Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase Pluto er


Djervekvinnen

Recommended Posts

I følge div historier om Mikke og Pluto. Så er Pluto blandingshund. Både Tipp og Topp og Minni har vært på utstilling med Pluto flere ganger, og der kommer det fram at han er blanding av ubestemmelig rase.

I et par gamle historier, hvor Pluto gjør bruk av sin fabelaktige nese til å spore opp Svarte Petter, så sier Mikke at han har blodhundnese. Om det er et uttrykk eller om det er tilfelle er umulig å si.

Men i og med at Pluto flere ganger har bevist at han kjenner igjen alt fra bildekk til pølselukt så kan vi nok gå ut fra at han er ganske mye blodhund ja.

Men han er nok jakthundblandet også. For han tar stand på vilt når han er i skogen..

(ja, jeg leser mye donald :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge div historier om Mikke og Pluto. Så er Pluto blandingshund. Både Tipp og Topp og Minni har vært på utstilling med Pluto flere ganger, og der kommer det fram at han er blanding av ubestemmelig rase.

I et par gamle historier, hvor Pluto gjør bruk av sin fabelaktige nese til å spore opp Svarte Petter, så sier Mikke at han har blodhundnese. Om det er et uttrykk eller om det er tilfelle er umulig å si.

Men i og med at Pluto flere ganger har bevist at han kjenner igjen alt fra bildekk til pølselukt så kan vi nok gå ut fra at han er ganske mye blodhund ja.

Men han er nok jakthundblandet også. For han tar stand på vilt når han er i skogen..

(ja, jeg leser mye donald :P )

Så lærte jeg jammen litt idag og ;)

Hilsen en som har en veninne som leser donald hver tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrien den der... :)

Han har lett kroppsbygning ihvertfall, som kan minne om en puddels. Men av utseende ligner han ikke en plass. Kunne kanskje ha litt gul jaktlabbe i seg og siden han har så god luktesans, kanskje litt blodhund, en cockers ører og snuten kan kanskje minne litt om både en sporhunds, også er den lang som en myndes.

Ja, jeg bruker fantasien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tengte når jeg så tråden var blodhund, vet ikke hvorfor. Har aldri hørt hvilken rase han var, men syns heller ikke han ligner på en blodhund. Han ligner egentlig mest på en blading av blodhund og noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syns det er rart at ikke han har litt kjennetegn på rasen ihvertfall. Det er jo ingen som kjenner igjen rasen i han. Og det er jo litt rart da, siden at feks. Bolivar har tydelige kjennetegn til St. Bernard, og at vi skjønner hvilken rase det er.. Jaja.. litt rart. :)

Bolivar:

bolivar.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns han ligner litt på sånn Etna hund å jeg! :) bare at han ikke har så spisst ansikt! og syns det korthåra collie forslaget litt lenger opp også var ganske bra!

men Langbein er jo også en hund... er han ikke det a? men han er jo menneske hund... :P hvilken rase er han da?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

susannel

Pluto er i hvertfall renraset - da han har vært på utstillinger. Har selv to "bilder" (dvs tegninger) av han og Mikke på Society Dog Show 1939...

Det er ikke riktig. Han er blanding. Dette kommer fram i flere historier.

Han har riktignok vunnet flere priser som "beste hund" og "flinkeste hund" osv. Og en gang "beste gatemix".

Det

Bolivar er en ren St.bernard. Noe som blir gjentatt mange ganger i årenes løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...