiii!!!!!!!

Hilsen Michelle & Ascheputte (Som det heter på tysk :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes amstaffen er en utrolig flott hund.

Har drevet å kranglet på et annet forum der det ikke er hundemennesker...der er alle uten om meg for den nye hundeloven.

Tror nokk Briarden min kunne ha gjort stor skade om han plutselig fant ut at han skulle gå til angrep på meg...

Fikk en del rare blikk da jeg var på fjelle med Huskyen og Chimese cresteden min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...