Gå til innhold
Hundesonen.no

sårsalve


Recommended Posts

jeg har en whippet gutt på 10mnd,og som dere kanskje skjønner er whippeter ganske utsatt for sår og rifter( lite pels). etter flere skogturer de siste dagene har nå Ike smårifter både her og der.. :) og det jeg lurte på var da om man får kjøpt sårsalve beregnet bare til hunder,eller om "menneskesalve" funker like bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har noe fucidin liggendes(man får ikke kjøpt det uten resept) så kan du fint bruke den for det er det samme som en vetrinær skriver ut til hunder og katter, og en vanlig lege vil skrive det ut til deg hvis du har et sår som trenger sårsalve. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd Helosan? Jeg hørte om det først og fremst da jeg måtte ha sårsalve til hesten for noen år tilbake. Men det er mange som bruke det på seg selv også.

Jeg har også brukt det på kaninene hvis de skulle være uheldig å få noen sår eller noe.

Helosan kjøpes reseptfritt på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Klorhexidin og renser med og Brulidine sår salve på etterpå, alt får du på Apoteket, kjempe bra og gror fort.

Brulidine er sånn salve som vi bruker på guttungen hver gang han får brannkopper og den er ekstremt effektiv der i hvertfall. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brulidine er sånn salve som vi bruker på guttungen hver gang han får brannkopper og den er ekstremt effektiv der i hvertfall. :wink:

Ja jeg bruker den til og med på kviser når jeg har fått det, kjempe effektivt.

Chicka har hatt mange kuttsår og det har grodd kjempe bra takket være Brulidine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...